Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1929
Mulig dette er blitt nevnt før eller står et sted, men er det mulig å skjule rusmiddelforumet fra forumoversikten? Bruker freak.no på jobb, og det ser svært dumt ut med alle rustrådene om noen kommer inn på kontoret. Plutselig får jeg et forklaringsproblem.
Sist endret av Kicker; 4. juni 2015 kl. 09:32.
Ja det er et script her på forumet som du kan bruke. Har vært flere slik tråder og de blir henvist til scriptet men husker ikke linken. Du får søke.
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Vell, kanskje du bare skal gjøre jobben din i stedet for å surfe freak så slipper du å bekymre deg?

Jeg er så gøyal! Men jeg støtter denne, det ser lite kult ut at det står "hvordan skyte amf" når det kommer en utenforstående å ser hva du leser på, men igjen så henger jeg mest her fordi vi har et så pent og ryddig rusmiddelforum med så mange hyggelige brukere. Om man må logge inn eller lignende for å få tilgang til rusformuet hadde faktisk ikke gjort noe, men igjen så er det veldig kjipt for mann i gata som bare trenger litt info før han skal røsse seg.
Kicker's Avatar
Trådstarter
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Ja, akkurat slik! Hadde jo selvfølgelig vært best om det hadde vært en innstilling på forumet slik at man kan bestemme hvilke forum man vil se, men dette duger

Må jo sitte litt på freak.no på jobb også. Kan jo ikke jobbe rævva av seg heller!
Til ts: Er det slik at du er redd for at noen skal se på din skjerm at du leser på freakforum ? Eller er det at noen skal se loggen på pcen du sitter på som er problemet? Isåfall er det Ctrl+H som du kan trykke, slik at loggen popper opp, og du står fritt til å slette loggen.
Hvis ikke dette ikke tilfellet, så både håper jeg og antar at rusmidler ikke er såpass viktig å lese om, slik at du heller kan lese om drugs når du kommer hjem, så slipper du i alle fall å bekymre deg om hva folk tror om deg på jobb!

Det står en del vittige artikler om rus og gud veit på www.forskning.no som du kan lese på jobb.
Da slipper du hvertfall å lese om drittunger som lurer på om det er greit at de ruser seg på mdma og cannabis, til tross for at de trapper opp på ssri, som de kanskje i første omgang fikk indirekte på grunn av overdrevent rusbruk.

Hilsen meg!
Kicker's Avatar
Trådstarter
Poenget er at jeg ikke interesser meg for rusmiddeldelen av forumet i det hele tatt, så har ingen behov for å se den noen gang. Ikke redd for at noen skal lese loggen min, det er det ingen som gjør uansett. Heller ikke bekymret for at noen skal se at jeg leser på Freakforum generelt, men heller at noen skal se alle trådene om rusmiddel. For det kan fort bli missforstått.

Er her for de andre underforumene
Huff, rus er så fælt Hva med pyroforumet? Hva om du blir mistenkt for å lage en bombe? Enn undergrounds forumetda? Eller diskusjoner generelt som er tabubelagt? Det hender også at folk poster i feil forum.

Tror nok det beste er at du holder deg unna forumet i arbeidstiden. Eventuelt bare ha IRC chatten åpen hvis du vil være sosial med andre freaks når du kjeder deg på jobb.
Er da helt legitimt å ikke ville se rusmiddelforumet. Ingen grunn til å stille spørsmål ved hvorfor, legge seg opp i arbeidsforholdene til folk, eller oppfatte det som en slags fornærmelse.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av Mexxy Vis innlegg
Huff, rus er så fælt Hva med pyroforumet? Hva om du blir mistenkt for å lage en bombe? Enn undergrounds forumetda? Eller diskusjoner generelt som er tabubelagt? Det hender også at folk poster i feil forum.

Tror nok det beste er at du holder deg unna forumet i arbeidstiden. Eventuelt bare ha IRC chatten åpen hvis du vil være sosial med andre freaks når du kjeder deg på jobb.
Vis hele sitatet...
Hjelpes.

