Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 2004
er det mulig å komme seg inn på en pc med windows passord, når man har fysisk tilgang, uten å knekke eller resette passordet. knekke passord kan ta for lang tid (ophcrack), og resetting av passord viser at pc'en har vært tuklet med. pc'en kjører windows vista 32 bit.


--trådnavn skulle vært "Tilgang til passordbeskyttet PC"
Sist endret av saroth; 30. mai 2009 kl. 22:54.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
"komme seg inn på" er et så vagt begrep at det ikke er morsomt engang.

Men ja, fysisk tilgang == full tilgang.
Nei, egentlig ikke. I så tilfelle ville det vel egentlig vært liten vits med passord.

Selvfølgelig kan du speile hardisken over på en annen harddisk for så å knekke passordet på den "tilspeilede" harddisken og boote fra den. Så setter du den orginale disken tilbake og så er maskinen som vanlig igjen.
Trådstarter
jeg vil logge inn på en pc med windows vista 32 bit, uten å legge igjen spor, uten å knekke passord, og uten å ta ut harddisken. det er altså umulig? det er mulig å boote fra cd.
Sitat av saroth Vis innlegg
jeg vil logge inn på en pc med windows vista 32 bit, uten å legge igjen spor, uten å knekke passord, og uten å ta ut harddisken. det er altså umulig? det er mulig å boote fra cd.
Vis hele sitatet...
Hvis du har fått tilgang, HVA er det du ønsker å gjøre på maskinen?
Trådstarter
egentlig er det et hypotetisk spørsmål. jeg sa vista, men det var siden det er det jeg kjører nå. lurer egentlig også på om det er mulig i andre windows versjoner og linux.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
"komme seg inn på" er et så vagt begrep at det ikke er morsomt engang.

Men ja, fysisk tilgang == full tilgang.
Vis hele sitatet...
Tja - hvis han skal exportere SAM-filen må han gjerne reboote og hvis PCen har f.eks. Trusted Platform Module installert kan det fort bli vanskelig.
Trådstarter
trenger ikke sam fil, skal ikke knekke passord. ser bort i fra bitlocker som bruker tpm
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Som sagt, fysisk tilgang gjør alt mulig, meitemarks alternativ er et veldig bra ett.

Ellers er det stort sett null problem å bare mounte disken fra maskinen som en sekundær disk i en annen maskin og browse til øya dine spretter ut.

Bitlocker er software, TPM er hardware.
Trådstarter
jeg vet at det er fullt mulig ved å plukke ut, eller speile disk. men speiling tar lang tid, og utplukking av disk kan være vanskelig ved f.eks. låst kabinett, eller mangel på skrutrekker...

bitlocker bruker vel tpm
Sist endret av saroth; 30. mai 2009 kl. 23:27.
Er det ikke bare f.eks å lage seg en linux boot cd/usb? Da får du som regel full tilgang til HD om det er dette du er ute etter..
Hva er det du lurer på egentlig?
Om man kan trykke ctrl-alt-foo for å bypasse hele loginsystemet?

Skal du ikke bruke en sekundær maskin eller ikke slå av maskinen er det ikke mange andre valg enn å gjette...
Trådstarter
jeg vet jeg kan bruke en linux boot cd/usb og browse, men jeg lurer på om det er rmulig å logge inn uten passord.

goophy: nesten, men kan reboote hvis det er nødvendig. kan gå utifra at pc er avslått ved starten på "angrepet"
Har man nettverksforbindelse og en annen datamaskin kan man sette opp en maskin til å bruteforce (ie gjette passord) til administrative shares (ie, C$) ettersom veldig få maskiner, kanskje med unntak av firmanivå har beskyttelse av hvor mange ganger man kan prøve seg på passordet. Dette tar lang tid, men etterlater få spor.

