Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 760
Er på leiting etter et bra, men lett redigerings program.
Har tidligere brukt Sony Vegas, fungerte bra selv om jeg ikke satt meg helt inn i det, men er go-to programmet for meg.
Lurer på om det er andre programmer som er lettere eller bedre?

Trenger også et opptaks program, ser windows har en egen (windows knappen + G) som skal testes ut, ellers søker jeg tips.

Vil bli brukt til redigering av spill og kreative ideer
Jeg bruker denne til opptak av spill og annet: https://obsproject.com/
This is bat country!
gregory's Avatar
Lær deg Adobe Premier Pro, og skaff deg Fraps til opptak.
Pensjonert Skaper
Adobe Premiere Pro eller Final Cut (OS X) er absolutt de beste synes nå jeg. Tar litt tid å lære seg, men når du første kan snarveiene går det meste lekende lett. Fordelen med Premiere er at om du skal lage effekter/grafikk/osv. så snakker programmet utmerket med Adobe sine andre programmer (Photoshop for grafikk, After Effects for effekter og Encore for lydarbeid). Ulempen er at det fremdeles er ganske dyrt om du vil gjøre det på den lovlige måten.
This is bat country!
gregory's Avatar
Sitat av Demokrit Vis innlegg
Ulempen er at det fremdeles er ganske dyrt om du vil gjøre det på den lovlige måten.
Vis hele sitatet...
Om du er student, så betaler du rett over tusenlappen for årsabonnement for hele Adobe pakka. Det vil jeg si er rimelig innafor.