Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  157 10602
Hei folkens, jeg sitter her og ser på forskjellige ting og tang fra 11 september 2001....jeg sitter her og mimrer og husker hver eneste ting fra den dagen, alt fra hva jeg spiste, hvilken fag vi hadde på skolen den dagen og alt ubetydelige små ting.
Jeg husker jeg kom hjem fra skolen og der satt faren min og så på tv, satte meg ned selv og titta på CNN Live om det som skjedde.....og hadde mine egne crazy ideer me hva som hadde hendt, alt fra at Y2K var kommet og alt av utstyr på flyet hadde klikka, flyene vært på autopilot og flydd inn i tårna osv osv:P

Dagen derpå husker jeg like godt for da jeg kom fram til klasserommet mitt sto de tøffe gutta ( pantsy boysa som jeg kaller dem ) så titter han ene på meg og sier: "Det er sikkert en av onklene hans som gjorde det!! HAHAHA"


Det er noen av tingene som sitter fast i hodet mitt fra de dagene, derfor lurer jeg på hva du gjorde den dagen og dagen etterpå?
Jeg husker ikke noe av den dagen så godt uten om det spamma ned på tvn, og at jeg gikk på barneskolen. Jeg husker deg enda liksom. synes egentelig ikke det er så lenge sia fordi jeghusker alt opprøret. dagen etter var det full snakk om det, alle lærerne på skolen var i hundre osv.
Jeg og en kompis var i sentrum å loket. Var innom butikken til mora, og der satt hun å så på det, og jeg tenkte faktisk ikke så altformye over det. Var størrelse liten, og tenkte ikke over hva det egentlig var.
Ikke før dagen etterpå begynte jeg å tenke over det, når "alle" snakket om det.
Gikk i 7ende klasse og var på leirskole med klassen langt oppe på fjellet i Voss eller noe sånt. Vi fikk ikke vite noe om det av lærerne, men jeg husker at det var en i klassen som hadde hørt av moren sin at det drev å styrta masse fly i New York. Vet ikke om det var samme dagen eller noen dager etter tho..

Jeg fikk ihvertfall ikke vite noe om det før jeg kom hjem..
Trådstarter
Jeg var selv 14 år da, hva slags følelser gikk det igjennom kroppen? var det vi er trygge her, eller å fa** nå begynner tredje verdens krig
Jeg ble faktisk henta av mamma etter å ha blitt med en kompis hjem fra skolen når jeg fikk høre det. Må nevne at jeg ga rimelig godt faen though, i og med at jeg ikke en gang visste hva WTC var.
Sist endret av Hedges; 23. mars 2009 kl. 00:58.
igrunn enig i det, wtf was World Trade Center ;p
Jeg spilte nok data og leste det på VG og sa lol så spilte jeg mer data.
Skaffet meg nettopp nytt pass, og måtte lage hull i det gamle. Datoen det ble skrevet ut var på 11. september 2001, og jeg fikk det samme dag som jeg søkte. Da jeg kom hjem fra politistasjonen var det 'krig' på TVen, så da satt vi der og så på CNN. Ingen av oss på skolen hadde særlig begrep om hvor preget USA kom til å bli av dette i ettertid, men lærerne tok det veldig alvorlig og gjorde en stor innsats for å "roe oss ned" når egentlig ingen bar særlig preg av å være redde.
Trådstarter
Vil noen mene at de har fått sine meninger eller syn forandret på mht det som skjedde? Altså frykt av enhver slag?
satt os en kompiss å spilte gameboy collor med pokemon ; )
å trada pokemon kort.
mora til kompisn min skrudde på tven å forklarte alt mulig.

litt rart, siden jeg husker også masse detaljer fra den dagen. : )
Sitat av Semjuel Vis innlegg
Gikk i 7ende klasse og var på leirskole med klassen langt oppe på fjellet i Voss eller noe sånt. Vi fikk ikke vite noe om det av lærerne, men jeg husker at det var en i klassen som hadde hørt av moren sin at det drev å styrta masse fly i New York. Vet ikke om det var samme dagen eller noen dager etter tho..

