Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  42 5753
Anonym bruker
"Underernært Levitan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har fått tak i noe e-juice som kan dampes og effekten minner litt om hasj.

Vet noen her hva dette er eller hva jeg kan gooogle for å finne ut?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Aldri hørt om, men kan det ha noe med JWH-18 å gjøre? Det er et kjent syntetisk cannabinoid, ikke noe særlig å ha i seg over tid, man utvikler toleranse for cannabinoider mye fortere enn med hasj/cannabis.
Du har nok fått en cartridge med thc olje om jeg skulle gjettet. Det har blitt ganske vanlig ser det ut til.

Ikke værre enn at thc'n blir ekstrahert og tilsatt olje, som du da kan inhalere/vape og bli fjern av. Har prøvd det, funker greit. Men prisene og kvaliteten på oljen her i Norge så fyrer jeg heller joint.

Føler ikke jeg blir like fjern som ved J's. Hvis du har testet f.eks vulcano vaporizers eller lignende er det ca samme mtp effekt.
Sist endret av Heimdall-; 20. mai 2021 kl. 16:21.
Anonym bruker
"Underernært Levitan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Det kan nok stemme.
Men det er ikke olje eller thc i, det slår ikke ut på prøver.

Jeg har vapet det hver dag i flere måneder og livet er litt kjipt når jeg ikke har. Men tenker på mulige skadevirkninger osv; vet noen om noe mer info?
Blir nok vanskelig å svare på når google ikke gir svar, samt at du ikke helt vet hva det er.

Såvidt meg bekjent er ikke vaping så sunt som folk skulle ha det til. Mange sliter en del med ettervirkninger, så tror nok det er akkurat like skadelig som en vanlig e-juice.
Er det noe innholdsfortegnelse på greiene da? Kjøpte du i butikk?
Sist endret av Heimdall-; 20. mai 2021 kl. 18:07.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Hvis du ikke merker noe mer enn at livet er litt kjipt så ville jeg ikke gått og leita etter mulige skader. Googler man synthetic cannabinoids eller spice så får en nok skremselspropaganda til å bli hypokonder. Skal man tro på britisk rapportering så blir man en uteliggende junkie med alzheimers av det.
Sist endret av Bothrops; 20. mai 2021 kl. 18:08.
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men det er ikke olje eller thc i, det slår ikke ut på prøver.

Jeg har vapet det hver dag i flere måneder og livet er litt kjipt når jeg ikke har. Men tenker på mulige skadevirkninger osv; vet noen om noe mer info?
Vis hele sitatet...
Dette er høyst sannsynlig syntetisk cannbinoid. JWH-18, som dedecha skriver, eller noe lignende.

Syntetisk cannabis er ekstremt mye mer skadelig enn gjennomsnittlig hasj eller weed. Det er som du har merket veldig mye mer avhengighetsskapende.

Det gir også ekstremt mye høyere risiko for psykose og derealisering.

I vanlig cannabis er det en balanse mellom ulike cannaboider, hovedsakelig thc og cbd. Disse balanserer hverandre.

Syntetisk thc er som regel bare enorme mengder av ett eneste cannboid, som ligner nok på thc til at man får en lignende effekt. Det gir veldig uheldige konsekvenser.

Analogi til mat: Vanlig cannabis har en variert diett inkludert, som en pose med müsliblanding. Syntetisk cannabis er til sammenligning som en pose med sukker, eller kanskje aspartam.


Vil anbefale å anskaffe ekte varer , for så å kaste skiten.
Anonym bruker
"Ond Svartrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Å røyke syntetisk cannabis er jævlig farlig linker en vidio av en fyr som er avhening av spice så kan du se hva skadene er.
https://youtu.be/08WIBFQKwQ0
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Å røyke syntetisk cannabis er jævlig farlig linker en vidio av en fyr som er avhening av spice så kan du se hva skadene er.
https://youtu.be/08WIBFQKwQ0
Vis hele sitatet...
Det er en kvinne. Fy faen så trist.
Anonym bruker
"Underernært Levitan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jævli at jeg skulle bli så avhengig av dette. Svinedyrt er det også. Men når kvelden kommer og jeg tar et trekk med damp av vapen, det er FOR godt.. aner ikke hvordan jeg skal klare å slutte
Anonym bruker
"Underernært Levitan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg har prøvd å røyke hasj noen få kvelder istedenfor vapen, men hasjen funker omtrent ikke lenger
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har prøvd å røyke hasj noen få kvelder istedenfor vapen, men hasjen funker omtrent ikke lenger
Vis hele sitatet...
Okey, da kan vi spekulere: Enten får du tak i elendige varer, eller så røyker du så mye at du ikke får særlig effekt lengre.

