Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  107 12458
God Kveld.

Jeg tror nok at flere her inne, sitter på en god historie som omhandler telefonselgere, og måten man plager dem på.

For noen år siden, fikk jeg en telefon fra en fyr som sa at han solgte telefonabbenoment. Han spurte om jeg var over atten (var ganske forkjøla, så stemmen hørtes veldig mørk ut). Jeg sa ja, og han begynte å bable om alle fordelene jeg kunne få ved å bytte abbenoment. Midt i presentasjonen spurte jeg plutselig "Har du hatt sex noen gang?" Mannen ble litt forfjamset, og sa bare "Unskyld?". "Har du vært naken i senga med en dame, mens hun puster og peser tungt?". Han skjønte fortsatt ikke noe, så jeg fortsatte. "Altså, Sex betyr at du og en dame er naken, og at du stikker greien din inn i hennes, slik at hun begynner å pese". Da la han bare på.

Har du en historie?
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Det tror jeg muligens var det mest barsnlige jeg har hørt i sammenheng med telefonselgere. Du er klar over at telefonselger ikke er noe du vil bli, men noe du blir i et forsøk på å få nok penger til å få det til å gå rundt?
Sitat av Genetic Vis innlegg
God Kveld.

Jeg tror nok at flere her inne, sitter på en god historie som omhandler telefonselgere, og måten man plager dem på.

For noen år siden, fikk jeg en telefon fra en fyr som sa at han solgte telefonabbenoment. Han spurte om jeg var over atten (var ganske forkjøla, så stemmen hørtes veldig mørk ut). Jeg sa ja, og han begynte å bable om alle fordelene jeg kunne få ved å bytte abbenoment. Midt i presentasjonen spurte jeg plutselig "Har du hatt sex noen gang?" Mannen ble litt forfjamset, og sa bare "Unskyld?". "Har du vært naken i senga med en dame, mens hun puster og peser tungt?". Han skjønte fortsatt ikke noe, så jeg fortsatte. "Altså, Sex betyr at du og en dame er naken, og at du stikker greien din inn i hennes, slik at hun begynner å pese". Da la han bare på.

Har du en historie?
Vis hele sitatet...
Hmm.. Greit nok at det kan være kjipt å få telefoner fra selgere, men du trenger ikke å oppføre deg som en prepubertal (muligens upult utifra hvordan du oppfører deg) unge av den grunn.
Sitat av Cheroxx Vis innlegg
Det tror jeg muligens var det mest barsnlige jeg har hørt i sammenheng med telefonselgere. Du er klar over at telefonselger ikke er noe du vil bli, men noe du blir i et forsøk på å få nok penger til å få det til å gå rundt?
Vis hele sitatet...
Eller 17år gamle jenter\gutter som sparer opp til og drikke i helgene
Sitat av Cheroxx Vis innlegg
Det tror jeg muligens var det mest barsnlige jeg har hørt i sammenheng med telefonselgere. Du er klar over at telefonselger ikke er noe du vil bli, men noe du blir i et forsøk på å få nok penger til å få det til å gå rundt?
Vis hele sitatet...
Du jobber vel som telefonselger du tenker jeg?
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
SeNaH: Nei jeg selger Dagbladet på døren til folk klokka 10 om morran -.- . Temmelig kjip jobb det og. Åja, også har jeg har noe som heter empati i tillegg.
Sist endret av Cheroxx; 22. mars 2009 kl. 22:30.
Jobber selv som telefonselger for Gul.no .. I morgen er begynnelsen på den 3dje uken der.. Har ennå ikke blitt utsatt for noen som vil "kødde" med meg.. Utenom en som satt meg på vent i over 10 minutter før jeg la på selv.. De fleste er kjapt ute med å si "ikke interessert, ska`kke kjøpe no" eller bare legger på.

