Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  103 20897
Jeg har en venn som har begynt å røyke cannabis produkter, men han ser ut som han skal spy når han trekker ned, og kan ikke røyke uten cola, ellers spytter han i en halv time etterpå. Selvom dette er et komsik syn sier han selv at spyttet hans er tykt som sæd og at det svir lungene hans (han har astma). Hva er eden snilleste tobakken man kan få tak på og finnes det noe man kan gjøre før/etterpå for å mildne de to bieffektene. Har noen prøvd å røyke med tørket banan strimler eller peanøtt skal?
For guds skyld, bruk helst en ordentlig vaporizer eller spis det. Røyking og astma er ikke noe du vil prøve....
Eating is not a low budget option, og vet ikke hva vaporizer er.
Gi meg i det minste den mildeste tobakken, til nå har det vært Petterøes 3
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Han kan røyke det rent, uten tobakk. Søk så finner du ut hva en vaporizer koster.
Å røyke hasj reint fører da ofte til hostetokter det også, men da mer forårsaket av halskløe enn den sviingen sterk tobakk fører til. Men prøv gjerne det, funker ikke det kan dere går for noe av det mildeste du finner av ferdigsigg (type xx extra mild). Toast også gjerne tobakken først. Ser ikke poenget i det selv, men så er jeg også sigarettnarkoman.

Tiltreder formaningen om å anskaffe vaporizer (som fordamper THC'en uten å brenne produktet), spesielt mtp. at han har astma.
Dersom man toaster siggen går endel av parfymene opp i røyg... samtidig som tobakken blir tørr og binder seg VELDIG mye lettere til Piicen... derfor
Jeg ville røyket det sammen med minimalt tobakk også ville jeg heller ikke fylt opp bongen min slik at røyken ble kjempe tjukk. dette er selvsagt hvis det er bong han røyker da. Han kan alltids spise det, men i bunn og grunn ville jeg bare latt vær med cannabis. Hva er det positive med det? Man går jo bare i minus når det kommer til penger og det er jo egentlig ikke så mye positivt med cannabisrøyking med mindre man bruker det mot noen plager. Man får jo en behagelig rus som i min del fører til kreativitet, dagdrømming og en pause fra "virkeligheten" hvor man bare kan drømme seg bort, men er det verdt det?

Nei mener jeg, man blir jo bare "lurt" inn i en bedre, kort-eksisterejde virkelighet og den ordentlige, for min del triste virkeligheten, vil alltid være der når rusen er over. Er ikke dette oppskriften for å bli det mange folk kaller narkoman?
Sist endret av Trippa; 10. februar 2008 kl. 04:00.
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Gjør et par søk på forumet ang. hasj og matlaging.
Der skulle det være nok av alternativer
Det enkleste jeg kan komme på er å blande ønsket mengde med smør, siden THC løser seg i fett, og fordele det på en eller flere skiver brød.
Ja, det vil ta litt lengre tid før effekten kommer, men når den kommer er det en virkelig bra opplevelse.

Evt. kan dere prøve joint. Mindre trekk og derav mindre røyk.
Sist endret av Antim0n; 10. februar 2008 kl. 04:02.
I min erfaring - har litt astmaplager selv - er det viktigste å få kjølt ned røyken. Samt å bruke ein tobakk som passer lungene.
Så dersom din venn er sikker på at han vil fortsette å røyke canabis bør hun kanskje prøve forskjellige typer sigaretter til han finner det merket som passer best.

Kjenner også igjen fenomenet med økt spyttproduksjon. Men ikkje så ille så lenge eg ikkje røyker pipe.
PS: Hun bør vel finne ein annen drikke enn cola. Er ikkje slik at både sukker og koffein kan motvirke rusen?
Tviler på at en halvliten cola kan ødelegge en hasjrus?
Høres dumt ut.
Sist endret av Restyle; 10. februar 2008 kl. 04:12.
Kent white er den mildeste siggen man får tak i....1/10 av tjæren og nikotinen i en vanlig marlboro
Sitat av Tobb
Kent white er den mildeste siggen man får tak i....1/10 av tjæren og nikotinen i en vanlig marlboro
Vis hele sitatet...
Feil.
Du finner urtesigaretter som er mye mildere.
Ta et soek i google paa 'herbal cigarettes'.
Jeg har astma selv, jeg anbefaler at han bruker vaporizer. Når du har astma og bruker vaporizer, du kommer til å puste så mye som du aldri har pusta før, for du er ikke vant til at halsen utvides så mye(elns).

