Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1384
LightStick Ansvarlig
9 0
Den herlige eksterne harddisken på jobb har tatt kvelden og da har jeg begynt å se etter ny løsning. Nett sky hadde vært det beste men litt usikker på hvilken. Jobber i et arkitekt firma så blir mye flytting av filer frem og tilbake i løpet av dagen. Trenger også minimum 1 TB tilgjengelig (alltid greit med mer også).

Noen som har noen alternativer å anbefale? Hadde også vært greit hvis skyen hadde fungert ca på samme måte som en harddisk. Dvs at flere kan bruke plassen samtidig og at filene blir oppdatert underveis/etter hvert.
Sitat av ikarateskogen Vis innlegg
Den herlige eksterne harddisken på jobb har tatt kvelden og da har jeg begynt å se etter ny løsning. Nett sky hadde vært det beste men litt usikker på hvilken. Jobber i et arkitekt firma så blir mye flytting av filer frem og tilbake i løpet av dagen. Trenger også minimum 1 TB tilgjengelig (alltid greit med mer også).

Noen som har noen alternativer å anbefale? Hadde også vært greit hvis skyen hadde fungert ca på samme måte som en harddisk. Dvs at flere kan bruke plassen samtidig og at filene blir oppdatert underveis/etter hvert.
Vis hele sitatet...
Dette må vel enkelt kunne fikses med simpel NAS-løsning?
LightStick Ansvarlig
Trådstarter
9 0
Da må jo jeg som er en it-"ekspert" spør hva en simpel NAS-løsning vil si?
Dette kan jo være en god løsning?
Flytting av filer skjer lokalt, og så synkroniseres de ut. For bedrifter er det mange spennende løsninger på et slikt problem, f.eks ShareFile fra Citrix kan være veldig aktuelt. Da kan du ha filene lagret på sentral server, gi tilgang til alle samtidig som du har synkronisering til lokal maskin.

Om dere ikke har egen server til å lagre filene på kan dere lagre det ute i skyen.
Google har jo alle disse løsningene med deling av filer,jobbe på samme dokument osv, men hvis du skal ha min. 1 TB så kan kanskje kostnaden bli noe høy.

Her har du hvertfall noe å se på hvis du skulle tenke den retningen.
https://cloud.google.com/products/
Mega har 50 GB gratis og sync.

https://mega.co.nz/#sync
Som selskap bør dere jo se på en profesjonell løsning. SharePoint fra Microsoft eller ShareFile fra Citrix er vel de som er mest i vinden for tiden. Velger dere en komplett Office 365-løsning, vil dere få mye mer enn kun lagring i skyen. Kanskje verdt en titt?
Sist endret av m0nte; 26. juni 2014 kl. 17:34.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
DropBox Business er et veldig godt alternativ så lenge man er klar over at filene blir lagret i USA og mest sannsynlig også lest av amerikanske myndigheter. Ikke spesielt dyrt heller, lagringsplass på Internett har stupt i det siste.