Jeg fikk ihvertfall ikke vite noe om det før jeg kom hjem..
Vis hele sitatet...
Jeg var også på leirskole i 7ende klasse oppi fjellet når det skjedde! Dog, ikke i Voss . Men vi hadde TV da, og jeg husker at flere jenter begynte å grine av ukjente grunner, de kjente jo ingen der :S.
Sist endret av Archj; 23. mars 2009 kl. 01:33.
Sitat av Archj Vis innlegg
Jeg var også på leirskole i 7ende klasse oppi fjellet når det skjedde! Dog, ikke i Voss . Men vi hadde TV da, og jeg husker at flere jenter begynte å grine av ukjente grunner, de kjente jo ingen der :S.
Vis hele sitatet...
hahahaha klassisk! takk for en god latter :P

men husker den dagen selv,

jeg satt og så på i gode og onde dager :P og så plutselig skiftet tv3 til CNN's nyheter.

Ble nok litt overasket osv.
Sist endret av Geiten; 23. mars 2009 kl. 01:41.
Fikk nyheten klokka 2 på dataport i krsand husker jeg :P
Husker tiden fordi jeg skulka fransken hver uke, tar jeg ikke feil var det på tirsdager.
Sitat av Geiten Vis innlegg
hahahaha klassisk! takk for en god latter :P
Vis hele sitatet...
Latter? Jentene var jo betraktelig mye smartere enn du var/er, og du skjønner det tydeligvis fortsatt ikke.

Jeg var på jobb den dagen, og husket godt at jeg var skjelven, og at jeg håpa intenst at det ikke var arabere som sto bak. Jeg trodde også at tredje verdenskrig var starta og i ettertid er jeg usikker på om jeg tok feil eller ikke. En kollega av meg sa bare kort tid etter at det andre tårnet var truffet at: der fikk amerikanerene igjen for utenrikspolitikken sin. Det var usedvandlig klokt å komme med den analysen midt oppi det hele, og mens det hele sto på.
Sist endret av DonTomaso; 23. mars 2009 kl. 01:56.
Jeg satt med min daværende kjæreste og noen venner. Og jeg ble sint da di ikke ville holde kjeft slik jeg kunne se hva som var på TV nyhetene. Som Autist, så husker jeg ganske så godt. Det var kjøttsuppe til middag, Solen skinte, Jeg ble kastet ut av toget ifra skolen, pga. hadde ikke penger, brukte di på sigaretter OVS. hehe

Men iriterer meg på hvor naiv jeg var, da jeg svelget alt av di latterlige forklaringene til etterforsknings rapporten sa. Nå som vi vet at etterforskningen har massevis av mangler. Og info. som vi da alderi fikk høre om.

