Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 7863
Noen av dere som har noen gode tips til Medikamenter, Kosttilskudd, Matsorter, Drikketyper og lignende, som kan forlenge halveringstiden på Imovane? Evt. også forsterker effekten?

Hvordan er det med Paracet og Ibux?

Alkohol, Benzodiazepiner, B- og A-preparater og Grapefrukt juice vet jeg allerede om.
Koffein skal ha en interaksjon med Zopiklon/Imovane, men om den potenserer eller ikke er jeg usikker på.

Zopiklon metaboliseres av enzymene CYP3A4 og CYP2C8. Rus, legemidler og mat som hemmer disse enzymene forlenger elimineringstiden til Zopiklon. Her er en liste over substrater, hemmer og indusere av CYP3A4 og CYP2C8.

Om du bare er ute etter å forsterke den sedative/døsige effekten, så finnes det mange c-preparater og legemidler over disk som kan hjelpe deg med det. Lyrica og Neurontin forsterker Zopiklon som bare juling. Marzine og Postafen (antihistaminer med antikolinerg effekt) forsterker døsigheten, og kan kjøpes reseptfritt på apotek og enkelte dagligvarebutikker.
Reptilfreak
Trådstarter
Sitat av Mexxy Vis innlegg
Koffein skal ha en interaksjon med Zopiklon/Imovane, men om den potenserer eller ikke er jeg usikker på.

Zopiklon metaboliseres av enzymene CYP3A4 og CYP2C8. Rus, legemidler og mat som hemmer disse enzymene forlenger elimineringstiden til Zopiklon. Her er en liste over substrater, hemmer og indusere av CYP3A4 og CYP2C8.

Om du bare er ute etter å forsterke den sedative/døsige effekten, så finnes det mange c-preparater og legemidler over disk som kan hjelpe deg med det. Lyrica og Neurontin forsterker Zopiklon som bare juling. Marzine og Postafen (antihistaminer med antikolinerg effekt) forsterker døsigheten, og kan kjøpes reseptfritt på apotek og enkelte dagligvarebutikker.
Vis hele sitatet...
Veldig sannsynlig det!
Personlig så opplever jeg faktisk at en blanding av små mengder Koffein og Imovane øker både Lykke- og Intelligensen betraktelig!

Men hvordan er det med å blande Imovane og Kamille te? Gir dette positive eller negative virkninger?
Kamillete inneholder stoffer som påvirker de samme reseptorene som zopiklone. Men disse stoffene finnes bare i små mengder og vil antagelig ha neglisjerbar effekt på imovane, men om den har noen effekt vil den være forsterkende. Jeg ville ikke brydd meg med mindre du liker kamillete utenom dens psykoaktive effekter.
Reptilfreak
Trådstarter
Kjøpte inn bl.a. Zyrtec da jeg var på apoteket tidligere. Fra før av har jeg også en resptfri nesespray som heter Zycomb Nesespray - Voksne over 18 år - Mot tett og rennende nese ved forkjølelse.

Forsterker en eller begge disse medikamentene, effekten på Imovane?

Og hvordan er det med Paracet og Ibux? Har disse noen som helst funksjon/effekt på Imovane, ved samtidig inntak?

Noen som vet hvordan det er med interaksjoner når det kommer til Earl Grey Green Tea fra Twinings?
Sist endret av supernatural; 6. juni 2015 kl. 18:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Zyrtec har liten til ingen interaksjon med Zopiklon. Det aktive innholdsstoffet til Zyrtec har nesten ingen metabolismle (utskilles uforandret i stor grad) og krysser heller ikke blod-hjerne barrieren slik at den kan binde og blokkere H1-reseptorer i sentranervesystemetet, som fører til sedasjon og lignende.

Det nesesprayet fant jeg ikke på Fellekatalogen, men hvis det er det samme virkestoffet som i Otrivin som er en alpha1-reseptor agonist elller lignende , så kan det gi et lite adrenalinfølelse hvis du tømmer halve nesesprayen. Ikkke akkurat en interasksjon, men stimulerende effekter er digg sammen med Zopiklon (f.eks amfetamin).