Selv har jeg røkt siden jeg var rundt 16 år, i dag er jeg 36, så jeg har en 20 års erfaring, om ikke mer, med nesten daglig bruk. Men selv med min bruk skal det ikke mange døgn med pause fra cannabis før effekten blir kraftigere igjen.

Hvor mye røyker du i døgnet?
Anonym bruker
"Underernært Levitan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg røyker vanligvis ikke hasj når jeg har denne vapen. Vapen/dampen erstatter hasjen og vel så det og toleransen har nok blitt en del høyere enn i begynnelsen.
Anonym bruker
"Underernært Levitan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ny info: det blir laget av noen kjemikere i Russland. Ikke veldig utbredt i Norge enda.

Det er en klar, lysegul væske som blandes med annen e-juice før den vapes/dampes

Jeg trenger info om skadevirkninger hvor jeg kan finne info så jeg kan bygge litt på motivasjonen til å slutte
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Å røyke syntetisk cannabis er jævlig farlig linker en vidio av en fyr som er avhening av spice så kan du se hva skadene er.
https://youtu.be/08WIBFQKwQ0
Vis hele sitatet...
Shiiit, er det så mye forskjell på Spice og tjall? Jeg har aldri før sett en sånn tjall junkie. Hvor stor sjans er det for at spice blir blandet inn i pot/hasj nå om dagen? Kanskje på tide å kutte ut røyking, det der er hardcore

Faen for en verden vi lever i, tjall er ulovlig og derfor kommer den dritten der.
Sist endret av Junkie; 23. mai 2021 kl. 20:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ny info: det blir laget av noen kjemikere i Russland. Ikke veldig utbredt i Norge enda.

Det er en klar, lysegul væske som blandes med annen e-juice før den vapes/dampes

Jeg trenger info om skadevirkninger hvor jeg kan finne info så jeg kan bygge litt på motivasjonen til å slutte
Vis hele sitatet...
Ikke akkurat lett å gi deg info om skadevirkninger når vi egentlig ikke vet va du røyker
Sitat av Junkie Vis innlegg
Shiiit, er det så mye forskjell på Spice og tjall? Jeg har aldri før sett en sånn tjall junkie. Hvor stor sjans er det for at spice blir blandet inn i pot/hasj nå om dagen? Kanskje på tide å kutte ut røyking, det der er hardcore

Faen for en verden vi lever i, tjall er ulovlig og derfor kommer den dritten der.
Vis hele sitatet...
Har en del å si på kordan rc du røyka men uansett kjempe skadelig. Det finnes 1000 forgjelige rc som er syntetisk hasj å de fleste bi laga på lab i Kina.
Spice va mye mindre farlig før når det va lovlig å selg på headchops i England men etter de gjor det e ulovlig så bei det mye meir skadeligere og kraftigere.
Syntetisk THC, mest sansynlig JWH-018 som nevnt over. Veldig potent og avhengighetsskapende, samt blir du veldig fort innrøyka/får toleranse på det. Det er også veldig lett å "grønne" på, og man får ganske høy puls på det så er jo ikke no bra å røyke, hvertfall ikke i lengden. Så jeg ville stoppa med det asap og bare pushe seg igjennom de abstinensene. De skal ikke vare så lenge, men det er noe du virkelig bør slutte med for det er ikke bra for deg i det hele tatt.
Anonym bruker
"Underernært Levitan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
OK takk for info.

Er det noen andre her som har prøvd dette?
Jeg har ikke merket noe særlig bivirkninger egentlig men jeg har lyst på det hver dag. Har vapet det hver kveld i mange uker.

Noen som kan si noe mer konkret om skadevirkninger på dette?
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg kan gi deg 100% svar på hva som skjer om du slutter med dette her.
Jeg sitter å vaper det gul aktige olja du prater om akk nå. gjort dette i 2 år.

14 dager med konstant klamme hender, asscrack, under armer og føtter.
14 dager med svette selv om du fryser. henda dine kan være iskalde men svette som faen.
14 dager med uro hvor du bare vil vape, sikker på at du sitter å demonterer coiler for å presse juice ut av brente coiler.

Jeg er der, jeg demonterer coiler, for ca 10 ml koster ca 2400-3000kr .
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hasj og weed interesserer deg ikke lengre. det er så jævlig kjekt å komme hjem fra jobb med full tank, ny coil og fulllada batteri... ta ca 5 trekk å være i fin form.. som regel blir vapen patta på hele kvelden tho.
Rip 8-4-23
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hasj og weed interesserer deg ikke lengre. det er så jævlig kjekt å komme hjem fra jobb med full tank, ny coil og fulllada batteri... ta ca 5 trekk å være i fin form.. som regel blir vapen patta på hele kvelden tho.
Vis hele sitatet...
Er der dem fra dnm fra en dud som begynner på m ?
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nei, de fra M er carts.

