Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 642
Noen som har tips til et program/software som kan brukes til å åpne et predefinert sett med vinduer på desktopen på en Win10 pc? Har en laptop jeg ofte setter i dockingstasjon for å kunne bruke 3 skjermer. Ser for meg at det hadde vært kjekt med en program jeg kunne starte som la opp desktopen slik jeg ville ha den som et utgangspunkt. Tenker da som f.eks at den åpner Outlook på skjerm 1, Chrome med en predifinert webside på skjerm 2 og et prefefinert program på skjerm 3. Tenker at dette må være noe en aktivt velger fordi jeg ønker ikke alle programmene åpnet når jeg kjører laptoppen uten at den er i dockingstasjonen. Forslag? pros and cons?
Den umiddelbare løsningen jeg kommer på i farta er å bruke en enkel .bat fil til å starte programmene med, men jeg er veldig usikker på hvordan du sender de forskjellige programmene til spesifikke skjermer.

Her kan du se litt forskjellige fremgangsmåter for å starte browser med en gitt url.
Det er forsåvidt en akseptabel løsning det der, for å flytte vinduene tar ikke uhorvelig lang tid. Funderte over å bare lage en mappe med alle snarveiene, men en bat-fil er litt mer smooth.
Putt .bat fila i oppstartsmappen
Sitat av seroto9n Vis innlegg
Putt .bat fila i oppstartsmappen
Vis hele sitatet...
Da vil den vel starte hver gang jeg fyrer opp laptopen og ikke bare når den er i dockingstasjonen?
Jo, det vil den jo, tenkte ikke over det blir ikke så praktisk det da