Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1759
Hei, sånn helt ut av det blå. Når noen dør, tror du personlig at du blir å møte denne personen igjen når du selv dør? sitter å diskuterer med noen venner og vi er interessert i hva dere mener
Den som bare er der
Det blir nok helt likt som når før du var født ;(
Jeg tror det er helt likt som før man ble til. Man er intet lenger.
Tenker nok innerst inne det samme som nevnt over her, men er fint å se for seg at det kan finnes en mulighet for en annen eksistens der ute etter døden også. At man møter folk etter at man dør som en slags reunion har jeg aldri tenkt på, men liker heller å tenke at de døde vokter over oss levende på en måte innimellom.
Møter elefanter sine elefantvenner når de dør? Møter maur sine maurevenner? Møter bakterier sine bakterievenner når de dør? Du svarte sannsynligvis nei på de spørsmålene, er ingen grunn til at det skal være annerledes for mennesker.
Viss det skulle vært liv etter døden, vill ikke de bli som at vi er "Fanget" i en ond sirkel vi aldri kommer ut av? høres kansje sykt ut men, blir jo litt sånn om mann skal ha evig liv, du valgte ikke selv å "bli til" å plutselig skal du leve for evig og alltid?

foresten, eneste måten en ikke skulle følt seg "fanget" i en ond sirkel blir vell om du blir født på ny men ikke husker noe av ditt forgje liv?
Sist endret av HectorX; 9. juli 2018 kl. 22:43.
The lucky one
PairADice's Avatar
Synapser, nervebaner og fåglarna vet hva slutter å driftes i topplokket, og "jeg'et"/selvbevistheten slukner og forsvinner ut i ingenting. Jeg er ikke helt på "sjele"-nivå når det kommer til tro og religiøsitet, så for min del er dette alt vi har.
Litt kjedelig for f.eks drapsofre hvis de må møte den personen som drepte de igjen når denne dør da ?

Livet fortsetter jo selv om et individ dør. Så menneskeheten lever videre. Er vel ofte dette som er baktanken i religionene. Og så krydrer de litt med hva som skjer etter døden for å motivere til å gjøre "gode" handlinger når du lever.
Sist endret av dggr; 10. juli 2018 kl. 07:58.
Nei, tror også det er som før man blir født, ingenting. Eller som når du sover og ikke drømmer. Du tenker ingenting, men du vet det ikke selv, så det er ikke noe å være trist over. Kanskje bedre det, høres slitsomt ut og gå fra liv til liv i evigheten.
Livet etter døden er da kroppen din dekomponeres og blir omgjort til jord.
Da blir du næring for nytt plante og dyreliv.
Det er livet etter døden i mine øyne.

Hva sjela angår så er det ikke godt å si, jeg vil tro det er som nevnt litt ovenfor, at det er på lik linje med før man blir født.
Jeg tror man vender tilbake til en grunnleggende universell bevissthet som er mye større enn vi kan forstå i menneskelivet. Jeg tror på den budhistiske gjenfødelsen og at det vi tenker på som "død" bare er en overgang til en annen tilstand som vi allerede kommer fra, men jeg tror ikke man møter kjentfolk der. I stedet smelter alt sammen til det opprinnelig ene, som vi har glemt men vil forstå på ny når vi kommer dit.