Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1087
Hei, for et par uker siden mistet jeg jobben min fordi lederen mente at jeg ikke snakket godt nok norsk for å kommunisere med kunder, jeg ble på en måte "lånt" ut av Randstad til Telenor. I arbeidsavtalen sto det at " hvis det skulle oppstå en hendelse hvor arbeidstaker ikke får fortsette hos oppdragsgiver, plikter Randstad å gi arbeidstaker et annet oppdrag helt til slutten av den originale dato på oppdragsbekreftelsen.

Det har seg slik at Randstad ikke har gitt meg noe annet oppdrag men de har vært ganske generøse og gitt meg 2 ukers fullt lønn uten at jeg måtte jobbe for det. Jeg ønsker veldig gjerne at de gir meg en annen jobb siden det står i arbeidsavtalen at jeg har krav på et nytt oppdrag.

Nå har jeg søkt et annet relevant oppdrag som blir behandlet av en konsulent av Randstad, hvis de ikke vil gi meg dette oppdrag kan jeg da kontaktere en advokat siden de på en måte bryter arbeidsavtalen? Hvis ja, hvordan skal jeg gå fram? jeg oppfyller kravene til fri rettshjelp så kan jeg bare avtale med hvilken som helst advokat som spesialiserer i arbeidsrett for å spørre om råd eller må jeg først søke hos fylkesmannen? Jeg vil virkelig ikke dra noe gratis penger ut av dette jeg ønsker bare å jobbe
Hvilken KA avdeling galdt det?
Trådstarter
Sitat av omgomgomg Vis innlegg
Hvilken KA avdeling galdt det?
Vis hele sitatet...
Gjøvik
Du kan selv ringe til et valgfritt advokatkontor. Spør de om de tilbyr fri rettshjelp. Mange gjør dette,og da må de søke om det for å få det innvilget.