Lønna er egentlig ikke så ille, men det er vel fordi jobben suger litt kuk og..
Jobber for tiden som Netcom telefonselger.. Er overhode ikke noe jeg har tenkt å jobbe lenge med. Er som sagt bare for å få ting til å gå rundt mens man venter på å komme inn på skole. Er selv 22, og er rett og slett overrasket hvor mange folk som Genetic det er der ute :/ Til og med folk i alle aldrer...
Aksepter at folk faktisk bare prøver å gjøre en jobb. Legg på hvis det ikke faller i smak, spar meg for usaklige kommentarer og spørsmål !
Trives egentlig bare pga de som jobber der.. Kjempe folk
Genetic's Avatar
Trådstarter
Heller ikke noen som tilfeldigvis får hosteanfall hver gang du snakker? :P
I en jobb jeg hadde tidligere ble jeg ufrivillig satt til å jobbe med telefonsalg i stedet for det jeg egentlig hadde blitt ansatt til å gjøre.
Selv syntes jeg det var mest moro når jeg kom til folk som hadde alle mulige kreative måter å slippe unna telefonselgere på =p Definitivt mest underholdende, kravene til bonus var allikevel latterlig høye og grunnlønn fikk jeg uansett.

Jeg sa nå opp den jobben etter et par uker til fordel for en annen jobb, jeg er virkelig ikke lagd til å drive med telefonsalg.

Edit : Pokker du har rett Smoky_Mo, mitt innlegg er fullstendig off-topic ;-) Beklager, hehe.
Sist endret av Zendelum; 22. mars 2009 kl. 22:41.
Tråden er jo laget for å fortelle sine ''morsomme '' historiene med telefonselgere.
Ikke for at dere skal kritisere det.
Sist endret av Dr.Feelgood; 22. mars 2009 kl. 22:41.
Sitat av Smoky Mo Vis innlegg
Tråden er jo laget for å fortelle sine ''morsomme '' historiene med telefonselgere.
Ikke for at dere skal kritisere det.
Vis hele sitatet...
Posten din er like usakelig , som han over deg

Men det jeg bleier å gjøre er å ta telefonen, så når telefonselgeren begynner å hjernvaske meg med uberproduktet han skal selge da sier jeg " Noen ringte på, kan du vente litt " så slenger jeg mobilen og chillern helt til han blir lei , og legger "
Hvis jeg blir oppringt av telefonselgere så pleier jeg å begynne og synge opera til dem
Jeg har reservert meg så godt jeg kan mot slike oppringinger, men det hindrer ikke at en iherdig idiot ringer i ny og ne likevel. Jeg sidestiller personlig forøvrig markedsundersøkelser / spørreundersøkelser med telefonselgere. De ønsker å bruke av min tid for å oppnå en fordel for seg selv, uten at jeg har invitert til det.

Uansett - jeg har mange gode historier. Det vil være kjedelig å gjengi dem i et slikt forum.

Men jeg har funnet ut at jo lenger jeg klarer å holde dem på linja uten at de får solgt noe, eller får svar på spørsmålene sine, jo mer svir det for dem. Hvis man bare klasker på røret, så går det ikke ut over akkordbetalingen for de er raskt over på neste "kunde".

Rekorden er 14 minutter på en telefonselger fra Aftenposten, før han sa "faen" og slang på røret.

Jeg slo opp mobilnummeret til en annen telefonselger og ringte ham fra en annen linje mens samtalen vår pågikk. Han svarte ikke da. Men jeg forsøkte igjen rett etter at vår samtale var ferdig. Da svarte han. Og så fortalte jeg på en direkte og overbevisende måte at jeg kom til å holde ham personlig ansvarlig hvis jeg ble oppringt fra dem igjen, og at jeg visste hva han het og hvor han bodde og sånt.
pappas rekort er 45 min mens han satte og leste avisen ^^
Har jobbet som telefon selger selv, og det er mye morsomt ute å går. For min del var høydepunktet ved dagen når faktisk noen gjorde noe som var litt utenom det vanlige eller hadde et sykt raseriutbrudd. Men det hindrer meg fortsatt ikke å kødde med de telefonselgerne som ringer meg, like morsomt hver gang å kødde med de. Særlig hvis de er "nye" i faget.
Genetic's Avatar
Trådstarter
Sitat av fomox Vis innlegg
pappas rekort er 45 min mens han satte og leste avisen ^^
Vis hele sitatet...
Hahaha Har ikke slike selgere et reglement for åssen de kan uttale seg?
Ble opprigt tre ganger på øya festivalen, så mens jeg sto å så på et band ringte jeg opp han igjen, holdt telefonen inntil PA-anlegget, tror nok han skvat litt:P
Jeg jobbet som telefonselger da jeg var 16 år og ikke fikk tak i noen annen jobb pga alder. Det er litt beundringsverdig å se på folk som holder lenge ut som telefonselgere. Du må være veldig tålmodig, og tåle mange ekstreme avslag. F.eks. opplevde jeg folk som skrek FAEN! av full hals bare fordi jeg introduserte meg som telefonselger, en som spyttet i røret av samme grunn. Helt utrolig hvor provosert folk kan bli, det var faktisk et litt fascinerende aspekt ved jobben. Kanskje folk er avhengig av å kunne ta ut aggresjon og irritasjon på slike ofre? (skjønner seff at det kan være irriterende med masete telefonselgere, men det må da finnes grenser.)

