Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1327
Er det mulig å ta seg 2-3 øl om man har pause fra hasj? Hva er deres erfaringer? Lurer på hvor mange som klarer det eller om flere må kutte ut også alkohol for å ha pause
Det går da helt fint det. Men det kan jo tenkes at hemningene dine svekkes av ølen og at du blir fristet til å ta deg en liten en når det kicker.. Snakker av personlig erfaring, hehe
Sist endret av TrippyPippi; 28. desember 2021 kl. 18:01.
Det er jo en slippery slope. Mulig at du klarer å holde deg til 2-3 øl en sjelden gang når savnet for cannabis står på for fullt. Om du har disiplin til å holde alkoholkonsumet noenlunde begrenset - det vet du best selv.

Etter min erfaring er alkohol og benzo lite hjelpsomt fordi du mister en del hemninger og kan finne på å ta deg en blås likevel. Alkohol/benzo alene gir ikke den tilfredsstillende følelse som cannabis gir når du er avhengig. Du sitter bare igjen med et sug for mer. I tillegg forlenger både alkohol og benzo abstinensperioden (hvis du er som meg og får abstinenser ved cannabisslutt).
Jeg har selv pause nå, og hadde hele fjordåret uten noe tjall. Gikk da på smertestillende grunnet skade, og det hjalp. Når jeg trappa ned på smertestillende så fikk jeg veldig lyst på en blås.

Så kan godt hende at det blir litt paradoksalt.

Selv så drikker jeg 1-3 øl kanskje 2 dager i uka maks, og det holder for min del. Roer suget litt for meg i hvertfall.
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Da jeg bestemte meg for og slutte med alt fant jeg fort ut at så fort jeg hadde inntatt litt alkohol ble plutselig terskelen for og "bare kjøpe for ikveld" veldig lav. 3-4 øl og suget etter det meste kom.

Fant ut at jeg må være helt avholds fra alt om dette skal gå bra da jeg er så svak at det er skammelig.
Slutta med tjall for en tid tilbake etter familielivet begynte, og jeg ble voksen. Nå er jeg hobbyalkis, og det er et mye verre alternativ enn å røyke. Du kan selvsagt prøve med noen pils, men det beste er å gå cold turkey.
Anonym bruker
"Løpende Føniks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Er det mulig å ta seg 2-3 øl om man har pause fra hasj? Hva er deres erfaringer? Lurer på hvor mange som klarer det eller om flere må kutte ut også alkohol for å ha pause
Vis hele sitatet...
Ja, men er fort gjort å erstatte det med pils. Jeg måtte ha meg hvertfall en 6-pack med halvlitere som gulerot, hver fredag etter jobb
To forskjellige substanser med forskjellig effekt. Ja, det er mulig å drikke pils når man har pause fra røyking men om det er forsvarlig er en annen sak. Har du potensiale for å bli avhengig ville jeg droppa det, klarer du å drikke i moderate mengder uten å la det påvirke deg selv eller folk rundt deg negativt går det nok helt fint å drikke en pils eller tre.