Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1292
Ok så det har seg sånn at foreldra mine har turna nazi atter en gang og satt nettet oppe til "greie" tider. Forrige gang dette skjedde fiksa deg seg selv( :S), og andre gang holdt jeg inn rutern så passord osv ble reseta og fiksa og ordna tilbake til det gode gamle systemet vi hadde. Nå har det seg da sånn at de har kjøpt en slags boks hvor dem har stasha inn ruter osv hvor jeg da trenger nøkkel osv for komme inn.

Jeg prata med han fyren som hjelper foreldra mine (no way de hadde klart dette selv) fordi systemet hans ikke funka og jeg hadde ikke nett da jeg skulle ha nett, og etter litt chitt chatt fikk jeg ut av han at han bare har blokka "101" og "103". Dette er selvfølgelig den ipv4 adreesen som det så fint kalles på "ipconfig" og det jeg lurer på da er hvordan kan jeg skifte den fra 103 til evt 102,104 osv osv

Setter pris på alle relevante svar. På forhånd takk
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Du får tildelt den ip-adresse fra routeren ved hjelp av DHCP. Det du må gjøre er å manuelt sette din ip-adresse. I og med at du ikke forteller hvilket (Windows) OS du bruker kan framgangsmåten være litt forskjellig.

Disse burde kunne hjelpe deg (første treffene på google)
http://www.ehow.com/how_2056398_chan...ows-vista.html
http://www.daybarr.com/blog/2007/05/...s-command-line
http://www.wikihow.com/Change-your-IP-Address-(Windows)
Tortia's Avatar
Trådstarter
Jeg burde såklart nevnt litt mer npr jeg tenker meg om.

har en linksys ruter. Bruker windows

192.168.1.103 står det på ip4v addressen min. vil ha siste siffer til noe annet så jeg ikke blir blokka så forpult tidlig

Takk for links btw, skal ta en titt på de nå

Windows Vista er det*
Sist endret av m0b; 27. mai 2009 kl. 20:19.
Tortia's Avatar
Trådstarter
ok ny info fra min side:

Fant fram til der jeg kunne skifte ip adresse nettverksmaske og gateway og satte det samme jeg hadde fra før av på nettverksmaske og gateway men skifte ip til 192.168.1.104. Det stod jeg hadde internett fortsatt men kom meg ikke inn på noe, så skifte tilbake til at jeg skal få ip adresse automatisk igjen

note: forrige uke var slutten på ip addressen min 102, denne uken 103. Er det sånn at den forandrer seg automatisk noen ganger?
Du også fylle inn de 2 dns adressene til internett tjeneste tilbyderen deres (telenor, canal digital, nextgentel, vikenfiber).
skal ikke være hr. pekefinger nå, men ser for meg at du har vært ganske umulig, og at det kansje ikke er HELT grunnløst at de vil ta bort endel av internett rettighetene dine?

men: foreldrene mine gjore også dette en gang, da kobla jeg meg bare rett opp på routeren å bytta rundt på tidene pappa hadde stilt inn dette skjedde 3 ganger, and they never knew what hit 'em

du har kansje allerede prøvd dette og?
Sist endret av random42099; 28. mai 2009 kl. 11:05.
Tortia's Avatar
Trådstarter
Jeg har på ingen måte vært umulig.

Jeg hadde til og med satt eget passord og brukernavn på rutertn, men han fyren som hjelper dem kom hjem og reseta rutern og lagde eget pass og brukernavn så kan ikke gjøre det lengre
haha ok, godt nok for meg jeg vet bare at jeg var jævla vanskelig når de gjorde det med meg, og de gikk ikke så langt som til innkjøp av en jævla låst boks freaky xD

de har ikke typisk skrevet ned pw. noe sted? du kan ikke komme med router og eksakt router versjon?
Prøv "user" med blankt passord om du kun skal se på konfigurasjon.
Eventuelt "admin" med blankt passord om du skal endre.

Det er mange typer routere av samme modell, så du bør se etter din type på denne siden:

http://www.phenoelit-us.org/dpl/dpl.html
Vis hele sitatet...
vet ikke om det funker når pw og brukernavn allerede er set, men kansje verdt et forsøk? evt. sjekk linken for mer info om din router
Skift MAC adressa di.

Win.

Routeren din identifiserer deg som følge av MAC adressa di, så i 99% av tilfeller holder det å skifte den, og du får tildelt en ny IP adresse fra routeren.
Sist endret av blueshift; 30. mai 2009 kl. 14:21.
For å endre MAC-adresse i Windows XP:
Kontrollpanel - administrative verktøy - datamaskinbehandling - enhetsbehandling - finn nettkortet ditt, høyreklikk, egenskaper. I "avansert" taben finner du "Lokalt administrert MAC-Adresse". Denne setter du til noe så enkelt som 001122334455 (og kanskje 66 på slutten? Husker ikke hvor mange, men når du har skrevet korrekt mengde tall/bokstaver i MAC, klarer ikke du skrive mer i boksen). Får du ikke kobla på nettet etterpå, er det enten kun enkelte MAC-er som kan koble på, eller at MAC ikke er riktig utformert. Lykke til!
MAC format:
12 tall/bokstaver
0-9
a-f

Om du ikke får connecta bruker de MAC filtrering, bruk NetStumbler eller no slikt for å finne ut hvilke kliente som allerede er på net om foreldrene fine f.eks har trådløse maskiner og du også har det; så spoofer du en av dems mac adresser, det finnes ca 1000 guides til mac spoofing på forumet.
Tortia's Avatar
Trådstarter
Takk for all hjelp
Tortia's Avatar
Trådstarter
ok ny info:

det har seg sånn at alle ip adresser utenom de som er i bruk er blokkert, så å skifte mac adresse og sånn funker ikke. snakket med han personlig.

Det jeg fant ut var han har masse sånne programer på den stasjonære pcen som så lite hyggelige ut og alt for parental control vennlige ut. Geobytes var et av dem.

Så vet ikke hva faen jeg kan gjøre, men funker vell å bare ringe telenor å be dem resete rutern for meg? Takk for all hjelp uansett, synd det er snakk om en pro fyr her.
Sist endret av Tortia; 31. mai 2009 kl. 23:23.
Du trenger ikke ringe Telenor? bare stikk inn en penn i reset-knappen i 10 sekunder. (Eller for guds skyld, trykk "reset" i ruteren om du har admin:P)

EDIT: Det koster forresten mye penger å ringe til Telenor
Sist endret av Verdaling; 31. mai 2009 kl. 23:29.
Tortia's Avatar
Trådstarter
Sitat av Tortia Vis innlegg
. Nå har det seg da sånn at de har kjøpt en slags boks hvor dem har stasha inn ruter osv hvor jeg da trenger nøkkel osv for komme inn.
Vis hele sitatet...


Går dessverre ikke.

Jobben til faren min betaler tlf regninga.
Så da skal du utnytte det?

Men lurer litt; hva har du egentlig gjort siden de stenger rutern inne i en boks? ..

Ringe Telenor er vel å ta i litt? Blir jo svært tungvint. Pluss hvis de har koblet modem -> ruter så klarer ikke Telenor å gjøre noe. Men du kan vel spoofe MACen til faren eller moren din, eller har de og begrenset tilgang?