Til tross for å være en møkkajobb er det muligheter for store penger (alt er jo relativt, tenker store penger for personer som ikke er myndige) og verdifull erfaring for folk med selgerinnstinkt. Med det sagt så er det ikke akkurat noe for alle og enhver, personlig ble jeg så demotivert av avslagene og lei avsmålyvingen og den påtatte hyggeligheten at jeg sa opp etter to uker.

Jeg pleide å kødde litt med telefonselgere da jeg var yngre, da de ringte begynte jeg ofte å snakke med en creepy seksuell stemme. Og sa ting som "den deilige stemmen din tenner meg", "hva har du på deg", "lyst på telefonsex?" etc. Pleide å skremme dem vekk ganske bra! Alltid kult å få telefonselgeren til å legge på, da vet du at du har køddet bra med han. Eller bare si hallo og legge vekk telefonen (ikke legge på) for å se hvor lang tid det tar før de oppfatter situsjonen.
Me sleit ei stund med nokon som ringte med skjult nummer og la på rett etter ein tok opp røret, og ein dag ringte då nokon med skjult nummer, eg tok opp telefonen men hørte ingenting so eg satte i gang med å lage masse tullelyder og "babylyder" som det kalles, satt slik eit minutt eller to, rimelig forundra over at dei ikkje la på. Plutselig var det ei dame i andre enden som lurte på kva som feilte meg og om ho skulle ringe til mor mi og fortelle korleis eg oppførde meg, ho var då telefonselgar sjølvagt.
Husker jeg var så nervøs før min første samtale, at jeg presterte og si "Hei, jeg ringer fra landsforbundet FOR stoffmisbruk!
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Jobbet selv som telefonselger for Norges Energi i 7 månder. Jobben i seg selv var ikke så ille Men jeg var ikke den fødte selger og endte med å si opp før jeg fikk sparken ..

Uansett så var det beste med jobben enten de som var SÅ EXTREMT SURE eller veldig hyggelige. da gikk tiden fort =P

Mange som prøvde og lure meg, men etter 3 dager i et slikt yrke så har man oppdaget 99% av alle uthalings teknikker og ''Jeg er bare ute etter å sløse med tiden din'' personer.

Kom jeg til folk som var registrert i brønnøysund registeret så beklaget jeg meg og la personen inn på ''feil nummer'' - Altså da at han/hun aldri kom til å bli oppringt igjen.

