Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1094
Holder på med en skoleoppgave for tida, oppgaven går ut på å lage 3-4 bilder inspirert av en sang. Jeg valgte da sangen "The Moor" av "Opeth", fordi jeg lenge har hatt et bilde i hodet av hvordan denne sangen "ser ut". Jeg tenkte å poste bildet her for feedback, og om dere vet om det er noe jeg kan forbedre på det! Gjerne hør på sangen når dere ser bildet, jeg legger også ut sangteksten her.

Her er link til sangteksten, bildet var hovedsakelig inspirert av musikken, men ser i ettertid at det faktisk går en rød tråd fra sangteksten til bildet også: http://www.sing365.com/music/lyric.n...256C5C0019CFEC


Sangen: http://www.youtube.com/watch?v=D0hRznmgLUo


Og sist men ikke minst, bildet: http://img196.imageshack.us/img196/9...moorbildeg.jpg
Satt igjen med en tanke etter jeg så bildet: "lol". Er du virkelig seriøs med det uttrykket? :P
"Det er sangen som maler"..
Fikk ikke dette til passe sammen jeg. Og sangen er jo drit lang over 9min.
Defqon's Avatar
Trådstarter
Sitat av Kasan13 Vis innlegg
Fikk ikke dette til passe sammen jeg. Og sangen er jo drit lang over 9min.
Vis hele sitatet...
Jeg vet, bildet er inspirert av de forskjellige delene av sangen, på flere måter.
Haha... Bildet minte meg om en fyr som nettopp hadde vært på TG og ikke sovet

Sangen synes jeg heller ikke passet helt med bildet. Men jeg lo godt av bildet ^^
Defqon's Avatar
Trådstarter
Nja, dere har kanskje rett i at bildet ble mere humoristisk enn dypt. Men det er hvertfall noe (:
Poenget med bildet var liksom, mannen til venstre skulle forestille en psykotisk og gal mann, på en måte han som growler i sangen. Han til høyre skal forestille et spøkelse som er skuffet over den psykotiske mannen, kanskje mannen har drept han og spøkelset vil gjøre han glad igjen? Han til venstre er hvertfall veldig inspirert av sangen fra cirka 7:55 ut i sangen, og smålig fra andre deler.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Fy flate for en lang sang. Tror nok ikke jeg gidder å høre på hele den nei.

Det er ikke tydelig nok at han er et spøkelse. Jeg hadde tenkt på å kommentere at han hadde gjennomsiktige fingre. Gjør dem gjennomsiktigere!
Defqon's Avatar
Trådstarter
Sitat av Jonta Vis innlegg
Fy flate for en lang sang. Tror nok ikke jeg gidder å høre på hele den nei.

Det er ikke tydelig nok at han er et spøkelse. Jeg hadde tenkt på å kommentere at han hadde gjennomsiktige fingre. Gjør dem gjennomsiktigere!
Vis hele sitatet...
Var veldig vanskelig å gjøre dette iogmed at det var lite bakgrunnselementer, så jeg liksom "fada" ut bena hans, hvis du ser etter. en jeg forstår hva du mener. Skal prøve å gjøre det!
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Defqon Vis innlegg
Var veldig vanskelig å gjøre dette iogmed at det var lite bakgrunnselementer, så jeg liksom "fada" ut bena hans, hvis du ser etter. en jeg forstår hva du mener. Skal prøve å gjøre det!
Vis hele sitatet...
Eh, mulig jeg er blind, men jeg ser ikke beina hans

Edit: Mener selvfølgelig at det med denne beskjæringen er godt mulig at bena hans ikke er med på bildet.

Om det ikke er nok bakgrunnselementer der så får du fikse det. Ta et så bra bilde som mulig, ikke hør på det jeg mistenker at MK-lærere forteller deg og andre om at "jamen det kan man jo fikse i Photoshop"
Sist endret av Jonta; 25. mai 2009 kl. 18:12.
Defqon's Avatar
Trådstarter
Sitat av Jonta Vis innlegg
Eh, mulig jeg er blind, men jeg ser ikke beina hans

Edit: Mener selvfølgelig at det med denne beskjæringen er godt mulig at bena hans ikke er med på bildet.

Om det ikke er nok bakgrunnselementer der så får du fikse det. Ta et så bra bilde som mulig, ikke hør på det jeg mistenker at MK-lærere forteller deg og andre om at "jamen det kan man jo fikse i Photoshop"
Vis hele sitatet...
Nettopp, det fader ut midt på kroppen så bena er borte, for å få et større intrykk av at han faktisk ikke er "fast".

Hadde veldig lite tid på å ta det bildet der, og tok den raskeste og beste location jeg fant, som faktisk var under en trapp. Men takker for feedback!
Ansiktsredigeringa var litt i meste laget, og ikke helt naturlig. Bare myk opp overgangene mellom vanlig og rød hud. Det ser til gjengjeld enda "sykere" ut.

Overgangen mellom den faste, og spøkelset er også litt vel grov, syns jeg. Ser litt ut som om du bare har slengt to bilder oppå hverandre og gått videre. Myk opp den også =)
Ansiktsutrykket til "Spøkelset" var for normalt. Ga meg ingen ting. Smilende, litt gjennomsiktig mann, ok. Burde sett enten mer tristere ut, eller mer skuffa ut som du sier.