Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 657
Vet dette ikke høres veldig troverdig ut, men dette pleier å funke for meg

Jeg prøvde jeg for en tid tilbake å smøre på en innkjøpt ripekrem som skulle få plateripene på Fifa 08 til å gå vekk. Kremen fikk platen til å kjøre (Og det har den gjort siden), men den hakket noe voldsomt. I tillegg luktet det fryktelig i hele huset.

Så leste jeg en spalte på nettet om at tannkrem kunne ta vekk riper. "Ok" tenkte jeg, men så fant jeg ut at jeg skulle se om det fikk samme virkningen med zalo og håndsåpe sammen med seg

Jeg klinte først på tannkremen. Smurte utover med en liten klut. Så hadde jeg på håndsåpen (Lano, whatever..) som jeg smurte utover, så gjorde jeg det samme med Zaloen oppå der igjen. Jeg holdt platen under varmt vann til alt stoffet var gått vekk, og gnikket lenge med en tørr håndduk på overside og underside.

Resultat: Platen har ikke hakket det minste. Jeg har prøvd samme oppskriften på flere andre spill, og akkurat samme virkning. Men selv er jeg i tvil om at en plate med 10 stygge lange riper kan reddes av denne metoden. Har ingen slike plater, så jeg har ikke prøvd
Tannkrem og zalo trikset har jeg brukt i mange år, og det fungerer som regel med mindre plata er altfor skadet.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Det som må nevnes er at alt som skjer med tannkrem, (insert random husholdningsprodukt her) etc, er at det ytre laget på CD'en/DVD'en blir slipet ned. Hvis du enten har ei ripe som er dyp nok til å rekke datalaget, eller begynner å "slipe" på det, kan du si ha det til det som var på plata med en gang.
Også jeg som trodde jeg hadde gjort en oppdagelse
Sist endret av Genetic; 8. september 2008 kl. 14:18.
Beste er vel bare å ikke ripe opp platene?
Da trenger du ikke å gjøre dette
Haha, måtte nesten prøve dette når jeg leste det. Og det funket faktisk!

Takk for tipset!
Kjempeflott ^^