Kan vel nevne at jeg fikk kjeft fordi jeg var ''for hyggelig'' på telefonen....
Sist endret av Bombasa; 22. mars 2009 kl. 23:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det var også koselig, samtidig litt trist, med folk som ble genuint glad da du ringte og kjøpte møkkaproduktet bare fordi det var så greit å ha noen å snakke med. Fikk nesten litt dårlig samvittighet av å selge til ensomme sjeler. Jeg solgte annonseplass på internett til folk som hadde lagt ut produkter diverse steder uten å få solgt, så kom i kontakt med de en masse forskjellige mennesker. Fra folk som solgte wow-kontoen sin til folk som selger kaniner til folk som selger båter til millioner av kroner. Husker at jeg ble litt ekspert på å få dyreselgere til å kjøpe annonseplass, de var som som relger mindre opptatt av penger og mer opptatt av å finne riktig kjøper. Bare å appelere til den sentimentale siden, så var de som oftest solgt.
Sitat av Brell Vis innlegg
skjønner seff at det kan være irriterende med masete telefonselgere, men det må da finnes grenser.
Vis hele sitatet...
Jeg ser ikke noe rart i at folk blir irritert. Jeg finner faktisk ikke noe mer irriterende selv. Jeg har helt sluttet å ta telefonen hvis det ikke er et nummer jeg har lagret, og tar den kun hvis jeg gjenkjenner navnet bak nummeret på Telefonkatalogen.no. Om telefonselgere hadde godtatt et nei for et nei i stedet for å fortsette å pushe på hadde jeg ikke hatt noen problemer med det - det er nesten som å være på «Vil du bli millionær?»: «Er du helt sikker på det her nå?» etterfulgt av «Det er jo et veldig godt tilbud!» og så videre...
Hadde det ikke vært for at jeg selv har gode manerer skulle jeg gladelig servert telefonselgere noen saftige nordnorske gloser.
Sist endret av charz0r; 22. mars 2009 kl. 23:47.
Telefon selgere er riktig nokk mennesker di også. Men så er det di som ikke eier repekt å maser videre, etter du har sakt nei. Før i tide hørte jeg på hva di har å si, men nå er jeg ganske lei.

Jeg sa nei til å kjøpe lodd fra skjømanns kirken, men likevel fikk jeg lodd med regning.....

Netcom ucan2 kis, som jeg ba pent om å ikke ringe mere, etter jeg har sakn nei 3 ganger tidligiere.
Til slutt ba jeg han om å holde kjeft å forstå at jeg mener NEI. 4 gang. Etter en uke, så rinkte han igjen. Og nå ringer han 1 gang i mnd. Mistet tellingen nå. Snart 1,5 år siden han begynte.

Så di som tuller med selgere, er di som er lei.
Jeg synes telefon salg og annen unødig reklame skulle ha vert forbutt.
Genetic's Avatar
Trådstarter
Mye gøy her ^^

En klassiker er jo å begynne å snakke om noe helt annet, eller å hoste så snart personen i andre enden snakker ^^
Neutral Good
Mith's Avatar
Den beste måten er å registrer seg i Brønnøysund og bare å takke pent nei de to gangene i året noen ringer.
Genetic's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mith Vis innlegg
Den beste måten er å registrer seg i Brønnøysund og bare å takke pent nei de to gangene i året noen ringer.
Vis hele sitatet...
Hva gjør egentlig du for å ha det gøy da?
Neutral Good
Mith's Avatar
Mine fritidsaktiviteter er som regel ikke å plage folk på jobb.
Sist endret av Mith; 22. mars 2009 kl. 23:58.
Neste gang noen ringer og vil selge skal jeg snakke på Russisk. Det kan bli veldig spennende.
Har ikke blitt ringt opp på 1,5 til 2 år da men. Jeg savner nesten folk som ringer for undersøkelser eller vil selge.
Sist endret av sixfeetunder; 23. mars 2009 kl. 00:02.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Å trekke opp på dass rett etter at man har tatt telefonen er jo en klassiker.

Dessverre så har muttern reservert huset mot telefonselgere, så det er lite nå for tiden.
Genetic's Avatar
Trådstarter
Ja ikke sant? :P Nesten så man får for få opprigninger ^^
Jeg har nå skjult nr. Sånn at det ikke står i katalogen, men ikke sånn at når jeg ringer noen blir det skjult. Hvordan får jeg det til å være i katalogen? Hele poenget med dette er å bli oppringt at tlf. selgere. Hverdagen begynner å bli litt kjedelig fortiden.. Har noen noe svar?
Elsker å kødde med telefonselgere, men enda bedre er det å kødde med de som driver med undersøkelser om seksualgreier.. Sitter å plaprer om de mest syke ting som om det var normalt, det er vanvittig morro !