Zeitgeist Di fleste har vel sett eller hørt om denne? Jeg synes Zeitgeist gir mere svar angåene dette, en det vi fikk se på nyhetene og etterforsknings rapporten.
jeg var på velferdskaserna på GSV og hadde nettopp kommet hjem etter en øvelse da jeg så det rykende tårnet på CNN. Trodde først at det var en slags spøk,men når det andre flyet kom og braste inn i det andre tårnet viste ingen helt hva de skulle tro. Det ble full panikk, og vi måtte ut og vokte grensen 24/7 og sikkerheten på leiren ble økt til det latterlige, spesielt ID-kontroll ved inn og utpassering. Ble senere briefet av vår løytnant, men han kunne ikke si mye annet en nyhetsankerene...
Sist endret av tor82; 23. mars 2009 kl. 06:38.
Husker jeg spurte pappa (siden jeg ville se på noe annet på tv) "Hva er det som er så viktig med det der a siden jeg ikke kan få se på det jeg vill?" klikk sa det også fikk jeg DEN regla om 3 verdenskrig og flere 1000 døde og at jeg burde være takknemmelig det ikke hadde skjedd her og alt det:P
Var 11 år da. skylder på det.
Vi hadde lesedag fra HiO på Bislett, og jeg glana som vanlig på TV istedenfor å lese, svitsja og fikk med med CNN fra rett etter de begynte å sende om det første flyet. Jeg husker jeg tenkte "hvordan er det mulig for en pilot å være SÅ talentløs, jeg mener Fy Faen??" Ble selvfølgelig på CNN og da det andre flyet kom tenkte jeg med en gang på muslimske terrorister, de hadde jo prøvd seg på WTC før, med den sprengninga i kjellern og sånn. Jeg var helt sjokka over det som skjedde, helt nummen, egentlig burde man vel begynt å grine omtrent i medfølelse med alle de som åpenbart døde, men det tok dagesvis å synke inn, jeg var helt sjokkert.
Sist endret av Drøggs; 23. mars 2009 kl. 07:25.
Pappa hentet meg i barnehagen, og fortalte at det var et stort fly som hadde kræsjet i en svær bygning.
Var på jobb, fikk høre fra en kollega som surfet på nettet om det som hadde skjedd. Satt egentlig bare og ventet på flere lignende hendelser utover dagen og dagene etter, men det ble heldigvis ikke for mange av de. Tanken på tredje verdenskrig dukket opp.

Følte meg trygg med tanke på egen sikkerhet, befant meg ikke for sentralt.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Kom hjem fra VGS og dro på tven. Da hadde første fly akkurat truffet det første tårnet. Ble bare stående og måpe i 10 minutter, før jeg fikk fiska frem mobilen og ringte litt rundt for å sjekke om dette faktisk var sant. Mens jeg sto å ringte rundt traff fly nummer 2. Da innså jeg at dette kunne være starten på 3. verdenskrig. Jeg var 18 år her og kjente faktisk at jeg ble rimelig redd, som DonTomaso skriver, var jeg sikker på at dette var starten på noe skikkelig stort. Heldigvis (om jeg får skrive det) ble ikke 3. verdenskrig startet.
Jeg ble sittende og se på tv resten av denne dagen.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Gikk i 6-7 klassen den gang. Var 11 år. Husker jeg netopp hadde komt hjem fra skolen, og satt å glodde på noe gøy på TV og knasket i meg noe snop.
Så midt under TV-sendingen ble det avbrutt av en ekstra nyhetssending. Og der så jeg at det netopp hadde styrtet et fly.

Så mens jeg så på en reporter som fortalte hva som netopp hadde skjedd, så kom et nytt fly og traff det andre tårnet, rett bak hodet til reporteren. Så jeg så det andre kræsjet live.

Forstod ikke alt den gang, så tenkte vel at det var en form for merkelig ulykke eller noe...
Jeg hadde en stor bursdagsfest, der jeg hadde invitert hele klassen min til å delta, (10-årsalderen), og etter pølser og brus, så satte min mor på tv-en og der satt vi 20 mann og så på nyhetene om flykræsjet
Bob Sacamano
John B's Avatar
Jeg hadde akkurat fylt 13 år.
Jeg og et par kamerater satt på rommet mitt og gama Perfect Dark og Nagano på Nintendo 64. Etter at jeg hadde jult opp begge to X-antall ganger, som vanlig, var det en av de som fikk det for seg at nok var nok og trykket inn tilfedige knapper på fjernkontrollen. Kanalen som så popper opp er BBC, akkurat i tide for å se sendingen fra New York begynne. Ikke alt for mange minuttene senere fyker det et til fly inn i WTC hvorpå begge mine kamerater skriker ut; "RUSSERNE KOMMER".
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Latter? Jentene var jo betraktelig mye smartere enn du var/er, og du skjønner det tydeligvis fortsatt ikke.
Vis hele sitatet...
Ja for de griner nok hver eneste dag, skjer jo massemord heletia.
Folk blir drept hverdag. Massemordene og voldtektene i afrika blir så vidt dekket av media, 2000 amerikanere døde og alle griner. fuck off.
Trist, men ikke noe å grine over.

