Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 891
Jeg kopierte dette fra en engelsk side jeg posta dette på, så det står på engelsk, de svarte aldrig...
I've looked everywhere, but every time I search for hacking the bios password, it's the system bios password, not the admin bios password.
I've tried to remove the battery on the motherboard, and insert it 2-3 minutes later, didn't work.
I've tried some backdoor passwords, phoenix, PHOENIX, CMOS, BIOS to be exact.
nothing worked.

I'm reinstalling windows, and like 2 years ago I set an admin password on the bios, and of course I forgot it. To reinstall windows I have to boot the computer from the CD-ROOM, and I can't change that in the bios without the admin password.
Last time I reinstalled Windows on a computer is like 3-4 years ago, but I'm pretty sure the only way (yes, I'm formatting the hard drive) to do it is by booting the computer on the CD-ROOM, atleast it's the only way I know how to do.
I doubt it has any meaning, but the windows I'm using now is a business version of Windows XP Home Edition. Microsoft Windows XP Home Edition (5.1, build 2600) to be exact. and the Windows CD he has is just a simple repair CD. The Windows CD I'm gonna use now though, I got from a friend, and yes, it's a legit CD-Key.

The Bios I have is as followed: Phoenix ROM BIOS PLUS Version 1.10.2.0.5
Er det en stasjonær eller laptop? Hvilket hovedkort?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Som Jehes sier er modellen veldig interessant.

Vet om mange modeller som ikke lagrer dette i batteriminnet, men i fastminnet, mao vil du aldri få fjernet det uten å lage en custom serieport som du lodder på hovedkortet for å resette det, eller bytte hovedkort.

Men normalt sett skal det å ta ut BIOSbatteriet (og dersom det er en laptop, fjerne strøm og hovedbatteri).
Trådstarter
24 5
Er en stasjonær, har ikke peiling på hvilket hovedkort det er, har det noe å si i det hele tatt? står ikke når jeg skriver dxdiag i run. er en 3 år gammel dell om det sier deg noe...
Om den er stasjonær kan du ofte flytte en spesiell jumper på hovedkortet for å tilbakestille BIOS.
Du kan slå av maskinen, ta ut kontakten, lokalisere cmos jumperen, flytt denne ett "hakk" bort hvor det er en ledig pin, vent 10 sekunder, flytt den tilbake. Om dette ikke virker kan du prøve CmosPwd.
Trådstarter
24 5
takker og bukker, får prøve de sisste 2 tingene, funker det ikke så får jeg bare ha alt dette drittet på PCen 1.5 måneder til, må få meg en kraftig laptop til å redigere/animere/3D modelere med, trenger bare litt mer en 3000kr til det:P
Sitat av Jehes Vis innlegg
Du kan slå av maskinen, ta ut kontakten, lokalisere cmos jumperen, flytt denne ett "hakk" bort hvor det er en ledig pin, vent 10 sekunder, flytt den tilbake. Om dette ikke virker kan du prøve CmosPwd.
Vis hele sitatet...
Må man ikke slå på maskinen med jumperen flyttet en gang (og deretter slå av, flytte tilbake og starte på nytt) for å tilbakestille BIOS?
Sist endret av plohg; 3. juni 2009 kl. 22:35.
Sitat av plohg Vis innlegg
Må man ikke slå på maskinen med jumperen flyttet en gang (og deretter slå av, flytte tilbake og starte på nytt) for å tilbakestille BIOS?
Vis hele sitatet...
Nei, det trenger man ikke p.g.a batteriet.