Det meg og trådstarter prater om er "vanlig juice" til dampere som er gulaktig litt sånn pissegul farga..

den kan du bare blande inn i vapejuice med jordbærsmak for eks også puffe i vei. Null lukt, null smak, null hoste men mega fjern.

De fra M er nok raisin.
Rip 8-4-23
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei, de fra M er carts.

Det meg og trådstarter prater om er "vanlig juice" til dampere som er gulaktig litt sånn pissegul farga..

den kan du bare blande inn i vapejuice med jordbærsmak for eks også puffe i vei. Null lukt, null smak, null hoste men mega fjern.

De fra M er nok raisin.
Vis hele sitatet...
Ah nice det er betryggende. De fra M smeller som bare f i starten men blir gradvis dårligere. Har begynt og åpne dem opp halveis og gni in i tobakk , da smeller det sykt bra.
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
det er nok fordi de fra M er raisin, du har jo bare sett å treig den olja er. så coilene blir svidde og dårlige.
Hvordan får du ikke angst eller panikkanfall mens du sitter der stein og vet at du røyker et syntetisk middel? Uten å tenk deg om, så bare kast valpen og olja i dass. Skaff deg heller ordentlig weed eller hasj
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
@Motorcross

Veldig lett, jeg får en helt vanlig high som jeg ville fått når jeg røyker en joint. ingen unormale opplevelser.
Er det garantert at det er synt, betyr synt automatisk rottegift?

Rusen jeg får av denne juicen er samme som ved joint eller bong.

For å også legge til, det å dra til butikken er egentlig veldig farlig, men vi gjør det så ofte og så mange ganger at det blåser vi i. Alt er farlig.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
@Motorcross

Veldig lett, jeg får en helt vanlig high som jeg ville fått når jeg røyker en joint. ingen unormale opplevelser.
Er det garantert at det er synt, betyr synt automatisk rottegift?

Rusen jeg får av denne juicen er samme som ved joint eller bong.

For å også legge til, det å dra til butikken er egentlig veldig farlig, men vi gjør det så ofte og så mange ganger at det blåser vi i. Alt er farlig.
Vis hele sitatet...
VS

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har prøvd å røyke hasj noen få kvelder istedenfor vapen, men hasjen funker omtrent ikke lenger
Vis hele sitatet...
Finn en feil.
Sist endret av Junkie; 1. juni 2021 kl. 11:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva er feil, rusen thc juicen gir er helt lik joint og brunt.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hasj og weed interesserer deg ikke lengre.
Vis hele sitatet...
Hvis thc vape og hasj gir lik effekt, hvorfor vil ikke hasj og weed lengre være interessant? Jeg må ha misforstått noe her, vær vennlig og opplys meg.
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
du har vell ikke tenkt det at når man røyker thc vape så er det konsentrat, ergo mye sterkere enn ett trekk fra joint.
Toleranse.

Dog kan jeg svare på hvorfor weed og hasj ikke interesserer meg mer. det er styr rett å slett.
Mekke, blande, kjøpe tobakk, kjøpe pappir etc etc... røyk og tjære, lukt og ekkelt spyttt.

Fyll på med juice i ny coil, vent ca 15 min.. ta 4 trekk og det smaker passjonsfrukt... MMM nyyyydelig.
Sitat av Junkie Vis innlegg
Hvis thc vape og hasj gir lik effekt, hvorfor vil ikke hasj og weed lengre være interessant? Jeg må ha misforstått noe her, vær vennlig og opplys meg.
Vis hele sitatet...
Fordi THC er THC og du kan røyke helt vanlig THC olje på sub ohm

Syntetisk er noe annet enn THC
Hvis det er mye sterkere så har det ikke lik effekt som en joint med weed/hasj. Hvis det er sterkere så er det en større sjans for å gi psykiske lidelser, og det vil gjør deg mer avhengig. Ikke sammenlign syntetisk dritt fra Russland med varer fra naturen. De er _ikke_ det samme.

Og hvis det er ekte thc olje så er det fremdeles ikke det samme. Naturlig varer inneholder cbd, som balanserer thc effekten. Men det spiller liten rolle egentlig, jeg har fått vite det jeg trengte.
Sist endret av Junkie; 1. juni 2021 kl. 15:44.
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
HAH!
Morroklumpen.

Har du hørt om konsentrat?
Sitat av Junkie Vis innlegg
Hvis det er mye sterkere så har det ikke lik effekt som en joint med weed/hasj. Hvis det er sterkere så er det en større sjans for å gi psykiske lidelser, og det vil gjør deg mer avhengig. Ikke sammenlign syntetisk dritt fra Russland med varer fra naturen. De er _ikke_ det samme.