Men litt OT; er det egentlig noen som kjøper noe som helst fra telefonselgere?
Sitat av yellowpillow Vis innlegg
Jeg har nå skjult nr. Sånn at det ikke står i katalogen, men ikke sånn at når jeg ringer noen blir det skjult. Hvordan får jeg det til å være i katalogen? Hele poenget med dette er å bli oppringt at tlf. selgere. Hverdagen begynner å bli litt kjedelig fortiden.. Har noen noe svar?
Vis hele sitatet...
Du kan enten forsøke å kontake din tjeneseleverandør (Telenor, Netcom, Chess) og høre om de kan få nummeret ditt oppført i katalog. Hvis de skulle være vanskelig kan du forsøke å ta direkte kontakt med Eniro sitt kundesenter på 815 44 448 for å få nummer oppført i telefonkatalogen.

http://kundesenter.gulesider.no/magn...lic/index.html
Var naiv å gjorde det før. men som gjelda blir større og større, så ble det slutt på det. Jeg er Autist, og tar alt bokstavelig. Sier selgeren en ting, så trodde jeg at det er slik. Men neida.

Jeg er reservert, men di ringer 2-3 stk i uken her. Men synes nå at det er gøy å kødde shiten ut av dem.
Sorry for at jeg stjeler tråden, men hvor er det man kan finne jobb som telefonselger når man er 16 år?
haha, mye artig. Har selv jobbet som telefonselger, og fy fan så mange rare folk det er.. Husker ennå et par artige samtaler:

Jeg ringte til ei eldre dame som het Anne Zachariassen eller noe i den dur, er litt usikker på hva fornavnet egentlig var, men uansett, da jeg spurte om det var "Anne Zachariassen" jeg snakket med, ble hun veldig fornærmet, og insisterte deretter på at jeg skulle omtale henne som "Fru Zachariassen"

Presterte også en gang å lese et etternavn ganske feil, i stedet for Marie Fiskvik, ble det til "Hei! jeg heter blablabla, snakker jeg med Marie eh.. Fisevik?" hun lo godt ganske lenge : p

Blir kanskje ikke like artig å fortelle om det på et forum, men det var skøy der og da
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av Pipa Vis innlegg
Elsker å kødde med telefonselgere, men enda bedre er det å kødde med de som driver med undersøkelser om seksualgreier.. Sitter å plaprer om de mest syke ting som om det var normalt, det er vanvittig morro !

Men litt OT; er det egentlig noen som kjøper noe som helst fra telefonselgere?
Vis hele sitatet...

Jeg solgte strøm levert fra norges energi. Skjedde at folk hadde over 20 salg på en dag. selv om gjennomsnittet lå på ca 5-6 salg daglig.

Nå skal det da sies at vi ikke drev og kødda, lurte og flådde folk for penger.
Kom vi til noen som faktisk hadde billigere strøm enn vi kunne levere så lo vi godt av dette og ringte aldri den personen igjen
Det som var morsomt var når jeg ringte til noen og sa

- Hei det er Per som ringer fra landsforbundet mot stoffmisbruk, er Pål hjemme?"

- Nei, han er ikke hjemme akkurat nå.

- Er det fruen i huset jeg snakker med da?

- Ja det er det

-Jasså, da er det vel du som er sjefen i huset nå da? (Altså hun var sjefen siden mannen var borte)

De fleste tok jo dette med et smil om munnen, og lo. Men det var enkelte feminister som tok dette veldig ille opp og svertet og bannet.
Sist endret av Parkett; 23. mars 2009 kl. 00:38.
Forstår meg ikke helt på folk som blir forbanna på telefonselgere med en gang de ringer. HVertfall for meg hnder det sjeldent at jeg får calls fra dem, skjer det plagsomt ofte er det vel en annen sak, men det går ann å reservere seg mot dem som hvertfall gjør dem mye sjeldnere. Selve telefonselgeren gjør det som oftest bare for å tjene litt spenn og ikke fordi han ønsker å plage deg. En annen ting er om telefonselgeren ringer opp igjen etter at du har sagt at du ikke er interresert og legger på. Da forstår jeg det godt. Hvis de prøver å irriterende presse på deg produktet skjønner jeg også at man blir irritert, men da er det jo bare å legge på eller bruke opp tiden dems hvis du vil ta igjen.

