Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1551
Rivotril 2mg tabletter fås som sikkert de fleste vet i en pakning av papp når man får det utskrevet av lege og henter det på apoteket.

Når jeg får utskrevet dette medikamentet blir "klistrelappresepten" (som navnet mitt, hva det er utskrevet for, og dosering skrevet på) klistret på denne pappesken, men jeg ville foretrukket å hatt denne klistrelappen klistret fast på selve glasset, da glasset er enklere å ha med seg i lommen og lignende om jeg skal noe, enn hele pappesken.

Kan jeg lovlig klistre denne "resepten" på glasset, i tilfelle jeg blir stoppet av politiet, og slik bevise at rivotrilene jeg innehar er lovlige og utskrevet av lege?
Sist endret av akineton; 26. januar 2013 kl. 16:43.
Jeg tror du kansje kan spørre de på apoteket om å få det. En venn av meg fikk utskrevet 7 stk exanor i uken, og de fikk han i en klipspose med lappen klistret på klipsposen.
Trådstarter
78 3
Sitat av 3RD Vis innlegg
En venn av meg fikk utskrevet 7 stk exanor i uken, og de fikk han i en klipspose med lappen klistret på klipsposen.
Vis hele sitatet...
Med "exanor" mener du da kanskje "xanor"?
Jeg fikk nemlig ingen treff på "exanor" som et medikament hos felleskatalogen.
Selvfølgelig mente han Xanor. Og ja, har selv gjort dette og etter personlig erfaring så avhenger det av personen du spør, 8/10 ganger vil de feste informasjons klistremerket på pakken og glasset. de andre gangene har de gitt meg tilbake resepten og sagt at det skal holde som informasjon.
Trådstarter
78 3
Sitat av Fluffybum Vis innlegg
de andre gangene har de gitt meg tilbake resepten og sagt at det skal holde som informasjon.
Vis hele sitatet...
Blir ikke det litt vanskelig dersom resepten blir sendt elektronisk?
Den blir iallefall det av min fastlege.
Sitat av akineton Vis innlegg
Med "exanor" mener du da kanskje "xanor"?
Jeg fikk nemlig ingen treff på "exanor" som et medikament hos felleskatalogen.
Vis hele sitatet...

Yes, mente Xanor (Alprazolam).
Ja da får du samme ordninga som meg, som sagt de kan skrive den ut til deg
Det er da vel ikke noe problem å fjerne reseptlappen (forsiktig) og klistre den på glasset?
Har gjort det ~1000 ganger.