Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1210
htt ps://sflix .to/watch-tv/free-manhunt-unab omber-hd-38692.2020867
(Nå satte jeg inn noen space her og der slik at linken ikke virker direkte her i posten. Men

Er denne Sflix-siden på internet skummel eller ikke ? Gir den virus til datamaskiner etc ?
Sist endret av Hoppeliten; 12. februar 2024 kl. 11:18.
Den gir ikke datamaskinen din virus. Bruk en god adblocker så blir opplevelsen enda bedre.
Ok Malba.

Noen som forstår hva man kan gjøre for å bli kvitt buffring når man ser på Sflix ? Eneste jeg har gjort er å se på server Vidcloud og ikke UpCloud, men der er fremdeles buffring av og til.
Alt som streames blir buffret, men slettes/overskrives etter hvert som sendingen går. Kan også tømme netleser, så blir det meste borte
Sitat av shivati Vis innlegg
Alt som streames blir buffret, men slettes/overskrives etter hvert som sendingen går. Kan også tømme netleser, så blir det meste borte
Vis hele sitatet...
Hva mener du med "å tømme netleser" ?
Hvilken nettleser bruker du? du kan søke på "how to delete internet cache"

Coockies vil du kanskje ta vare på, de lagrer info om innloginger og div, gjør livet enklere for å si det sånn. Men, anbefaler alle om å lese om coockies, og kjøre en coockie killer i nettleser, og hvitliste de man bruker.

Er det for å skjule strøme aktivitet du er ute etter? At det ikke skal ligge noe info igjen? Da må dette gjøres på en helt annen måte for å være 100% sikker på at det blir borte, må overskrives med ny data
Sitat av shivati Vis innlegg
Hvilken nettleser bruker du? du kan søke på "how to delete internet cache"

Coockies vil du kanskje ta vare på, de lagrer info om innloginger og div, gjør livet enklere for å si det sånn. Men, anbefaler alle om å lese om coockies, og kjøre en coockie killer i nettleser, og hvitliste de man bruker.

Er det for å skjule strøme aktivitet du er ute etter? At det ikke skal ligge noe info igjen? Da må dette gjøres på en helt annen måte for å være 100% sikker på at det blir borte, må overskrives med ny data
Vis hele sitatet...
Eg vet lite om dette, bortsett fra at eg har blitt guidet gjennom dette for lenge siden husker eg, deleted casche og cookies, og alt ble plutselig svært tungvint ja.

Er cache og cookies det samme ? Hvordan gjør man dette ?
Sist endret av Hoppeliten; 20. februar 2024 kl. 09:43.
Cache er filer som netleser (og ikke bare netleser, mange programmer også) lager, enten og både i disk og minne (ram), dette skjer med alt du både ser og ikke ser på skjermen, alt blir lagret i en eller annen form på din pc. La oss si at du går til vg.no, bilder og tekst du ser på skjermen (og ikke ser) blir lagret i både minne og disk, dette er standard på alt av maskinvare, både tlf og datamskiner.

Dette matriale blir som regel fjernet når du f.eks avslutter netleser, eller starter din pc på nytt (minne/ram), men ikke alt. Noe blir lagret for raskere tilgang til neste gang du besøker det netstedet, og blir slettet av netleser etter et visst tidsforløp (la oss si 30 dager).

For å unngå at det f.eks blir lagret noe/logget noe, kan du bruke "Privat netleser vindu" også kalt "inkongnitovindu), da "skal" alt av cache (mellomlagrig) bli slettet når du går ut av den siden. Denne funktionen kan man bruke på suspekte sider, eller visst man ikke vil ha noe spor av siden man besøker liggende lagret på disken.


cookies: så si alle websider lagrer cookies på din enhet. Den kan inneholde info som både er til fordel for web siden og deg. Ikke tro på alt du hører om at cookies er skadelig/farlig. Noen cookies sporer deg, men de fleste er til for å huske deg, hva du gjorde sist på websiden. F.eks google, visst du sletter cookies fra google, så kan autoloin på gmail forsvinne, og du må logge inn på nytt, netsidene rett og slett glemmer deg når du sletter cookies .

Jeg bruker en cookie killer på min firefox web browser. Dær går jeg inn og velger at google cookies ikke skal slettes (whitelist) slik at jeg ikke trenger å logge inn igjen med brukernavn og passord hver gang jeg skal inn i gmail.

Så et tips, du kan bruke ccleaner for å slette cache og temp filer fra din PC, og cookies. I ccleaner kan du også velge bort at coockies (informasjonskapsler) skal slettes, slik at din internet hverdag blir enklere (iforhold til innlogginger og div tidligere valg du har gjort på den aktuelle nettsiden). Jeg sletter ikke cookies fra google, og andre netsteder hvor jeg har autologin, da blir dette borte)

Men, husk at filer/cache som blir slettet (gjelder også ccleaner) ikke blir borte for godt med det første, det må bli overskrevet av ny data for at det skal bli helt borte, dette skjer over tid da det blir lagret ny data, kan også bli liggende spor i masse år etter at det har blitt lagret.
Og da kommer vi til shredding (secure file deleting), hvor vi bruker egen programvare (kan gjøres på adre måter også) til å slette og overskrive de dataene du ikke vil ha spor av, men har ikke tid til å skrive så mye om det akkurat nå.