Sitat av saroth Vis innlegg
jeg vet jeg kan bruke en linux boot cd/usb og browse, men jeg lurer på om det er rmulig å logge inn uten passord.
Vis hele sitatet...
Nei. Hva ville poenget med passord da ha vært?
Sist endret av meitemark; 30. mai 2009 kl. 23:35.
Husker en kammerat sa til meg at det er et felles passord for alle "windows". Tenkte bare "yeah right". Enkleste er nok boot cd. OPH eller en Linux distro.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av krolsen Vis innlegg
Husker en kammerat sa til meg at det er et felles passord for alle "windows". Tenkte bare "yeah right". Enkleste er nok boot cd. OPH eller en Linux distro.
Vis hele sitatet...
Sitat av Jurassic Park
Ah ah ah, you gotta say the magic word
Vis hele sitatet...
beklager, er ikke bygget inn noen bakdør i Windows, men jeg vet av flere embedded enheter i f.eks tape-bibliotek som har det.
Trådstarter
Sitat av meitemark Vis innlegg
Nei. Hva ville poenget med passord da ha vært?
Vis hele sitatet...
Tenkte kanskje det finnes en bug som gjør det mulig.
Sist endret av saroth; 30. mai 2009 kl. 23:39.
Sitat av saroth Vis innlegg
Tenkte kanskje det finnes en bug som gjør det mulig.
Vis hele sitatet...
Om så var, ville den buggen vært patchet dagen etter at buggen var oppdaget.

edit: Det er bare i crappy hollywoodfilmer at alle datasystemer har en bakvei inn. I virkeligheten ville de fleste filmplott stoppet hardt og brutalt i det øyeblikk de kom til en Windows NT (som er så og si basis for xp og vista) login.
Sist endret av meitemark; 30. mai 2009 kl. 23:48.
Vel, Windows XP har på en måte en "bakdør" hvis ikke administrator passordet er endret. Bare å boote opp i sikkerhetsmodus.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Det er ikke å definere som en bakdør. En bakdør er lagd med den intensjon om å gi tilgang til et system som er tilsynelatende lukket.
ophcrack, gjør omtrent alt for deg.
Sitat av kakebak Vis innlegg
Vel, Windows XP har på en måte en "bakdør" hvis ikke administrator passordet er endret. Bare å boote opp i sikkerhetsmodus.
Vis hele sitatet...
Hvorfor sikkerhetsmodus? Det er bare å trykke ctrl-alt-del 2 ganger på rad på velkomstskjermen. (vel og merke, for å teste dette må siste innloggede bruker være utlogget)
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av meitemark Vis innlegg
Hvorfor sikkerhetsmodus? Det er bare å trykke ctrl-alt-del 2 ganger på rad på velkomstskjermen. (vel og merke, for å teste dette må siste innloggede bruker være utlogget)
Vis hele sitatet...
Vel og merke på WindowsXP Home edition som har blitt factory integrert uten å sette noe passord på den lokale administratorkontoen.
Ministry of Love
sptz's Avatar
Du kan som sagt bare bruke din favoritt liveCD. Ellers er jeg ganske sikker på[1] at du bare kan kopiere over samfila[2] på en USBstick og erstatte den med din egen fil. Reboote inn i windows, gjøre det du ønsker, og kopiere filene tilbake.

[1] Det er noen år siden jeg leste meg opp på dette...
[2] Jeg tror det var to filer, og ikke bare SAM fila som måtte erstattes.

LiveCD er uansett den raskeste måten så hvorfor ikke?
Hva er neste?
ranvik's Avatar
mye rart her i gjen, den beste måten er og bytte ut "help" fila med cmd.exe eller explorer, den vil da blir kjørt som "system" som gjør at d har tilgang til alt.

du må self boote med usb/minne penne for og få lov og endre, da trenger du verken bruker navn eller password eller noe annet.

NB: du må jo trykke på "help" eller F1 når den står på login screen for og få opp cmd eller hva du har lagt inn.

orker ikke mekke noe guide for det men så fort du veit det er det veldig enkelt. youtunbe har sikert flere video om det, uten at jeg orker finne dem frem
Sist endret av ranvik; 31. mai 2009 kl. 03:22.
Ministry of Love
sptz's Avatar
I linux kan du veldig ofre bare legge til "init 1" eller "s" som kjerne parameter før du booter så har du root tilgang...

LiveCD trikset funker selvsagt her også... Faktisk enda smidigere siden du kan chroote deg inn i systemet og dermed bruke det faktiske systemet som finnes på maskinen
Sist endret av sptz; 31. mai 2009 kl. 03:27.
Trådstarter
det er egentlig ikke bakdør jeg er ute etter, for det tviler jeg sterkt på finnes i windows, men mer en sårbarhet som gjør det mulig.
Trådstarter
flere gode forslag, men ingen som er helt det jeg vil, men kanskje det er umulig..
får vel resette eller knekke passord da sikkert, evt prøve å fjerne og legge tilbake sam.

takk for svar