Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2249
Hei kjære medfreaks!
I helgen som kommer nå skal jeg arrangere lan for ungdommene i regionen.

Har en nettlinje på 35mbit(Mbit?) som skal brukes samt 2 switcher på 19 slotter.

Tror vi blir rundt 10 stykker her men kan fort bli flere.

Kommer også til å sette opp lerret samt prosjektør, playstation 3 å playstation 4 for dem som måtte komme uten datamaskin.

Inngang har jeg satt til 100 kr for dem med datamaskin å 50 for dem uten, pengene skal bli brukt til premiepott.

Compoene som er satt opp til nå er i League of legends samt Hearthstone.


Spørsmålene jeg har er om det er noe mer jeg burde tenke på?
Hvor mange personer kan denne linjen holde om man holder seg strictly til gaming?

Har saumfart andre tråder angående arrangering av Lan å tatt med en del derifra, deriblant regler som blir oppslått samt merking av soveplasser med tanke på brann å orientering.
Har hatt lan med rundt 8 personer der vi delte en 10/10 linje. Var aldri noe problem utenom når folk startet utorrent. Veit ikke hvor mye linje spill drar men gikk fint når vi gamet wow.
Sist endret av DfenZ; 16. juni 2014 kl. 15:47.
Oppgitt Freak
Seaturtle5's Avatar
regionen? bare 10? hva mener du med det? btw, bare du blokkerer fildeling osv skal det gå greit
Trådstarter
Sitat av Seaturtle5 Vis innlegg
regionen? bare 10? hva mener du med det? btw, bare du blokkerer fildeling osv skal det gå greit
Vis hele sitatet...
Ja for ungdom rundt der jeg bor.
Forventer ikke så mange siden plassen/kommunen er liten med stor spredning av befolkning så logistikken(ferger, buss osv må passe å den passer aldri for alle.)

Hvordan blokkerer jeg fil deling?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av svaart Vis innlegg
Ja for ungdom rundt der jeg bor.
Forventer ikke så mange siden plassen/kommunen er liten med stor spredning av befolkning så logistikken(ferger, buss osv må passe å den passer aldri for alle.)

Hvordan blokkerer jeg fil deling?
Vis hele sitatet...
På switch eller ruter, kommer ann på hvilken produsent osv.
Sitat av svaart Vis innlegg
Ja for ungdom rundt der jeg bor.
Forventer ikke så mange siden plassen/kommunen er liten med stor spredning av befolkning så logistikken(ferger, buss osv må passe å den passer aldri for alle.)

Hvordan blokkerer jeg fil deling?
Vis hele sitatet...
Kan ikke ekstremt mye om netverk, men tror det skal vere mulig å ha oversikt over portene på switchen for å se hvilken port som laster mye data, da kan du evnt gå til personen som bruker mye nett å be han avslutte nedlastningene sine.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av GJERDE Vis innlegg
Kan ikke ekstremt mye om netverk, men tror det skal vere mulig å ha oversikt over portene på switchen for å se hvilken port som laster mye data, da kan du evnt gå til personen som bruker mye nett å be han avslutte nedlastningene sine.
Vis hele sitatet...
Nei, du kan praktisk sett ikkje det. Du må ta det på ruternivå, med mindre du har fancy switcher. Mykje trafikk er ikkje problematisk. Mykje trafikk mot internett kan vere problematisk - men kan løysast med å prioritere kjente spel-protokoller, ssh, http og tilsvarande.