Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3044
Crew lofotLAN 2012
PureRushh's Avatar
Heisann,

Prøver å innstallare Ubuntu Server på en gammel maskin hjemme. Innstallerte først Ubuntu Desktop og det fungerte helt fint, men jeg vil heller har server-versionen. Lagde da en ny minnepenn med installasjonsfilene til server-versionen og det gikk fint.

Når jeg skal innstallere Ubuntu så starter maskinen opp og kommer meg til innstallasjons-veiviseren. Men når jeg har startet innstallasjonen henger innstallasjonen seg etter "Detecting Network-Hardware". Da er det kun den lilla skjermen med en hvit linje på bunnen som vises.

Er det noen her som vet hvordan jeg kan fikse dette? :/
Er ikke noe ubuntu kjenner i det helle tatt, men har du testet med ethernettilkobling?
Crew lofotLAN 2012
PureRushh's Avatar
Trådstarter
Jepp, og det uten hell :/
Du kan forsøke å legge til følgende i boot options:

Kode

noapic nolapic acpi=off pci=noacpi irqpoll pnpbios=off
Sist endret av s1gh; 17. februar 2014 kl. 18:55.
Crew lofotLAN 2012
PureRushh's Avatar
Trådstarter
Hvordan legger jeg til det?

Edit;
Har fått grub rescue på maskinen nå, så vill ikke boote opp til noe...
Sist endret av PureRushh; 17. februar 2014 kl. 19:12.
du legger det til etter "kernel"-linja i grub-menyen. Trykk <e> i grub og legg til de tinga der, trykk enter og (iirc) b for boot
▼ ... over en uke senere ... ▼
Til evt. andre med samme problem som trådstarter:

1. Start maskinen fra DVD, USB eller hva du nå har skrevet Ubuntu-installasjonsbildet til.
2. Trykk på en knapp når den lilla skjermen dukker opp, slik at oppstartsmenyen dukker opp og lar deg velge språk + hva du vil gjøre
3. Trykk F6 slik at "Other options"-menyen dukker opp
4. Marker valgene som s1gh nevnte ovenfor i denne tråden
5. Kjør installasjon
6. ???
7. PROFIT!

Sitat av PureRushh Vis innlegg
Har fått grub rescue på maskinen nå, så vill ikke boote opp til noe...
Vis hele sitatet...
Vennligst presiser.
Sist endret av immolo; 5. mars 2014 kl. 12:16.