Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1476
God dag!

Jeg har nettopp begynt med landeveissykling, men liker ikke å være et hinder i trafikken. Jeg holder fartsgrensen og alt slikt, men vet hvor farlig det er og irriterende for bilister. Så jeg lurte på om noen vet om en god rute i nærheten av Bergen?
Jeg vil anbefalle gamle Os-banen. Det er et gammel jernbanespor som gikk helt til Os, men som nå er asfaltert til flott gang og sykkelvei.
Hvis du ikke vil sykle helt til Os, men helller få en rundtur så sykler du rundt Kalandsvannet!
Da kommer du ned på Stend, sykler gjennom Rådalen og ender på Lagunen. Og eventuelt til sentrum igjen.
Dette er min favorittløype.
Nå vet ikke jeg hvor godt kjent du er i Bergensområdet. Du får spørre hvis du lurer på noe
Eller så kan det være lurt å henge seg med den lokale sykkelklubben for å lære litt om rutevalg og steder med mindre trafikk. Vis man er så lite voksen i trafikken at man ikke takler en sykkel burde man bare levere inn lappen :P
Sitat av Rolfhoest Vis innlegg
Eller så kan det være lurt å henge seg med den lokale sykkelklubben for å lære litt om rutevalg og steder med mindre trafikk. Vis man er så lite voksen i trafikken at man ikke takler en sykkel burde man bare levere inn lappen :P
Vis hele sitatet...
Tenk deg litt om, er det han som er lite voksen eller han som er ansvarsfull?

Han vil ikke være til hinder for kjøretøy som holder en god del høyere fart enn han, han slipper potensielt dødelige forbikjøringer samt han slipper angrep med spylervæske.
Sitat av Oprah Vis innlegg
Tenk deg litt om, er det han som er lite voksen eller han som er ansvarsfull?

Han vil ikke være til hinder for kjøretøy som holder en god del høyere fart enn han, han slipper potensielt dødelige forbikjøringer samt han slipper angrep med spylervæske.
Vis hele sitatet...
du missforstår jo helt poenget hans her. Han snakker jo de folkene i trafikken han er redd for å være til bry for. Om folk ikke takler at han sykkler burde de (altså ikke han) levere inn lappen, i følge Rolfhoest.
Stemmer det. Poenget mitt var rett og slett at de som ikke tåler syklister i trafikken når de er ute å kjører burde levere inn lisensen...

Heng deg med den lokale sykkelklubben på fellestrening. Det er mulig og de synes det er artig med nye folk. Kanskje du også blir medlem samtidig som du treffer folk med felles interesse.
Innestengt
Rambofant's Avatar
Trådstarter
Tusen takk for alle tips, Os-banen skal testes imorgen :-)!
Da beklager jeg! Ser nå at jeg har lest det litt vell fort.