Og hvis det er ekte thc olje så er det fremdeles ikke det samme. Naturlig varer inneholder cbd, som balanserer thc effekten. Men det spiller liten rolle egentlig, jeg har fått vite det jeg trengte.
Vis hele sitatet...
Både og, er dog en større miljø rundt 100% THC i USA men ja, olje er stort sett thc konsentrater.

Ikke en hemmelighet at disse er sterkere enn tradisjonell cannabis.

Og nei, CbD er ikke sammensettingen som motvirker thc

Det stemmer at man tror CBD har en rolle i hvordan kroppen tilpasser metaboliseringen av THC i kroppen.

Men THC-A for eks er en av cannabiniodene som man mener motvirker for eks psykoser etc.



Med det sagt, når jeg mikset e juice i starten så prøvde jeg først på 24mg/ml og har sjelden vært borte i en bedre stein følelse av nikotin enn for eks cannabis.

Skikkelig digg sofarus
Anonym bruker
"Grønn Krake"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dere som røyker disse vapene vet virkelig ikke hva dere driver med. Ca 99% av disse er syntetisk og er MYE mer skadelig enn thc/cbd. Jeg driter i om dere røyker dette, men å røyke dette over lang tid er å ødelegge sin egen hjerne og kropp. Søk opp forskning på JWH-018 feks.

Virker som folk ikke vil høre virkeligheten, men heller at noen skal skrive at dette er trygt. Lykke til med psykiske plager resten av livet om du ikke hører på råd fra folk som har undersøkt disse stoffene.
Hadde blitt bra skuffa skulle jeg fått meg et skikkelig trekk med go'bønne så hadde det smakt Pasjonsfrukt feks ;l
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
kjempe bra skuffa etterpå når du er like fjern som du ville vært om du blanda med æsjebrune klatten din med gud vet hva og tobakk, nam <3
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
For å være litt seriøs, JWH-018 høres ut som noe jeg har vapa før..

eksplosiv high for å så bli normal igjen etter ca 2 timer.
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg syntes faktisk hasj og pot blanda med tobakk smaker veldig bra. Men jeg er old school, liker ikke engang effekten av å vape pot fordi effekten blir for ulik. Spising funker bra, da. Nå for tiden bruker jeg cannabis i forbindelse med dansing, funker dette bra med thc vape eller blir det for tungt i hodet?
«One of the major differences between cannabis and this synthetic cannabinoid is the greater acute toxicity of JWH-018. Due to its full agonistic action at the CB1 receptor, the side effects of higher doses can be life-threatening.»

Dette er kopiert rett ut fra Verdens helseorganisasjon sine sider, så tipper kilden er ganske legit.

Det står på side 7:
https://www.who.int/medicines/areas/...4_5_review.pdf

På side 17 står det noen eksempler på mennesker som har helsemessige konsekvenser relatert til bruk av jwh18, flere er fatale eller kunne vert det uten livreddende hjelp..

« A 19-year-old male, became unresponsive, vomited repeatedly and was found in a comatose state without sufficient respiration, requiring mechanical ventilation for three hours. 0.39 ng/ml JWH-018 along with JWH-122 (230 ng/ml) and JWH-210 (7.8 ng/ml) were detected in the serum sample obtained from the patient two hours after the last consumption [43].»

Noen varsellamper bør lyse ildrødt om hasjen ikke fungerer, i Norge har vi tilgang på prima shit, like god kvalitet som i Køben eller Amster. Jeg har kjøpt beis på gata like god som det som selges over disk prima i Køben feks.. Noen kroner dyrere kanskje men hva faen…
Sist endret av FuNcEd; 2. juni 2021 kl. 02:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Noen som kan si noe mer konkret om skadevirkninger på dette?
Vis hele sitatet...
Psykose, derealisering og depersonalisering.

OBS Konsekvensene kommer som regel først når du går tom!

Husker du Makaveli Lindén som klatra inn i et tilfeldig vindu på Majorstua og drepte Heikki Paltto med 45 knivstikk i 2018? Han gjorde det for å skaffe penger til mer Spice aka syntetisk cannabis. Det var en konkret skadevirkning.
Kilde db.no.


Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er det garantert at det er synt, betyr synt automatisk rottegift?

Rusen jeg får av denne juicen er samme som ved joint eller bong.
Vis hele sitatet...
Det finnes også vape med ekte (konsentrert) cannabis. Kan faktisk virke litt som det er dette du har. Abstinenser som 14 dager svetting er helt normalt ved høyt inntak av ekte konsentrat over tid. Eneste måte å vite sikert er en laboratorietest.
Anonym bruker
"Underernært Levitan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Det jeg har er ikke ekte cannabis, det er noe kjemisk