Argumentet ditt er jo så idiotisk som det går ann å bli.
Du kjenner verken meg eller jentene.
Jenter er generellt emosjonelle, og oppmerksomhetsyke på den aldern.

Tror nok jeg skjønner mer enn det du gjør.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Jeg satt på bussen fra kanebogen til sentrum i harstad, hørte på bussradioen.

Dro deretter videre med buss til min samboers foreldre og fulgte med på NRK resten av dagen.

Tror vi spiste nakkekoteletter den dagen.
Jeg har ikke sjekket, men jeg TROR det var en Onsdag.
Jeg gikk i 5 klasse, og hadde svømming i første og andre time, og nyheten ble bringt meg av en i klassen.
Jeg tenkte ikke så mye over det da, før jeg kom på at pappa var jo i USA akkurat da.

Edit:Fack, det var en tirsdag ....
Sist endret av SvenFredrik; 23. mars 2009 kl. 10:07.
Satt på bussen, da sjåføren plutselig skrudde opp volumet på radioen. Da jeg kom tilbake på internaten jeg bodde på, samlet alle seg i stuen for å se på nyhetene. Det hadde aldri skjedd før, og jeg tviler på om det har skjedd senere.

Selv var jeg mest bekymret for min egen USA-tur som lå to uker fram i tid. Vi kom oss heldgvis avgårde, jeg fikk se hullet i Pentagon og utført min egen lille terroraksjon
JEg var hos en kompis, så det tilfeldig på TVen hos han, å trodde det var en film...
Kom hjem tidlig fra skolen den dagen (vgs) og slo på tvn. Ble igrunn ikke noe særlig sjokkert, var mer sånn "wut". Sende et par meldinger rundt og så tenkte jeg ikke noe mer på det bortsett fra at jeg da hadde noe å snakke om neste skoledag.
Litt rart igrunn for det var jo en "stor" og trist hendelse.
Hadde vært på skolen og nettopp sitti meg foran pcen, husker ikke stort av hva som ble sagt på skolen den dagen, det var jo ingenting som skulle tilsi at dette skule bli en minnerik dag.
Tror jeg surfet innom vg og hørte om det første flyet og tenkte noe sånn som, herregud å håpløs pilot, eller så er dette bare en filminnspilling, da det andre flyet kom tenkte jeg som så aty det her må jo være film, slikt skjer ikke i virkeligheten.

Så skjønte det vel ikke der å da, og tror det gikk flere dager før jeg egentlig forsto omfanget av dette.
Jeg gikk på barneskolen og fikk såvidt vite om det på skolen. Jeg dro hjem for å se den daglige tv-rekka før mamma kom hjem fra jobb.
Vi hadde akkurat fått en ny katt og den var jeg kjempefornøyd med og gledet meg til å leke med den.
Gikk sammen med en kompis til hans liberale foreldre som fortalte oss om hendelsen på en kritisk og bra måte. De er begge USA-skeptikere og vi fikk historien om usa, olje, samfunn, religion osv.
Husker spesiellt når faren til kompisen min fortalte om hva en slik hendelse kunne utløse, og hvor viktig det var for fremtiden.

Han sa "haha, dette kan jo også være noe kapitalistsamfunnet gjør for å skape arbeidsplasser, samle et folk mot en felles fiende og sikre overlegenhet og vekst."
Noe jeg ikke forsto ett døyt av da, men som i ettertid virkelig har betydd noe for meg.
Var på lefdal i Oslo for å kjøpe PS2, så flykrasjen på alle skjermene i hele butikken. Tenkte ikke så mye over det før senere...
rart at så mange husker den dagen??? xD
husker selv at jeg kom hjem fra skolen så satt bestemora mi å så på tv å sa jeg skulle komme å se på eller noe, men brydde meg ikke så stakk jeg bare ut igjen.
Husker at jeg spilte basket på SFO, og at det var strålende vær;P

Etter på ble jeg hentet av mamma, og da hørte jeg om det på radioen og sener så jeg litt på tv'en, uten å forstå så mye.