Jeg fikk nesten sjokk første gangen jeg prøvde vaporizer, astmaen var helt borte.
Lag en pipe av noe frukt. PLeide å lage lum av gulrot som jeg satt i en potet med hull i. Det gav en smuuth taste!
Eller fylle vannbong med snø
For min del så er Rød 3 en helt kurant mekketobakk. Når det gjelder Petterøe's 3 så er det ekkle saker for meg, den er veldig parfymert i forhold til Rød 3. Og kan dermed forårsake en del hoste som følge av parfymen.
Mekk med Marlboro, slår aldri feil det!

Hva røyker du på? Tørrbong = sterkt / isbong/vannbong = mildere

Kvaliteten på tjallen kan også virke inn på om den er stram eller ikke... dårlig utblanda skit vil sannsynlig smake yuk.
ville valgt vannis med nytt iskaldt vann, prøv en sigg(mild sigg) på eneren prøv kent eksempel, brenn godt for å fjerne parfymer osv, ta bort eventuelle øyer i mekket de er bare i veien. jeg sliter selv med dårlige lunger og sliten hals så dette burde hjelpe deg litt på vei. du kan spise den også. eks spis 2-3 så tar det en halvtime time kansje halvannen, men når det kikker så sitter du der en stund i nice slækk form(men blir jo dyrere)
angående tørketbananskall null funk.!

peace
Sist endret av kukken; 11. februar 2008 kl. 14:27.
Sitat av Kal87
Mekk med Marlboro, slår aldri feil det!

Hva røyker du på? Tørrbong = sterkt / isbong/vannbong = mildere

Kvaliteten på tjallen kan også virke inn på om den er stram eller ikke... dårlig utblanda skit vil sannsynlig smake yuk.
Vis hele sitatet...
Å mekke med sigg er sterke greier. Hvis man _KAN_ mekke med tobakk så vil jeg anbefale det.

For de som ikke vet hvordan man mekker med tobakk så er framgangsmåten jeg bruker som følgende:

Riv ogklipp tobakken godt opp, men gjør det den ikke for finkornet (da blir det dårlig trekk).
Der etter må du få ut alle "ørene" (de små, flate delvis runde tingene).
Dette kan man enten gjøre ved å bruke en sil, riste det på et blad (da bør tobakken være litt tørr) eller plukke dem ut for hand.

Tørr tobakk er lettere å jobbe med, men kan være hardere på lunge / hals når du røyker, så her må man nesten finne ut hva man liker best selv. Det samme gjelder selvfølgelig mengden med beis man skal ha i også.


Har man rett mengde tobakk så er det mye mildere på halsen. IMO.
Sist endret av e|mo; 11. februar 2008 kl. 16:25.
Vaporizer koster bare noen tusen kroner da (doh)... Ikke akkurat noe som passer til et low budget. Røyke pot rent?
hviss du røyker på bøtte... så bare dupp røyken en stund ned i bøtta "helst med kaldt vann"
da blir den god til halsen=)
Yes, bøtte er veien å gå for å gjøre hasj mildt å røyke. Neppe noen hostekuler eller tørr hals etter en skikkelig bøtte-hit, spesielt halvannenlitersflaska.

Syns forøvrig en tobakk som heter Drum er en grei røyke-tobakk, lite ører og passe mild - roasten skikkelig så blir den direkte deilig å trekke. Selv i bøtte selvom det ikke akkurat er den metoden trådstarter lurte på sikkert.
Hasj blander man med lucky strike. Beste smaken ihvertfall. (Men smaken er jo som baken, den er delt... Ikke sant?. Hehe.) Og det svir noe jævlig i halsen hvis man ikke har skikkelig vaporizer. Hjemmelaget vaporizer går ikke an å røyke hvis man ikke er jævlig erfaren... Har aldri prøvd en skikkelig en da... xD

Bøtte.. Hmm. Hva kan jeg si. Jeg elsker å røyke bøtte nå. Men det er fortsatt sterkt. De to - tre første gangen jeg prøvde bøtte med 1,5 liters flaske holdt jeg på å spy... Men nå er faktisk bøtte det beste (syns jeg)

Pot skal man røyke reint, og i joint. Det er ikke sterkt i det hele tatt. Og du får jævlig bra virkning. Igjen, smaken er som baken, (faen så jeg elsker det uttrykket) Men jeg liker ikke å røyke pot fra bong eller bøtte eller noe sånt. Pot = joint.


