Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 387
Hei

Sitter å tukler med en pc jeg har.

Mens det som tidligere har kommet av problemer av diverse slag har vært overkomelige greier, sitter jeg nå bom fast.

Det har seg slik at jeg ikke får noe bilde når jeg starter opp dette galskapens maskineri, ingen beep, så BIOS gjenkjenner ikke noe video?

MEN det som er rart her, er at om jeg reseter bios (biosbatteri 10minsih), så har den en tendens til å gi bilde, kansje 10% sjangs.

Har prøvd å starte den opp med kun en rambrikke(kan rammen være busted?), prøvd med integrert dvi vga porter, prøvd forskjellige skjermkort.

Nå begynner jeg å mistenke at det kan ha noe med strøm å gjøre eller er det bios? Par år siden jeg daglig hadde hode inne i et kabinet, og er vel greit rusten på dette. Men kansje det er noen gode råd å hente herifra.

Å ja, hovedkortet er som posten tilsier, Asus m3n78-vm.

På forhånd takk for alle innvendinger!