Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 940
Hei.

Nylig byttet jeg ut AVG-programmet mitt med McAfee som jeg kunne få gratis av nettbanken. Tenkte at et (vanligvis) betalprogram er bedre. Men med en gang jeg hadde lastet ned McAfee ble dataen veldig treig. Det har bedret seg litt, men fortsatt treigere, maskinen må bruke vifta mye mer, og ser i oppgavebehandling at McAfee tar stor plass.

Har jeg rett i at det er McAfee som er problemet?

Er det noen her som har tips om antivirus som er bra og som ikke bruker opp mye av kapasiteten? (Prøvde å søke, men fikk tips fra noen år tilbake. Og sånt forandrer seg sikkert.)

På forhånd mange slags takk

ps. er interessert i gratisprogrammer
Sist endret av Diane.S; 18. juli 2014 kl. 08:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Finnes mye bra gratis programvare på virusfronten, ingen vits i å betale for beskyttelse om du ikke er coorporate.
Prøv en av disse:
AVG
Avira
Avast
Bitdefender
Folk flest anbefaler sikkert Avast eller avg...
Sist endret av moret; 18. juli 2014 kl. 09:01.
hvis du har en router som støtter det så kan du bruke HVAP

http://havp.sourceforge.net/
Bruker BitDefender Total Security 2014, kjempefornøyd. Av og til irriterende god antivirus.