Men igjen. Får en litt finere smak kan du jo blande med mentol røyk. Smaker faktisk litt bedre da. Uansett hva du røyker =)
fineste å mekke med for folk som har astma er ifølge meg mentholrøyk (ferdigpinner) mekk en god spliff og nyt det:P menthol åpner lungene og gjør det enklere å puste smaker drit då men er verdt det viss du har astma
Mitt råd om du har lungeproblemer eller synes det er "vondt" å røyke:
1) Ditt weapon of choice er vann- eller isbong. Kald røyk = behagelig. Selv erfarne røykere kan ha problemer med tørrbonger.
2) Et like godt alternativ til vannbongen imo er joints. Sørg for å kjøpe tynne papir beregnet for joints, og skikkelige filtre.
2) Kutt ut tobakken helt. Stikk på helsekostbutikken og kjøp noen poser urter ("te") og bruk dem i stedet. Gode tobakkserstatninger i denne sammenhengen er sitronmelisse (melisse, hjertensfryd), hestehov (må plukkes selv), peppermynte... Lukt deg frem. Eksperimenter med ulike urter og blandinger, til du finner noe du synes smaker sweet.

Nå er det begrenset hva du får tak i over disk pga. den navla legemiddellisten, så kompisen din burde ta seg en tur ut i blomsterengene til sommeren om han vil ha tilgang på det beste. Hestehov er f.eks. klassifisert som reseptpliktig legemiddel.

Så lenge urtene i butikken er trygge å drikke te av, er de trygge nok å røyke. Urtene i helsekostbutikker er ofte økologisk dyrket, og du slipper unna tjæren og de andre giftene som er tilsatt vanlig tobakk. En del urter har også gunstig effekt på luftveiene når de røykes, noe som kan være ekstra positivt om man har astma e.l. Både hestehov og lungeurt har vært brukt på denne måten i århundrer, om ikke lenger. Begge urtene vokser villt i Norge. NB - overdreven bruk kan være svært skadelig. Daglig røyking av hestehov over lange perioder kan være kreftfremkallende (som andre røykeurter vi kjenner til).

For ikke å glemme at interessante synergieffekter kan oppstå når cannabis blandes med spesielle urter - men det er en annen diskusjon
Kent (gamle Barkley) er den mildeste sigaretten. Hvis ikke så kan man legge tobbakk i vann og tørke den. ...eller man kan dyrke tobakk selv.
Kuttet ut sigarettene, og røyker bare jointer og jeg hoster nesten ikke lenger. Drikk mye vann det ,løser opp slimet. og prøv å gå litt turer det gjør underverker
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av paranoy Vis innlegg
Syns forøvrig en tobakk som heter Drum er en grei røyke-tobakk, lite ører og passe mild - roasten skikkelig så blir den direkte deilig å trekke. Selv i bøtte selvom det ikke akkurat er den metoden trådstarter lurte på sikkert.
Vis hele sitatet...
Anbefaler Drum til å mekke med selv. Svært god mot lungene.
Sitat av Pyro_Killer Vis innlegg
Eating is not a low budget option
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke?

Hvis han absolutt vil røyke kan man evt. prøve å gå vekk fra tobakk i det hele tatt, og f.eks. prøve Knaster (urteblanding). De inneholder ikke nikotin, så svien i halsen blir ikke like fremtredende som ved tobakk.
Paramount er vel en ganske mild og billig sigg? Eller så kan det vel hjelpe litt å bruke bunntobakk i jointen, så han slipper å røyke den helt ned.
Vaporizer kan enkelt lages ved hjelp av en lyspære, bruskork og to rør.
Veldig enkelt og billig. Kutt bunnen av lyspæra, men ha nok av "metallet" igjen til å kunne skru på en bruskork. Lag så 2 hull i bruskkorken, og sett 2 rør nedi (f.eks sugerør). En til å trekke inn og en til kicker.

Men pass på å vask lyspæra godt, er noe hvitt stoff som ligger på innsiden som jeg tviler på er sunt å få i seg.