Husker vi spiste spaghetti og kjøttdeig.

Dagen etter husker jeg ingen ting fra.
Den dagen ja.. Litt av en dag hva?
Hos meg ble jeg hentet av mamma på skolen fordi (etter hva jeg forstod) noen fly hadde kræsja. Tenkte først at det var en ulykke på en flyplass der to fly hadde greid å kræsje i det samme kontrolltårnet. HVordan går det ann tenkte jeg? Går man ikke veldig lenge på skole for å lære å kjøre fly da? Hele den dagen var jeg hos besteforeldrene mine, spiste mye baguett med tomat på. De voksene brukte hele dagen på å ringe rundt til alle i familien som bodde i USA.
Overasket over hvor mye jeg husker av den dagen. Kunne skrevet mye mer enn dette ja.
Sitat av yellowpillow Vis innlegg
Den dagen ja.. Litt av en dag hva?
Hos meg ble jeg hentet av mamma på skolen fordi (etter hva jeg forstod) noen fly hadde kræsja. Tenkte først at det var en ulykke på en flyplass der to fly hadde greid å kræsje i det samme kontrolltårnet. HVordan går det ann tenkte jeg? Går man ikke veldig lenge på skole for å lære å kjøre fly da? Hele den dagen var jeg hos besteforeldrene mine, spiste mye baguett med tomat på. De voksene brukte hele dagen på å ringe rundt til alle i familien som bodde i USA.
Overasket over hvor mye jeg husker av den dagen. Kunne skrevet mye mer enn dette ja.
Vis hele sitatet...
Var nok en litt sterkere opplevelse for deg og din familie siden dere har slektninger i USA.
Da jeg starta å lese innlegget ditt stussa jeg på hvorfor i huleste mor di henta deg på skolen, men skjønte poenget mot slutten.
Jeg så en god kollega pluss hans 7mnd gravide kone dø (det var det andre flyet) live på TV fra kontoret i London. Sist gang jeg traff ham var på toppen av World Trade Center.

Dette er ikke kødd.
Sist endret av nissefanten; 23. mars 2009 kl. 15:56.
Starta dagen med dobbeltime matte, og kunst og håndtverksfag resten av dagen. Når jeg kom hjem var pappa helt fra seg over hva som hadde skjedd, men med tanke på at jeg ikke helt visste hva WTC var, så ga jeg vel kanskje mest faen. Helvetes til oppstyr liksom?

Til middag hadde vi Pizza husker jeg, men mamma klarte ikke å spise etter det som hadde skjedd.

Dagen etterpå holdt lærern vår en "tale" om terrorisme på starten av dagen(gikk i sjuende klasse)


Der har dere min 11sept2001.
jeg kan huske at meg og søsteren min spilte et bilspill, altså et flashspill. så kom pappa opp og fortalte at noen fly har kresjet. jeg tenkte liksom, fly kresjer jo ofte, hva er det med dette. også kan jeg huske at senere den uken så hadde vi en 2 minutters stillhet i musikkrommet på barneskolen.

er i grunn veldig merkelig hvorfor folk husker denne dagen så godt.