Du må nesten vite hvilke aktive stoffer teene dine har.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Reptilfreak
Trådstarter
Sitat av Mexxy Vis innlegg
Det nesesprayet fant jeg ikke på Fellekatalogen, men hvis det er det samme virkestoffet som i Otrivin som er en alpha1-reseptor agonist elller lignende , så kan det gi et lite adrenalinfølelse hvis du tømmer halve nesesprayen. Ikkke akkurat en interasksjon, men stimulerende effekter er digg sammen med Zopiklon (f.eks amfetamin).
Vis hele sitatet...
Dette er sprayen det er snakk om : http://felleskatalogen.no/medisin/zycomb-takeda-565723

Sitat av Mexxy Vis innlegg
Du må nesten vite hvilke aktive stoffer teene dine har.
Vis hele sitatet...
Akkurat nå for tiden så er det bare Lipton Kamille Te jeg har- og drikker.
Drikker fast ca. 5 kopper daglig (3 om morgenen + 2 om kvelden 1-2 timer før sengetid).

Denne te'en inneholder så vidt jeg selv vet, 100% Kamille!

Noen som vet hvordan det er med Grapefrukt Juice?
Forsterker dette effekten av Imovane? Evt. Hvor mye?

Hvordan er det med å dele en Imovane-tablett på 5 mg (har ikke delestrek)?
Vil dette ødelegge effekten av Imovanen totalt? Eller vil jeg da få i meg 2.5 mg Imovane hver halve tablett?
Sist endret av supernatural; 19. juli 2015 kl. 12:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av supernatural Vis innlegg

Hvordan er det med å dele en Imovane-tablett på 5 mg (har ikke delestrek)?
Vil dette ødelegge effekten av Imovanen totalt? Eller vil jeg da få i meg 2.5 mg Imovane hver halve tablett?
Vis hele sitatet...
Du vil få i deg 2,5mg fra hver halvdel. Dette er filmdrasjerte tabletter med god grunn, du kommer til å smake det om du legger en halv på tunga
Reptilfreak
Trådstarter
Hvordan er det med å innta Imovane når man samtidig er fast røyker?
Vil Nikotin eller en- eller flere av de andre stoffene som man finner i vanlig sigarettrøyk, kunne gi positive/negative virkninger/bivirkninger ved inntak av Imovane?
Brukt imovane både som røyker og som ikke-røyker. Kan ikke si at jeg merket noen forskjell. Samme gjelder kaffe som noen nevnte. Har brukt imovane både når jeg drikker kaffe samt når jeg i en lengre periode var helt uten koffein. Merket ingen forskjell.
Sitat av Hater Vis innlegg
Du vil få i deg 2,5mg fra hver halvdel. Dette er filmdrasjerte tabletter med god grunn, du kommer til å smake det om du legger en halv på tunga
Vis hele sitatet...
Jeg skulle ta en stilnoct sublingualt, det ble første og siste gang for å si det sånn....
Sitat av Hater Vis innlegg
Du vil få i deg 2,5mg fra hver halvdel. Dette er filmdrasjerte tabletter med god grunn, du kommer til å smake det om du legger en halv på tunga
Vis hele sitatet...
haha ja fytti, fikk Zopiklon 7.5 mg av legen og han sa jeg skulle dele dem i to. "Eneste bivirkning jeg har hørt om er en litt metallisk smak i munnen", sa han. Kvelden kom, og jeg gjorde som jeg pleier å gjøre, puttet tablett i munnen og gikk så på leting etter et glass for å svelge med vann. Holy shit. Verre enn molly, verre enn når paracet begynner å løse seg opp på tunga etter flere mislykkede forsøk på å svelge. Hvis du skal dele dem så svelg fort som fy xD
Sitat av twoDamnPi Vis innlegg
haha ja fytti, fikk Zopiklon 7.5 mg av legen og han sa jeg skulle dele dem i to. "Eneste bivirkning jeg har hørt om er en litt metallisk smak i munnen", sa han. Kvelden kom, og jeg gjorde som jeg pleier å gjøre, puttet tablett i munnen og gikk så på leting etter et glass for å svelge med vann. Holy shit. Verre enn molly, verre enn når paracet begynner å løse seg opp på tunga etter flere mislykkede forsøk på å svelge. Hvis du skal dele dem så svelg fort som fy xD
Vis hele sitatet...



