Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 843
Hver gang jeg skal starte et spill som har noe med nettet å gjøre kommer Zonealarm opp og vil spørre om tilatelse til å la programme kjøre.
Denne meldingen er ikke irriterende i seg selv, det som gjør meg sint er at spillet fryser hver gang den kommer opp. Jeg vet at jeg kan komme forbi det ved å aktivere "gamer mode", men dette er noe jeg ikke vil gjøre i lengden.

Er det noen som vet hvordan jeg kan tillate programmet på forhånd eller unngå at spillet fryser når zonealarme kommer med sine invalide, men viktige spørsmål som kunne vært tillatt i forveien?
Dessuten spør den på nytt hver gang jeg åpner programmet/spillet Etter jeg har restartet pcn. Dette er utrolig irriterende.
Avinstaller zonealarm med mindre du har topphemmelig millitærklassifisert informasjon på PCen din og få deg en skikkelig antivirus.
Jeg har AVG 8.5 og Malwarebytes. Jeg føler meg mye tryggere med zonealarm enn med noe firewall dritt fra windows.
Jeg vil bare vite om det er mulig å klarere programmer i forveien så den ikke spørr når jeg spiller.
Sist endret av sixfeetunder; 15. juni 2009 kl. 20:37.
Sitat av sixfeetunder Vis innlegg
Jeg har AVG 8.5 og Malwarebytes. Jeg føler meg mye tryggere med zonealarm enn med noe firewall dritt fra windows.
Jeg vil bare vite om det er mulig å klarere programmer i forveien så den ikke spørr når jeg spiller.
Vis hele sitatet...
Jeg har vært virusfri i flere år og bruker verken antivirus eller firewall. Så lenge du ikke surfer igjennom tvilsome sider bruker det og gå bra.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Selv er jeg er lite glad i å ha firewallen på maskinen. Jeg mener den hører mer hjemme i en egen boks ved siden av, gjerne sammen med router.
Men jeg fant ut av hvordan jeg gjør det nå så det er ikke noe problem lenger.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Se i innstillingene. Evt. skaff deg et nytt brannmurprogram eller dropp det - det skal egentlig holde med antivirus.
Bruker ZoneAlarm selv, og jeg bare setter ned warning level til veldig low, da får jeg få advarsler. Og på de advarslene huker jeg av slik at det ikke kommer flere meldinger om det programmet igjen Og Zone Alarm blokkerer fortsatt like mye tull som før (Bortsett fra det jeg har godkjent)
Har også det problemet at selv om jeg ber den huske på at jeg tillot F.eks. firefox ber den om ny tillatelse etter jeg har brukt Ccleaner. Kan ha noe med at jeg "cleaner" zonealarm i samme slangen, men fortsat irriterende.