Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 2963
DNS serveren svarte ikke i forrige uke. Ringte NextGenTel og fikk nytt modem/router, funket fint i noen timer til jeg fikk samme feilmelding på nye oppsettet. Nytt denne gang er at jeg fortsatt får koblet til internett, men kun på kabel, dette gikk ikke på forrige router/modem. Ser på E3 på twitch mens dette skjer nå, men får timeout en del ganger før jeg kommer meg inn på freak. Any ideas? Får ikke ringt kundeservice før i morgen
Sett DNS til 8.8.8.8 og 8.8.4.4 på din PC i innstillingene til nettverkskortet.
DNS svarer ikke som regel hva Windows klager over når routeren du er tilkoblet ikke har aksess videre til Internett. Hvis NGT mistenker feil på linjen og routeren din er x antall år gammel så prøver de ny router før en evt. feilmelding av linjen (til linejeier, for NGT eier ingen infrastruktur ut til kundene selv), for hvis en feilrettingsmontør skulle konkludere med at linjen er OK, og routeren var årsaken, så er det NGT og ikke linjeeier som må betale for feilrettingsmontøren (det samme som du som kunde må betale hvis du ikke er hjemme til å slippe inn montøren hvis han trenger tilgang til første uttak i boligen (demarcation point)). Skulle en ny router også slite med ustabilitet eller linjeutfall, så vil NGT nok gå med på å feilmelde linjen til linjeeier.