Deretter: Legg hasjen nederst i lyspæra, hold lighter under og varm opp, så fordamper all THCen, og trekk ned.
Sist endret av Kugie; 4. november 2008 kl. 15:15.
Sitat av Kugie Vis innlegg
Vaporizer kan enkelt lages ved hjelp av en lyspære, bruskork og to rør.
Veldig enkelt og billig. Kutt bunnen av lyspæra, men ha nok av "metallet" igjen til å kunne skru på en bruskork. Lag så 2 hull i bruskkorken, og sett 2 rør nedi (f.eks sugerør). En til å trekke inn og en til kicker.

Men pass på å vask lyspæra godt, er noe hvitt stoff som ligger på innsiden som jeg tviler på er sunt å få i seg.

Deretter: Legg hasjen nederst i lyspæra, hold lighter under og varm opp, så fordamper all THCen, og trekk ned.
Vis hele sitatet...
Hørte at dette er en ekstremt farlig metode, med mindre du gjør det 100% korrekt - har du prøvd det selv?
Sitat av loathsome Vis innlegg
Hørte at dette er en ekstremt farlig metode, med mindre du gjør det 100% korrekt - har du prøvd det selv?
Vis hele sitatet...

Har prøvd det der selv, og jeg må si det var en utrolig ubehagelig følelse. Men hvis du har astma så bør du ikke røyke noe, og hvis du har low budget så bør du heller spare til du har nok til at du kan spise det =)
Sist endret av Aaatcho; 4. november 2008 kl. 15:42.
Sitat av Pyro_Killer Vis innlegg
Eating is not a low budget option, og vet ikke hva vaporizer er.
Gi meg i det minste den mildeste tobakken, til nå har det vært Petterøes 3
Vis hele sitatet...

Ikke bruk Petterøes 3, det er jo sterkt.
Bruk som nevnt tidligere Paramount, eller Marlbro mild.
Sitat av iste2008 Vis innlegg
Har prøvd det der selv, og jeg må si det var en utrolig ubehagelig følelse. Men hvis du har astma så bør du ikke røyke noe, og hvis du har low budget så bør du heller spare til du har nok til at du kan spise det =)
Vis hele sitatet...
Jeg prøvde det før iblandt, med tobakk da. Det var SYKT VONDT i lungene og jeg kunne liksom holde munnen en meter fra å puste inn og det var jævlig. Jeg fant senere ut at jeg hadde brukt feil lyspære, man skal bruke en klar og jeg hadde brukt en sånn "duggete". Man kan fjerne det duggete med salt da, prøvde det og da funka det OG det var ikke vondt å røyke det.

Men hvem vet om jeg fikk noen slags skader av det?
Om man skal bruke hasj og tobakk sammen i joint, så anbefaler jeg rett og slett å lære seg å mekke og rulle skikkelig, er man dreven så kjenner man knapt at det er tobakk i, og det hele bør være rimelig enkelt å røyke samt. at det smaker godt.

Et annet alternativ er å bruke sitronmelisse, dette er en utrolig mild urt.

Om man skal bonge, er det bare å ta små trekk og røyke hasjen ren, men ikke engang da kan man slippe unna den jævlige smerten man får om man tar et for stort trekk.
Her i byen er det mange av de gamle hasjrøykerne som bruker en våt klut mellom maisa og avisa. Trekket blir mye lettere og trekke ned da, og i følge de så er det mye mindre helseskadelig for lungene, men det ville jeg ikke vært så alt for sikker på. Det er nok langt fra sunt uansett. Har også hørt før at noen sier vannbong er mye sunnere måte og røyke på enn pipe eller joint, men tror ikke helt på det. Min teori er ihvertfall at vannet senker tempraturen på røyken, derfor blir den lettere og innhalere selvfølgelig, men ikke "filtrert" som mange påstår.

Hilsen kar som liker sterk joint som river i halsen... aaah!
Sitat av Handyman88 Vis innlegg
Vaporizer koster bare noen tusen kroner da (doh)... Ikke akkurat noe som passer til et low budget. Røyke pot rent?
Vis hele sitatet...
Nå skal det ikke akkurat en doktorgrad i finmekanikk til for å mekke seg en helt kurant vaporizer selv heller, da.