men her er en link (som ble fjernet i et tidligere innlegg?):

http://video.google.com/videoplay?do...15139741&hl=en
Sist endret av hamburger; 23. mars 2009 kl. 17:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg husker absolutt ingenting av hva jeg gjorde den dagen. Men på den annen side så husker jeg dårlig hva jeg gjorde på igår også... Jeg var i tillegg ikke så gammel da dette skjedde. Men det jeg faktisk husker, noen måneder etterpå, når jeg faktisk forsto saken bedre, var at jeg tenkte så mye som "faens muslimer". Det var også på denne tiden jeg ble interessert i utenrikspolitikk og fikk mine første fordommer, og at fremmedfrykten gikk rett i hodet på meg. Mine tanker og meninger har utviklet seg det grann siden den gang, men jeg har fortsatt noenlunde de samme tankene og meningene rundt saken og resten av midtøsten-politikken.
Kom hjem fra Skolen, skrudde på en eller annen tv kanal, og så flygreisene, men så fant jeg ut at BBC og CNN ville ha bedre dekning. Så da så jeg det, holdt på å begynne å grine når jeg så de stakkars jævlene som HOPPA ut av vinduene. Da er man rimelig desperat og alt ser jævlig svart ut tenkte jeg da.

Min bror og far var på jakt, og min bror drepte sitt første dyr på jakt...
Kom akkurat hjem, slo på tv og tenkte "bra effekter i den filmen der ass"...

10 sek senere skjønte jeg at det ikke var noen film likevel
Sist endret av Ola89; 23. mars 2009 kl. 19:48.
Trådstarter
tydeligvis mange som husker hva som skjedde den dagen ja...ha lest hittill om en som har fått fordommer pga det som skjedde, mot muslimer og midtøsten osv.....

Hvorfor så fordomsfull? har noen av dere tenkt over medias makt på oss mennesker?
Det vi ser er det vi tror på, for all del jeg sier ikke at det var data animert. Jeg mener hvordan ville dere følt det hvis vi hadde blitt fortalt at det var Svenskene som stod bak det hele? Bytt ut Sverige me hvilket som helst land....portugal feks...ville dere tenkt at enhver svenske var terrorist?

Og har dere tenkt over at vi har bare sett det media/regjeringa i USA Norge eller Norge har visst oss?

Hva om jeg sier til dere at jeg har film av en kvinne som har blitt forvandlet til en hund? Ville dere trodd meg?
Det er åpenbart at 11 september har tatt over for den dagen Oddvar Brå brakk staven.. Ja, jeg husker også hvor jeg var og hva jeg gjorde, men regner ikke det som veldig interessante opplysninger.
Sitat av Archj Vis innlegg
Jeg var også på leirskole i 7ende klasse oppi fjellet når det skjedde! Dog, ikke i Voss . Men vi hadde TV da, og jeg husker at flere jenter begynte å grine av ukjente grunner, de kjente jo ingen der :S.
Vis hele sitatet...
Hehe veldig off topic, men det var nok ikke Voss, tror jeg blanda litt. Lom het det vel der. Leirskolen het Soleggen

Jaja..
Sist endret av Gamgee; 23. mars 2009 kl. 22:58.
Jeg kom iallefall hjem fra skolen, og var gira som rene helvete for å spille Red Alert 2. Jeg var jo bare liten guttebass : D

Så kikka jeg ut i stua, og der var det bare bygninger som raste husker jeg, på tv`en altså. Også la jeg meg ((
Satt og så p åMTV da jeg fikk høre nyhetene; så sa jeg: "Oh shit.. Mamma kom og se.."
dagen derpå mener jeg vi hadde minnestund i klassen, eller så var det par dager senere?
Sist endret av bejsfisk; 24. mars 2009 kl. 00:11.
Jeg skulle på skoletur til uti marka med klassen og telte. En av mine beste venner på ungdomsskolen var amerikaner, hvor faren var forsvarsattachè for US Airforce, utplassert i Norge. Vi var hjemme hos han og venta på å bli hentet av moren min, satt og spilte AoE II og så på tv da det skjedde. Husker faren hans kom ned og ba oss skifte kanal med en gang, så vi fikk akkurat med oss at det andre flyet gikk inn, live. Var relativt spaca stemning i det huset akkurat da. Var bare helt stille, ganske lenge... før moren i huset felte en tåre, og like etter ble vi henta av moren min. Senere på klasseturen ble vi busta for å drikke øl og snuse haha:P