Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2603
Jeg har et nummer jeg gjerne skulle finni ut hvem er. Vi har 2 personer som vi tror er ute etter å få tak i oss (ikke noe som er alvorlig nok til å ringe politket. Men ikke noen god følelse å sitte med) føler at dyrene våre ikke er trygge. Vi har blir oppringt flere ganger på rappen fra både skjult nr og ett nummer som er reservert mot å dele opplysninger i alle kattaloger. Jeg har utelukket telefonselgere fordi de aldri ringer flere ganger etterhverandre men heller venter en times tid minimum mellom oppringninger. Boen som kanskje kan være til hjelp med å finne ut hvem ringer fra det reserverte nummeret?
Har ikke noen konkrete råd når det gjelder å søke opp nummere som er reserverte, men jeg en innvending.

Hvorfor ikke bare ta telefonen og se hva vedkommende har å si? Det vil jo klargjøre mange ting. Om det så skulle vise seg at personen truer e.l. så kan man jo vurdere å gå til politiet med informasjonen, eller evt. orde opp seg imellom om det kan la seg gjøre.
Da vil du også slippe å ha uroligheten hengende over deg.
Kommer nok til å svare neste gang eller om nummeret skulle ringe igjen... er bare ganske sikker på hva jeg har i vente på andre siden. Men takk for svar og vil følge rådet ditt!
Se om nummeret gir noen treff med true caller appen
Hatt en venn som også hadde problemer med det der. Han svarte og gikk så til politiet som sporet hvem det var med hjelp av operatør. Blir litt værre om de har brukt skype call eller annen lignende tjeneste.





Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Se om nummeret gir noen treff med true caller appen
Vis hele sitatet...
Hallo?? Det er også en nummersøketjeneste. Kommer ikke til å funke særlig bra det? Telefon får jo ikke tilsendt noe nummer å søke opp uansett.... Er lov å tenke (Ikke frekt ment, lo bare litt godt når jeg så det der)
Sitat av FreeMyKiwi Vis innlegg
Hallo?? Det er også en nummersøketjeneste. Kommer ikke til å funke særlig bra det? Telefon får jo ikke tilsendt noe nummer å søke opp uansett.... Er lov å tenke (Ikke frekt ment, lo bare litt godt når jeg så det der)
Vis hele sitatet...
Nei, Truecaller-appen deler nummerene du har lagret på telefonen din med tjenesten deres. Derfor har de en større katalog enn den offisielle. Om en person de kjenner har brukt appen/tjenesten til å gjøre et søk, så har de samtidig lekket hvem som eier nummeret deres.

Problemet er heller at du ofte får opp kallenavn eller tidligere eiere av nummeret.
Sitat av Dyret Vis innlegg
Nei, Truecaller-appen deler nummerene du har lagret på telefonen din med tjenesten deres. Derfor har de en større katalog enn den offisielle. Om en person de kjenner har brukt appen/tjenesten til å gjøre et søk, så har de samtidig lekket hvem som eier nummeret deres.

Problemet er heller at du ofte får opp kallenavn eller tidligere eiere av nummeret.
Vis hele sitatet...
Da så, takk for en lett forklaring. Så det er altså en brukerstyrt telefonkatalog. Så hvis jeg f.eks har TrueCaller og lagrer 12345678 som XXX. Han ringer en med TrueCaller og ser han da XXX???
Prøv å overfør penger til nummeret i appen vipps. Du får opp fullt navn før du trenger å bekrefte at du vil sende penger. Fungerer dersom de har registrert seg på vipps da.
Legg det ut her så kan noen ringe og spør hvem de er kommet til ��
Sitat av FreeMyKiwi Vis innlegg
Da så, takk for en lett forklaring. Så det er altså en brukerstyrt telefonkatalog. Så hvis jeg f.eks har TrueCaller og lagrer 12345678 som XXX. Han ringer en med TrueCaller og ser han da XXX???
Vis hele sitatet...
Korrekt. Jeg får ofte opp navn på personer som ikke står oppført i telefonkatalogen.