Og du som sa at de som driver undersøkelser bruker opp tiden din uten å bli invitert. Vel som regel for å få noe av tiden til en fremmed så må man spørre, og alle som har ringt opp meg har starta setningen med å spørre om jeg har tid til å svare på noen spørsmål, har jeg ikke så sier jeg bare nei.

Selv veit jeg hva trenger og kan fint finne fram til tilbud og alt mulig annet uten å måtte høre på en telefonselger, så kjøper aldri noe fra dem. Salgsteknikker er der for å lure folk, så om noen er en god selger kjøper jeg hvertfall ikke fra dem.

back to topic da:

Har selv en kamerat da som var telefonselger og han hadde en gang blitt ringt opp av en annen telefonselger som solgte akkurat samme produkt som han solgte. Han kødda med ho ved å avbryte setningene hennes hele tida og fortsette de ettersom han visste alt av spesifikasjoner og garantier og alt som hørte med produktet. Hørtes litt morsomt ut.
Sitat av l33tshit Vis innlegg
Forstår meg ikke helt på folk som blir forbanna på telefonselgere med en gang de ringer. HVertfall for meg hnder det sjeldent at jeg får calls fra dem, skjer det plagsomt ofte er det vel en annen sak, men det går ann å reservere seg mot dem som hvertfall gjør dem mye sjeldnere. Selve telefonselgeren gjør det som oftest bare for å tjene litt spenn og ikke fordi han ønsker å plage deg. En annen ting er om telefonselgeren ringer opp igjen etter at du har sagt at du ikke er interresert og legger på. Da forstår jeg det godt. Hvis de prøver å irriterende presse på deg produktet skjønner jeg også at man blir irritert, men da er det jo bare å legge på eller bruke opp tiden dems hvis du vil ta igjen.
Vis hele sitatet...
Jeg blir i hvertfall ikke forbanna, men liker å kødde litt, da dette er veldig morsomt. Men hey, du nevner jo de fleste tingene telefonselgere faktisk gjør (de jeg har snakka med): ringer ofte, ringer tilbake og presser produkter på deg.. Så vil vel egentlig si at det er grunn til å bli litt irritert, men tar det med et smil og kødder med dem for å ta litt igjen
Hehe, akkurat det har aldri hendt med meg. Men det er jo bare idiotisk av dem da. Hvorfor ringe opp en person som har gitt klart utrykk for at han/hun ikke er interressert når det er så mange andre de kan ringe. Det er jo bare sløsing av våres og dems egen tid, og plagsomt. Vet hvertfall at noen selskaper putter deg i en liste av folk som ikke er interresert i telefonsalg, eller fjerner deg av en liste. Dette er jo også mye mer effektivt for dem xP Men morsomt å kødde med dem da. Bare man ikke drar det i en altfor irriterende eller barnslig retning. Hvis ikke man gjør det tror jeg de fleste telefonselgere tar det med et smil rundt munnen.
Sitat av Mith Vis innlegg
Den beste måten er å registrer seg i Brønnøysund og bare å takke pent nei de to gangene i året noen ringer.
Vis hele sitatet...
Har gjort det, men innimellom får jeg fortsatt telefoner fra selgere, og den måneden det tok fra jeg registrerte meg til registreringen var «in effect» var verst: Telefoner ca. daglig.
Sitat av l33tshit Vis innlegg
Forstår meg ikke helt på folk som blir forbanna på telefonselgere med en gang de ringer. HVertfall for meg hnder det sjeldent at jeg får calls fra dem, skjer det plagsomt ofte er det vel en annen sak, men det går ann å reservere seg mot dem som hvertfall gjør dem mye sjeldnere.
Vis hele sitatet...
Jeg forstår godt at noen blir forbanna. Jeg blir oppringt *hver* eneste dag, som regel i skoletiden, og av og til på ettermiddagene. Først så takker jeg pent nei, og sier at jeg har det litt travelt.
Så slippes helvete løs; telefonselgeren FORSTÅR ikke at jeg IKKE er interessert i å bytte telefonleverandør eller kjøpe jublieumsutgaven av Donald Duck. Jeg takker pent nei igjen, og hinter til at det er på tide å avslutte samtalen. Telefonselgeren står på sitt og legger ut om hvorfor jeg burde gjøre ditt og datt. H*n slutter ikke før jeg til slutt hisser meg opp og legger på. (hvis h*n da ikke ringer meg opp igjen, - det hender).

