Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2240
Skulle hente en venninne på en buss stasjon. 5 min unna huset.

Gjorde dette. Stoppet innom butikken kjøpte brus. Så rett hjem.


Sender min venninne inn med brus osv.

Så skulle jeg lufte hunden litt.

Ut av det blå svinger det en svart Mercedes R klasse opp og stenger utkjørselen av huset mitt.

Ut kommer det en hyggelig nok politi kvinne som etterfølges av en ny sivil grå Saab. Med en politi mann i.

Disse begynner stiller meg masse spørsmål. Før de finner ut at jeg i for 5 års tid siden ble tatt for bruk av cannabis.

Da forandret toner å spørsmål seg raskt til når røyk du sist og mye rundt dette.

min venninne kommer ut å lurer fort på hva som skjer.


Politi kvinnen drar hun med seg vekk å begynner stiller min venninne hauger av spørsmål.


Det som irriterte meg mest. Å som jeg lurer mest på.

er denne politi mannen sa om han dro meg ned på politistasjon nå å ba meg avlegge en prøve fordi han ikke likte måten øynene mine reagerte på den super sterke lommelykta si ble den negativ da?

Svaret med jah den blir negativ. Men hvilken hjemmel har du til å dra meg inn fra min egen oppkjørsel for urin prøver?

Svaret var mistanke om bruk av hasj.

Så sa jeg. Det holder vel ikke det?

Da tente han på alle plugger og kjeftet på meg å sa han hadde vært narkotika politi i 8 år. Skulle ikke komme her å lære han jobben sin..




Leste litt å fant dette.


Det er forbudt uten lovlig adkomst å være i besittelse av eller å bruke narkotika."


Straffen er bestemt i§ 31i samme lov:
"Besittelse og bruk av narkotika m.v., jfr. § 24, første ledd, straffes med bøter eller med fengsel inntil 6 måneder, eller begge deler." Det er altså "en handling som etter loven kan medføre frihetsstraff".


Det er viktig å merke seg at undersøkelsen (nevnt i straffelovens § 157) ikke skal fremstå som ”et uforholdsmessig inngrep”, dvs. at den skal være i samsvar med hvor alvorlig lovbruddet er. Dette innebærer at politiet vanligvis ikke vil bruke ressurser på blod- eller urinprøver kun ved mistanke om bruk av narkotika. Noe som igjen betyr at man sjelden vil bli arrestert eller fengslet for dette (så sant man ikke er så påvirket at man utgjør en fare for seg selv eller andre).

Kan han bare dra inn folk han syns har ruset øyne?

Har forrige ikke røyket noe cannabis på noen år.

men ble irritert over dette.
Sist endret av hugeman; 20. februar 2014 kl. 11:39.
Kan nok det. Dersom de mener det er skjellig grunn til mistanke.
Skjellig grunn til mistanke fordi han ble mistenkt eller tatt for å røyke for fem år siden? I så fall bør nok politiet prioritere om litt og ikke bare gå etter potensielle misbrukere. Det her er et rent overgrep fra politiets side, sannsynligvis for å pynte på kriminalstatistikken litt.
Trådstarter
15 0
De ga opp til slutt etter å lyst meg mange ganger i øynene med bekymring i blikket sitt. Sto og visket og tisket om meg. Følte meg mer å mer lliten.

Problemet mitt er at noen sier ja politi har lov til å oppføre seg slik. Å andre sier nei..
De har ikke lov til det nei. Bruk av cannabis har ikke en straffeutmåling som går utover frihetsberørelse, ergo de kan ikke tvinge deg til noe som helst. Slik jeg tolker loven i det minste. Dog, kunne de lagt på at de mistenker at du selger, og dermed kreve deg med til stasjon fordi den straffern går utover frihetsberørelse. Bare å nekte, uansett.
"Skjellig grunn til mistanke", gjør vel at de kan slippe unna med mye.
Sett bort ifra at de muligens har en rett til å gjøre det, så er det jo helt idiotisk.
Du må få gå på tur med hunden sin uten at to politibiler skal skrense opp husbedet og begynne å stille spørsmål og anklagelser mot både deg og din veninne.

Det høres jo helt idiotisk ut. Et godt eksempel på politifolk ute i distriktet som har alt for lite å gjøre på.

Kjørte du dårlig/sløvt? Kanskje de hadde fulgt etter deg pga dette, og at de var ute på en generell trafikkontroll - derav sivilbilen. Uansett, slike saker er triste synes jeg, folk må ha privatliv. Om du så hadde røykt en jonny når du kom inn døren så mener jeg fremdeles de burde holdt seg unna, men det er jo en annen sak.