Sånn ellers støtter jeg forslaget om vannbong for mildheten. Rein tjall uten tobakk i brønnen + vannbong gjør det smooth.
Sist endret av Hedges; 5. november 2008 kl. 22:19.
synes når man blander meg oregano så blir det veldig mildt og velsmakende, selv i pipe.
ellers kan du jo skyte hasjen i sprøyter:P (joke)
http://www.weedshop.no/bilder/volcano.jpg

Volcano er kjent for å være den beste vaporizeren på markedet.
1 stk. Volcano (Varmluft generator)
1 stk. Akrylgrinder
1 stk. Rull med 3 meter Volcano-ballong
1 stk. Munnstykke og pose
1 stk. Oppfyllingskammer
Ekstra sett med rister og luftfilter
1 stk. Brukermanual (eng) og illustrasjonskart


Prisant: fra 3500,- til 4000,- alt etter hvor du handler.
Prøvde noe nytt her om dagen, med en kompis som har samme problem som din. mekk med så lite tobakk som du klarer for å få mekka ut shitten din, og igjen blande dette med en vanlig klype frukt-tobakk, som du hiver i hookaen å fyrer på vanlig måte. Tre personer som ble godskakke på en ener, samtidig som det smaker digg. En liten hookah og frukttobakk og alt du trenger får du på en eller annen innvandrersjapper for tre-firehundre kroner. Tobakken er som oftest under-bordet varer, så må nok spørres etter. Dette var hvertfall en veldig positiv opplevelse for oss alle. Kommer til å prøve igjen.
når du sier hookah mener du shisha da?(arabaisk frukttobakk-vannpipe)
bruk kent hvit i mekksiggen isteden for prince eller rød 3 for den sak skyld. det er den billigste metoden
Ja.. er ikke det samme sak?

Kjøpte en sånn en på grønland et sted for 200 kroner elns.
Sist endret av lehaug; 9. november 2008 kl. 02:38. Grunn: Forminsket bilde.
Har du problemer med at det er for sterkt så spiser du det, eller drikk.
jeg prøvde og blande en røyk,trur det var prince også 1 gram ca,også rulla det sammen,det var ikke så sterkt
Orka ikke lese andre sida, så beklager hvis det er sagt fra før.

Leste om vaporizer og low budget, nå vet ikke jeg hvor low bugdet du prater, men du får helt ok vapor for under 1000 lappen hvis du kjøper i norge. Bedre enn å dø av asta anfall er den hvertfall

Syntes tråden virka interessant ettersom jeg sitter å røyker nå og herper halsen ^^ fikk noe gode bomber av en kompis i helga, røyker ikke sigg lenger og har kronisk dårlig hals i familien xD Men, har man ikke råd til vapor atm (eller at turen til butikken virker veldig lang ^^) så funker det sikkert i kortere perioder

Livet smiler.


Mvh
TA
Jeg har samme problemet. Jeg røyker ikke. Så de første trekkene når jeg endelig har fått tak i en bit (bor i hutiheita), bruker jeg å få en gjææævlig tobakskikk.. no fun.
Men min erfaring er at faktisk er å røyke bøtte uten tobakk det beste. Lite irritasjon, og bedre rus. (Er stein uten at du skjønner at du er stein...hehe)
Ellers er frysebong en veldig behagelig måte å få i seg røyken da. (rør med kjølevæske som en har i fryseren). Det som er kjedelig med det er at det ikke blir så innmari god lukt i fryseren etterhvert, så pipa må vaskes regelmessig.
Når det gjelder tobakk, har jeg funnet ut at Prince ekstra mild er ikke så ille.
Petterøs 3 blir for sterkt for meg ja.
Jeg er en av de som ikke klarer å ta store trekk. Andre tar en hel 1 1/2l flaske til bøtta på ett drag, men jeg klarer maks tre trekk på den flaska..
Men uansett, stein blir jeg ;-)
▼ ... noen måneder senere ... ▼
kanskje litt off-topic, men han vennen din kan jo alltids prøve pot? Personlig synes jeg det er
mye mildere enn hasj. Dette innebærer at vennen din røyker pot UTEN tobakk.
Pot er litt dyrere, koster ca 50%. Men bedre for lungene hvis du har astma.
Kjøp deg en frostis, er som en bong eller hva du vil kalle det med fryseveske "rammen" rundt, putt i fryseren og røyk.