Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1750
Hei mennesker!

Jeg har spilt noe Arma 3 i det siste, spiller da på standar quality. Dette på grunn av at jeg kun får 25-35 fps når jeg spiller på ultra.

På steam står det at anbefalt systemkrav er:
OS: Windows 7 / 8 / 10 (64bit)
Processor: Intel Core i5-4460 or AMD FX 4300 or better
Memory: 6 GB RAM
Graphics: NVIDIA GeForce GTX 660 / AMD Radeon HD 7800 Series with 2 GB VRAM
DirectX®: 11
Hard Drive: 25 GB free space, SSD / Hybrid HDD / SSHD storage
Sound: DirectX®-compatible soundcard

Min PC har:
OS: Windows 10 (64bit)
Processor: Intel Core i7-4750HQ
Memory: 16 GB RAM DDR3L 1600 MHz
Graphics: NVIDIA GeForce GTX 960m 4GB
Hard Drive: 128 GB SSD og 1T HDD 5400 OPM

Hvordan kan jeg få god fps med mitt setup? Har prøvd noen tutorials jeg fant på google, men hjalp lite :/
Det er Arma...
Sitat av PS3HACKER Vis innlegg
Det er Arma...
Vis hele sitatet...
Så det er vanskelig å få god fps og god kvalitet på grafikken?
Bruker ikke Arma kun 1 eller 2 cpu kjerner da? Og disse er en fordel å ha så raske som mulig?
Er det i multiplayer du får dårlig fps?
Stort sett har dette med kvaliteten på server å gjøre, antall spillere, scripts osv! 25-30fps i feks wasteland er normalt
Sitat av Putresopp Vis innlegg
Er det i multiplayer du får dårlig fps?
Stort sett har dette med kvaliteten på server å gjøre, antall spillere, scripts osv! 25-30fps i feks wasteland er normalt
Vis hele sitatet...
Får lav fps, uansett! multiplayer eller ikke
Hvis du noen gang har spilt Arma II vet du at spillet bruker ressurser på en helt idiotisk måte.
Arma III er bedre, men fremdeles ganske dårlig på å utnytte ressursene.

Jeg har konstant FPS<30 når jeg spiller online. I single player kan jeg være heldig å ligge på rundt 50, men da med medium grafikk. Om mine specs skal være mer enn bra nok til å kjøre high/ultra.

Det finnes en del guider på hvordan du tweaker innstillinger for å få FPS boost, men de har ikke virket noe særlig for meg.
Er spillet installert på SSD-en eller den noe trege 1TB disken?
Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Er spillet installert på SSD-en eller den noe trege 1TB disken?
Vis hele sitatet...
Den er installert på hdden og ikke ssd

Sitat av Pope Vis innlegg
Hvis du noen gang har spilt Arma II vet du at spillet bruker ressurser på en helt idiotisk måte.
Arma III er bedre, men fremdeles ganske dårlig på å utnytte ressursene.

Jeg har konstant FPS<30 når jeg spiller online. I single player kan jeg være heldig å ligge på rundt 50, men da med medium grafikk. Om mine specs skal være mer enn bra nok til å kjøre high/ultra.

Det finnes en del guider på hvordan du tweaker innstillinger for å få FPS boost, men de har ikke virket noe særlig for meg.
Vis hele sitatet...
Sett på noen guider, men hjalp ikke mye. Fikk 2-4 fps bedre :P
Sist endret av TheBook; 29. november 2016 kl. 15:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Vel, noen av guidende tar for seg hver enkelt grafikkinnstilling og forklarer hva den gjør, samt hvor mye utslag den kan gjøre på FPS. Dette synes jeg er nyttig.

Bruk editoren, sett ut en unit og kjør preview. Derfra kan du prøve å skru ALT ned på minimum. Hvordan blir FPS da? Husk å skru av v-sync.
Merker du stor forskjell på FPS om du er i byer eller ikke?

Har du prøvd å følge en guide som forklarer hvordan du endrer innstillinger gjennom cfg-filen og ikke gjennom spillet?
Sitat av TheBook Vis innlegg
Den er installert på hdden og ikke ssd
Vis hele sitatet...
Du vil muligens kunne få høyere minimums FPS om du flytter det til en raskere harddisk. Har sett folk påstå at de unngår de værste drop-ene når de flytter spill fra trege HDD-er til raskere og opplever en liten økning i gjennomsnitt FPS.

Alle monner drar
Sitat av Pope Vis innlegg
Vel, noen av guidende tar for seg hver enkelt grafikkinnstilling og forklarer hva den gjør, samt hvor mye utslag den kan gjøre på FPS. Dette synes jeg er nyttig.

Bruk editoren, sett ut en unit og kjør preview. Derfra kan du prøve å skru ALT ned på minimum. Hvordan blir FPS da? Husk å skru av v-sync.
Merker du stor forskjell på FPS om du er i byer eller ikke?

Har du prøvd å følge en guide som forklarer hvordan du endrer innstillinger gjennom cfg-filen og ikke gjennom spillet?
Vis hele sitatet...
Skal få prøve det ut, når jeg er hjemme igjen! Har ikke sett noen guider som viser hvordan man endrer gjennom cfg-filen

Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Du vil muligens kunne få høyere minimums FPS om du flytter det til en raskere harddisk. Har sett folk påstå at de unngår de værste drop-ene når de flytter spill fra trege HDD-er til raskere og opplever en liten økning i gjennomsnitt FPS.

Alle monner drar
Vis hele sitatet...
Prøvd å bytte, men ingen forskjell der heller
Sist endret av TheBook; 30. november 2016 kl. 13:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du kjører spillet på laptop, største grunnen, jeg har i7 3770k @ 4,5 ghz, ram @ 1800mhz å gtx 1070 @ 2064mhz
Vis jeg spiller på en 120 slots king of the hill ligger jeg på ca 30fps med alt på maks. En life server med 140 slots ligger jeg på 40-50 fps med alt på maks. Laptop er ikke egnet til å spille tunge spill på. Dette er fps'en der hvor mange folk er, ellers ligger jeg på en fin 70-90 fps
Sist endret av Sup3rn0va123; 30. november 2016 kl. 14:16. Grunn: Skrive leif
Sitat av Sup3rn0va123 Vis innlegg
Du kjører spillet på laptop, største grunnen, jeg har i7 3770k @ 4,5 ghz, ram @ 1800mhz å gtx 1070 @ 2064mhz
Vis jeg spiller på en 120 slots king of the hill ligger jeg på ca 30fps med alt på maks. En life server med 140 slots ligger jeg på 40-50 fps med alt på maks. Laptop er ikke egnet til å spille tunge spill på. Dette er fps'en der hvor mange folk er, ellers ligger jeg på en fin 70-90 fps
Vis hele sitatet...
Kjører andre spill som jeg tenker er ganske "tunge" som f.eks Battlefield 1 og DayZ. jaja, da får jeg bare leve med det