Kjekt for deg at du har ditt på det reine da, så du kan smile i trynet hans når pisseprøven er ren :-)
Politiet rundt her jeg bor er stort sett asshole's uansett hva det kommer til, hatt rassia her et par ganger pga typen til mamma har hatt noe greier her hjemme og alle gangene har de vistnok sett på øyne våre at vi er ''sterkt rusa'' på amf, hverken jeg eller mamma har noen gang rørt amf..
En annen gang ble vi tatt med ned på politistasjonen, måtte sitte i glattcella i 24 timer pga typen hennes ikke var hjemme når de kom og de fant noe.
Etter og ha sittet der i 14 timer kommer en politimann inn på cella og sier at jeg ser rusa ut på heroin :s
Når det skal sies har jeg vært clean i 1 og et halvt år (aldri rørt noe annent en hasj, cannabis og sopp)

Så i mine øyne så ser det ut som politiet ikke vet særlig mye om en person er rusa eller ikke, de antar det og sier det rett og slett fordi de kan gjøre det.
Sist endret av Slæsken; 25. februar 2014 kl. 03:24.
Politiet kan bruke det meste som skjellig grunn.
Har selv blitt stoppet når jeg lufta bikja, og fordi jeg var kjenning brukte de det som "grunn" til å dra hjem til ta en tur hjem til meg midt på natta. Jeg var ikke rusa, kun et par pils innabords, tror jeg har nevnt dette i en tidligere tråd.
Men endte hvertfall opp med at de mente jeg var påvirket av noe, så da blei det besøk idt på natta. Å da fant de selvfølgelig litt bønner som jeg ikke hadde tenkt på å gjemme siden jeg bare skulle ut på en kjapp luftetur med dyret.
Hjalp ikke klage på det, men er jo kansje ikke så rart siden de fant litt røykings hos meg.
Jeg ble stoppet en gang natt til lørdag når jeg var ute og syklet. Hadde tatt 1-2 gram pepper i løpet av dagen/kvelden/natten og pakket i meg en god del pyrazolam. De så godt at jeg var påtent og ransaket meg. De fant ingenting og lot meg gå. De spurte hvor jeg skulle hen og jeg svarte "Det har dere strengt tatt ingenting med" og de sa bare "ok". Jeg har blitt tatt før med positiv resultat på pisseprøve på både THC, benzo og opiater.

Heldigvis fant de ikke posen med 80 stk pyrazolam tabletter. Hadde hull i skinnjakken min og posen lå inni jakken på andre siden
Har blitt stoppet en helt vanlig kveld og beskyldt for innbrudd, ned på stasjonen og langt aggressivt forhør. Etter noen timer aksepterte de (motvillig) at jeg ikke ante hva de snakket om, og at jeg ikke var rusa på noen ting som helst. Dette var mitt første møte med politiet. Typisk bøllete småkonger, masse hersketeknikker og trusler. Noen politifolk kjeder seg bare. Trist å tenke på at mange av dem også er foreldre.
Trådstarter
15 0
Sendte akkurat dette til en av Norges
Mest kjente advokat. Svar fra han var.

Høres ut som overreaksjon fra politiet. Tar de deg med er du siktet, og krav på erstatning inntrer
Sist endret av hugeman; 25. februar 2014 kl. 10:44.
Har opplevd lignende. Politi som følger etter bilen til folk bare fordi de er ute og kjører seint på en ukedag med unge folk i bilen. Stoppe de og kreve å vite hvor de kommer fra og hvor de skal. De prøver å få deg på limpinnen, å få deg til å bli provosert og vanskelig eller innrømme at du har gjort noe dumt en gang.

Beste tipset jeg kan gi i sånne tilfeller er å bare leke dum og lovlydig. Du skjønner ikke hvorfor de konfronterer deg, men det er helt ok for du har ikkeno å skjule. Holde seg rolig og beherska uansett hvor provoserende og trakkaserende politiet oppfører seg (det kan være en utfordring når du har aspirant onkel som lyser deg i øya og anklager deg for det ene og det andre). Du må ikke være vanskelig og konfronterende, og absolutt aldri under noen omstendigheter spørre om ikke onkel har noe bedre å gjøre enn å plage deg, for da blir onkel sint og opp i trynet ditt for du skal faen ikke fortelle de hvordan jobben deres skal gjøres.
Det er bedre å svelge en kamel og stoltheten din der og da enn å bli dratt inn på glattcelle og strippa, evt bøtelagt og det som værre er hvis du ikke har 100% rent mel i posen. Bare "bøye seg i støvet" for onkel, så kan du heller le godt eller banne høyt etterpå når du er sluppet løs.
Sist endret av Bothrops; 25. februar 2014 kl. 11:09.