Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 1666
Har tenkt å bygge en LAN PC, budsjetter er usikkert enda, men kan tenke meg noe rundt 4 tusen, mye av tingene på tilbud.

Jeg lurte på om dere hadde noen billige skatter som er drøye for prisen, kabinetter har jeg allerede bestemt meg for.

Kabinett:
MB: ASUS M5A97 R2.0, Socket-AM3+ (Førpris 649,-Nå 549 Til 24 Des)
CPU: ?
GPU: Asus GeForce GT 640 2GB Direct CU Silent (717 kr)
PSU: OCZ ModXstream Pro 500W (448 Kr)
RAM: ?
Harddisk: Seagate Barracuda, SATA 6G, 7200RPM, 3,5 Zoll, 4K - 500 GB (441 kr)
SSD: Mulig senere men ikke foreløpig.

Totalt: 2155 KR atm

Er helt åpen for andre builds også, og vis dette faktisk viser seg å være et bra setup så gjerne ta tiden vis noen gidder til å gi meg tips om tingene jeg har valgt ut Pros and cons, og om andre ting istedet. På de stede jeg mangler spesielt på cpu trenger jeg et par tips om hvilke amd prosessor jeg burde velge.
Hva med å spare litt lenger og legge noen lapper til i dette? Du får ikke noe gamer for den prisen..
Trådstarter
48 3
Sitat av Kristianweb Vis innlegg
Hva med å spare litt lenger og legge noen lapper til i dette? Du får ikke noe gamer for den prisen..
Vis hele sitatet...
Ganske sikker på at jeg gjør det :/ Du får en gaming pc for 2000 kr som kjører crysis 2.
Spør du meg kan du ikke kalle en pc til 2000 for en gaming pc, så lenge du ikke gamer kabal da.
Trådstarter
48 3
"Er helt åpen for andre builds også" <---------------------------------!!!!!
Sist endret av Quantum; 12. desember 2012 kl. 21:57.
er du åpen for tegn? eller skal det være ett greenlight til analt samleie?
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av Quantum Vis innlegg
Ganske sikker på at jeg gjør det :/ Du får en gaming pc for 2000 kr som kjører crysis 2.
Vis hele sitatet...
? ?
Trådstarter
48 3
Sitat av Benjy Vis innlegg
er du åpen for tegn? eller skal det være ett greenlight til analt samleie?
Vis hele sitatet...
No offense, men at du liker å trykke drit bryr meg lite, men du har tydelig problemer med å forstå sitater, jeg la til " så du skjønner det bedre denne gangen
Woow calm down man trenger ikke være spydig...
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
om du basserer deg rundt dette:
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=763508
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=765462
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=761785

slenger på en billig psu, en hdd(ssd?) og et 300kr kabinett, har du en fulverdig pc, som faktisk vil takle de fleste spill

den intergrerte gpu'en i cpu'en er helt grei, så her slipper du dedikert grafikk kort
Trådstarter
48 3
Sitat av Lima Vis innlegg
? ?
Vis hele sitatet...
CPU: AMD A10-5800K 3.8GHz Quad-Core Processor
Motherboard: ASRock FM2A75M-DGS Micro ATX FM2 Motherboard
Memory: G.Skill Ares Series 8GB (2 x 4GB) DDR3-1866 Memory
Storage: Seagate Barracuda 500GB 3.5" 7200RPM Internal Hard Drive
Case: MSI TC- (Black) ATX Mid Tower Case
Power Supply: Corsair Builder 500W 80 PLUS Certified ATX12V Power Supply

Det ligger på rundt 2350

Ikke si meg at det ikke kjører crysis 2! Yepp Uten GPU

Sitat av Frufsa Vis innlegg
om du basserer deg rundt dette:
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=763508
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=765462
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=761785

slenger på en billig psu, en hdd(ssd?) og et 300kr kabinett, har du en fulverdig pc, som faktisk vil takle de fleste spill

den intergrerte gpu'en i cpu'en er helt grei, så her slipper du dedikert grafikk kort
Vis hele sitatet...
Takk Da går jeg nok for det, Var usikker på CPU og ram.

Sitat av Benjy Vis innlegg
Woow calm down man trenger ikke være spydig...
Vis hele sitatet...
Og du trenger ikke å være frekk i kjeften
Hadde denne til 3K liggende;
http://upit.no/bilder/hSoyq.png
Du kan selv velge om du kjører med eller uten dedikert grafikk...
Bitfenix Survivor
AMD FX-4100
CM Hyper 212 Evo (kan sløyfes)
Asus M5A78L-M
Corsair CX430W
Kingston HyperX Blu 4GB
Sapphire HD7850
Intel 330 120GB SSD (kan nedgraderes/byttes i tradisjonell HDD)