Det verste er når de ringer fra tele2 og spør; "Hei! har du en mobiloperatør?"
"Selvfølgelig har jeg en mobiloperatør, jeg svarte jo på telefonen når du ringte gjorde jeg ikke det da din løkpølse?"

Ja jeg vet at det går an å reservere seg mot telefonsalg. Må bare få samlet opp nok energi til å få gjort det.
At folk generelt blir så sinnsykt forbanna over telefonselgerene er for meg fullstendig uforståelig. Sett dette opp imot all reklame som er rundt om oss. På bussen, radioen, TVen osv. Det er kanskje ikke like masete, men det er virkelig IKKE så vanskelig å få en telefonselger til å fatte at du ikke er interessert. Om du ikke klarer å overbevise telefonselgeren om at han ikke vil få noen bonus på deg, så er du latterlig dårlig til å avslå tilbud direkte.

Er mange mennesker som sitter og irriterer seg av den aller minste ting i dag... Drit i å surk, og gjør det beste ut av det, eller begyn å grin...

OT, ja jeg vet..
Sist endret av Jeenyus; 23. mars 2009 kl. 01:16. Grunn: skriveleif, sikkert fler av dem også...
Poenget mitt var vel rettet mot eksempler på folk som klikker før telefonselgeren rekker å si et ord. De som pusher på og gjør alt i sin makt for at du ikke skal legge på røret eller ringer deg opp igjen, det er selvsagt noe annet. Men greia er at ikke alle er slik. Flere telefonselgere som er beskjedne jenter som trengte en jobb. Andre driter helt i kundens privatliv og meninger og gjør alt de kan for å øke salget sitt, de er som regel meget irriterende mennesker.

Det eksempelet med de som spør om du har mobiloperatør var lol. Skal bruke den

Men virker som at mange får telefonselgere oftere enn jeg trodde, føler meg heldig for all reklame er småirriternde.
Men er som regel bare å si, sorry er ikke interresert, og så legger du på, enten de fortsetter eller ikke.
Enig med deg l33tshit. Men fortsatt forstår jeg bedriftene som bedriver denne typen for markedsføring/salg. Det er ENORME penger å tjene. Og bedriften kan ikke bare luke deg ut fra en liste bare for at du en gang ikke var interessert i å ha det omtalte produktet da. For neste gang er det kanskje et nytt produkt som du kunne trengt.

Det er mange som HATER telefonselgere, men som har handlet seg til en bra avtale over telefonen med telefonselgere. For ja, det er penger å tjene til forbrukerens favør også.
En kamerat ble oppringt av en telefonselger han kjente igjen, og fikk bestemora si til å ta den med sin mest triste og bekymrede stemme.

- Hei! blabla etc. Snakker jeg med Ola Nordmann?
- ...nei, Ola gikk dessverre bort fra oss for et par dager siden.

Det ble en kort samtale.

Noen få ganger har jeg selv blitt oppringt mens jeg sitter på dass, så da pleier jeg som regel å si det som det er. "Heisann! Du, nå sitter jeg og driter høl i dassen her!". Noen ville faktisk fortsette å prate etter det husker jeg, men det hjalp å trøkke litt ekstra med muskulaturen nedentil så de fikk med seg litt lyd .
Sist endret av Archj; 23. mars 2009 kl. 01:26.
Genetic's Avatar
Trådstarter
Haha

Å trekke ned i dassen er jo klassisk da, men det å kalle selgeren for en løkpølse, og å legge tlfen foran en høytaler er jo genialt...