"""Eneste bivirkning jeg har hørt om er en litt metallisk smak i munnen", sa han."""
du må si til han at det er en JÆVELIG drøy smak som er helt jævelig og hver gang du puster forsterker du den kvalmende smaken så du vurderer serriøst å bare henge deg selv. kjenner folk som har spydd kun pga den smaken i munnen
Jeg har et spørsmål litt tilknytet det innledende. Kan Imovane brukes som erstatning for f. eks. Sobril? Jeg vet at Imovane primært binder seg til BZP1-reseptorene, som er knyttet til søvn, mens det er knytning til BZP2-reseptorene som demper angst. Derfor brukes Imovane primært som hypnotikum.

Hvis man imidlertid tar en større dose en det en bruker for å sove, og så holder seg våken, vil den økte dosen medføre tilstrekkelig binding til BZP2-reseptorene til at det kan dempe angst?
Sitat av Victorious Vis innlegg
Jeg har et spørsmål litt tilknytet det innledende. Kan Imovane brukes som erstatning for f. eks. Sobril? Jeg vet at Imovane primært binder seg til BZP1-reseptorene, som er knyttet til søvn, mens det er knytning til BZP2-reseptorene som demper angst. Derfor brukes Imovane primært som hypnotikum.

Hvis man imidlertid tar en større dose en det en bruker for å sove, og så holder seg våken, vil den økte dosen medføre tilstrekkelig binding til BZP2-reseptorene til at det kan dempe angst?
Vis hele sitatet...
Det fungerer ivertfall glimrende for meg
Blir ikke trøtt og føler meg faktisk litt klarer i hue.
Spør du meg er imovane et av de beste benzoene, sammens med xanor.
Noen andre som vet noe mer om dette?
Sitat av Victorious Vis innlegg
Jeg har et spørsmål litt tilknytet det innledende. Kan Imovane brukes som erstatning for f. eks. Sobril? Jeg vet at Imovane primært binder seg til BZP1-reseptorene, som er knyttet til søvn, mens det er knytning til BZP2-reseptorene som demper angst. Derfor brukes Imovane primært som hypnotikum.

Hvis man imidlertid tar en større dose en det en bruker for å sove, og så holder seg våken, vil den økte dosen medføre tilstrekkelig binding til BZP2-reseptorene til at det kan dempe angst?
Vis hele sitatet...
Nå sitter jeg på et tog og har ikke pakningsvedlegg her, men jeg synes da jeg leste noe om at angst kunne være bivirkning av zopi. Men kan hende de i så fall mener i etterkant, på samme måte som jeg noen ganger føler mer angst dagen etter at jeg har spist benzo. Har ikke prøvd å holde meg våken selv, så vet dessverre ikke!
Sitat av Victorious Vis innlegg
Jeg har et spørsmål litt tilknytet det innledende. Kan Imovane brukes som erstatning for f. eks. Sobril? Jeg vet at Imovane primært binder seg til BZP1-reseptorene, som er knyttet til søvn, mens det er knytning til BZP2-reseptorene som demper angst. Derfor brukes Imovane primært som hypnotikum.

Hvis man imidlertid tar en større dose en det en bruker for å sove, og så holder seg våken, vil den økte dosen medføre tilstrekkelig binding til BZP2-reseptorene til at det kan dempe angst?
Vis hele sitatet...
Ja, det tar knekken på fylleangst i nesten like stor grad som Rivotril for meg.