Dette oppsettet vil koste omkring 4500,-, nærmere 4000,- om du sløyfer CPU-kjøleren og nedgraderer SSD/HDD.
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Specsa jeg har kostet 4000. Ikke det at jeg sier at det er det beste hovedkortet og surr, men det fungerer. Hadde hdd fra før
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Hadde denne til 3K liggende;
*bilde*
Du kan selv velge om du kjører med eller uten dedikert grafikk...
Vis hele sitatet...
Har du noe hands-on erfaring med det hovedkortet og den prosessoren? Er jo utrolig spennende når man kan få hovedkort med prosessor og grei grafikkløsning til ikke mye over tusenlappen. Dette oppsettet sammen med en SSD må da være tilstrekkelig for de aller fleste uten enorme grafikkbehov? Her får man vel (for en gangs skyld) utbytte av god, rask RAM også.
Sitat av apocalypse Vis innlegg
Har du noe hands-on erfaring med det hovedkortet og den prosessoren? Er jo utrolig spennende når man kan få hovedkort med prosessor og grei grafikkløsning til ikke mye over tusenlappen. Dette oppsettet sammen med en SSD må da være tilstrekkelig for de aller fleste uten enorme grafikkbehov? Her får man vel (for en gangs skyld) utbytte av god, rask RAM også.
Vis hele sitatet...
Satt lista sammen til en venn som ville se hva han fikk for 6K (Med skjerm og stuff). Men ikke noe mere en det tho.

Hovedkortet ser kjempebra ut! Innebygget AutoOC funksjon, massevis med SATA og UEFI BIOS.
Prosessoren er jo et monster, ekstremt overklokkingsvennlig og så billig!
-Vurderer saken som en serverPC eller PFSense med svakere prosessor.
Spennende

Et helt system med det oppsettet vil vel ikke trekke stort med strøm heller, regner jeg med? Om man vil overklokke skikkelig (4,5GHz+), tror du likevel en Seasonic G-360W vil holde? Den er jo ikke mer enn 140mm dyp, så den får plass i de fleste små systemer.

Skal lese meg litt opp på overklokkingsmulighetene tror jeg.
Jeg fikk en gamer til 2000, kjører Cod og alle spill smud. Gotta love xbox <3
Sitat av Skjermkort Vis innlegg
Jeg fikk en gamer til 2000, kjører Cod og alle spill smud. Gotta love xbox <3
Vis hele sitatet...
En ordentlig Gamer;
-Kjører spill på over 30FPS.
-Koster ikke penger for å spille Online.
-Spill koster ikke 1/4 av maskinen.
-Kjører spill i minimum 1080p.
-Kommer med harddisk på 500GB+
-Støtter enkle ting som Word, Facebook, Youtube og Skype.
-Må ikke innom butikken for å skaffe spill.
-Prisene styres ikke av de store stygge, du kan gjøre kupp!
Trådstarter
48 3
Sitat av Skjermkort Vis innlegg
Jeg fikk en gamer til 2000, kjører Cod og alle spill smud. Gotta love xbox <3
Vis hele sitatet...
Men du får ikke brukt xbox uten spill, så la oss si at du kjøper 2 spill, Cod mw3 og Battlefield 3 som blir rundt 800, du får en gaming rig for den prisen som kjører begge spillene mye bedre enn en xbox, og spill på pc koster ikke i nærheten så mye.
Sitat av Fekillix Vis innlegg
En ordentlig Gamer;
-Kjører spill på over 30FPS.
Vis hele sitatet...
Akkurat det klarer Xboxen på COD tror jeg

Men de fleste skal uansett ha en PC, sleng til 2000kr (prisen av konsoll) og på neste PC-en din (som mest sannsynlig koster rundt 5-6k om den ikke skal være en gamer). Da får du en ganske grei PC som kan brukes til "vanlig" PC bruk og spill (som er mye billigere på PC enn konsoll).
Sist endret av Mkvarner; 16. desember 2012 kl. 17:36.
Sitat av Quantum Vis innlegg
Ganske sikker på at jeg gjør det :/ Du får en gaming pc for 2000 kr som kjører crysis 2.
Vis hele sitatet...
Legger til denne posten som kandidat til årets post i nFF 2012.
Sist endret av watchman; 16. desember 2012 kl. 17:41.
nFF* Med mindre du mener Norges Fotballforbund.
Trådstarter
48 3
Sitat av watchman Vis innlegg
Legger til denne posten som kandidat til årets post i nFF 2012.
Vis hele sitatet...
Les videre kanskje ?

Sitat av watchman Vis innlegg
Legger til denne posten som kandidat til årets post i nFF 2012.
Vis hele sitatet...
Du kjører crysis 2, selvsagt ikke på ultra men du kjører det på det buildet jeg posta nedenfor den posten.
Kvifor skal du bruke masse penger på å ha to maskiner? Ville heller gått til innkjøp av ein billig amd basert maskin med kunn hk, ram og cpu, psu, og kabinett, dermed putte i skjermkort og harddisk når du reiser
Sitat av Quantum Vis innlegg
Ganske sikker på at jeg gjør det :/ Du får en gaming pc for 2000 kr som kjører crysis 2.
Vis hele sitatet...

Kan først og fremst si du får knapt en pc for 2k.. Og da er alt av deler det absolutt det billigste som kan skaffes.. feks et godt gaming oppsett er ca 3k bare i CPU , HK og ram.. Også kommer skjermkort, 2k +++. Også kommer Kabinett, 500kr ++, også videre..

En fullverdig pc til 2k greier ikke å kjøre crysis 2, kanskje på 10 fps med alt på low, men 10 fps er ikke spillbart.

hadde jeg vært deg så hadde jeg spart 2-4k til, og da får du en bra gaming pc