Nå har Kicker faktisk et konkret problem han spør etter en løsning for, og da er det virkelig ikke relevant i det hele tatt hva han syns om Pyro, Undergrunn eller noen av de andre foraene her.
Sitat av Tias Vis innlegg
Hjelpes.

Nå har Kicker faktisk et konkret problem han spør etter en løsning for, og da er det virkelig ikke relevant i det hele tatt hva han syns om Pyro, Undergrunn eller noen av de andre foraene her.
Vis hele sitatet...
Var vel mer en påminnelse at det ikke bare er rusforumet som kan få arbeidskollegaer til å rynke på nesen.
Kicker's Avatar
Trådstarter
Haha, noen som er hårsåre. Dømmer ingen som driver med rusmiddler, men jeg, altså JEG har ingen behov for å lese om dere som driver med det!

Skjønner at andre forumer også ikke er like legitimt, men det var ikke dette som var spørsmålet mitt. Samtidig, finnes det en løsning på å fjerne rusmiddelforumet så betyr jo dette at det kan brukes på andre underforaer også.
Sist endret av Kicker; 4. juni 2015 kl. 10:38.
Det var ikke meningen å virke frekk eller fornærmet. Hensikten med innlegget mitt var å minne deg og andre på at det er så mye mer enn bare rusforumet som gi deg et forklaringsproblem hvis noen ser deg surfe på freak. Og det var ikke deg jeg siktet til når jeg sarkastiskt skrev at "rus er så fælt", men nettopp de utenforstående som du ikke vil bli observert av mens du surfer på freak i arbeidstiden.

Beklager misforståelsen og ha en trivelig dag videre
Sitat av Mexxy Vis innlegg
Huff, rus er så fælt Hva med pyroforumet? Hva om du blir mistenkt for å lage en bombe? Enn undergrounds forumetda? Eller diskusjoner generelt som er tabubelagt? Det hender også at folk poster i feil forum.

Tror nok det beste er at du holder deg unna forumet i arbeidstiden. Eventuelt bare ha IRC chatten åpen hvis du vil være sosial med andre freaks når du kjeder deg på jobb.
Vis hele sitatet...
Det skal vel ikke være slik at fordi at noen skyter sprøyter så skal alle andre være "ok" med det? Trådstarter skal vel få lov til å synes hva han vil om hva som helst. Alle de andre underforumene har ingen ting med saken å gjøre. Hvis ts synes det er greit med pyro så skal vel det være han sitt valg selv om det ikke har noe med saken her å gjøre. Å prøve å bestemme hva andre skal synes er greit og ikke greit virker bare helt idiotisk.
Kicker's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mexxy Vis innlegg
Det var ikke meningen å virke frekk eller fornærmet. Hensikten med innlegget mitt var å minne deg og andre på at det er så mye mer enn bare rusforumet som gi deg et forklaringsproblem hvis noen ser deg surfe på freak. Og det var ikke deg jeg siktet til når jeg sarkastiskt skrev at "rus er så fælt", men nettopp de utenforstående som du ikke vil bli observert av mens du surfer på freak i arbeidstiden.

Beklager misforståelsen og ha en trivelig dag videre
Vis hele sitatet...
Ser den! Tok det ikke så hardt.
Sitat av halfagram Vis innlegg
Det skal vel ikke være slik at fordi at noen skyter sprøyter så skal alle andre være "ok" med det? Trådstarter skal vel få lov til å synes hva han vil om hva som helst. Alle de andre underforumene har ingen ting med saken å gjøre. Hvis ts synes det er greit med pyro så skal vel det være han sitt valg selv om det ikke har noe med saken her å gjøre. Å prøve å bestemme hva andre skal synes er greit og ikke greit virker bare helt idiotisk.
Vis hele sitatet...
Han dømmer ingen andre. Han er vel bare interessert i at andre ikke skal feilaktig dømme ham. Det er mye lettere å ha en spontanreaksjon når du ser et dedikert rusforum enn når du ser alt det andre på freak, sånn førsteinntrykksmessig.

Ellers har du rett, men hensikten med å gjemme underforumet var vel ikke å uttrykke noen personlige meninger om noe som helst. Kan være alle mulige grunner til det.