Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 3288
Hei!

Har havnet i en fortvilt situasjon. Jeg er dømt til fengsel i 6 mnd, drar inn på Mandag.
Det jeg lurer på er om noen har erfaring ang delgjennomføring av straff? Man må jo minimun sone 60 dager av straffen, har jeg mulighet til å sone resterende 2/3 deler med fotlenke?

Jeg har fast jobb, ett barn og jeg og min samboer venter ett til barn. I værste fall sitter jeg inne når det er fødsel.

Jeg tenker at dette er gode argumenter for å kunne få igjennom delgjennomføring av straff?

Noen som har en formening?

Takk på forhånd!
Kommer veldig an på hva du er dømt for blant annet.
Trådstarter
13 4
Sitat av Ekvivokk Vis innlegg
Kommer veldig an på hva du er dømt for blant annet.
Vis hele sitatet...
Er dømt for vold..
På vold sliter du. Veldig få som får fotlenke når de soner for vold. Men de bruker skjønn i noen tilfeller. Kan hende du kan få det helt på slutten av dommen, men jeg ville ikke hatt store forhåpninger. Forøvrig kan man vel sone en 6måneders dom i sin helhet på fotlenke.

Du har noen argumenter som veier i ditt favør. Få utalelse fra dama om at det blir umulig i hjemmet når hun går gravid og har et barn fra før av. Hadde du fått no barnepsykolog til og utalle seg etter ei stund at barnet ditt sliter når du ikke er hjemme så veier det tungt og. Men jeg ville iallefall prøvd selv om særs få får dette på vold.
Sist endret av et eller annet; 30. august 2016 kl. 20:08.