Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 3788
Jeg, Ola og Nils (ikke de virkelige navnene ofc.) bestemte oss for å ta oss en blås på torsdag denne uka. Ola hadde en fin og sterk joint klar til oss hjemme oss han, så nå måtte vi bare overleve en sinnsyk 5-åring som skulle passes før vi kunne kose oss.

Tiden gikk og etterhvert var ungen sendt hjem og morra var gått i seng. Vi stikker inn på rommet til Ola og fyrer opp i vinduet mens vi tar en indianer. Vi hadde ikke spesielt mye stash per person og måtte derfor ha maks utnytte, så klart...

Før vi fyrte opp hadde jeg hatt en virkelig samtale med min far, og ikke helt av den trivelige sorten. Vi har et veldig godt forhold, men ting er ikke alltid så lett. Etter en halvtime på telefonen er jeg egentlig rimelig deppa/sur etterpå.

Jointen er smoka og føler rusen brer seg. Kjenner et trykk i panna og kjenner jeg slapper ordentlig av etter en stressende uke. Vi stikker ut i stua for å slappe av, høre på musikk, spise mat, spille - alt etter behovet der og da. Kjenner at tankene begynner å fly som faen. Jeg liker å tenke og elsker de svirrende tankene som hasj gir, også til en viss grad konspirasjonsteoriene.

Denne gangen var det dessverre heller sjuke tanker som foregår i hodet mitt. Jeg husker ikke eksakt hva de går ut på, men det handlet mye om forhold mennesker imellom og vennskap. Jeg sitter å tenker at Nils er en snyltende jævel som bare tenker på seg selv og sitt eget beste. En person som sier han skal ringe deg, betale tilbake det han skylder, komme hit og dit, alt uten at han gjør det. Kjenner jeg blir ordentlig jævlig irritert på han og begynner å stirre på han. Synes trekke hans blir mer og mer markerte og han begynner å ligne på skurker du ser i Batman, type The Joker.

Det ga meg ingen som helst noia, men synes han ser ondere og ondere ut som tiden går. Legger merke til at jeg plutselig sitter å roterer en kniv i hånda og forstår at ting har begynt å gå sånn smått til helvete. Bestemmer meg for å få på noe musikk for å komme på andre tanker og setter på Pet Sounds. Begynner endelig å føle at jeg slapper av igjen, men blir ganske melankolsk og trist nå. Sitter der å tenker på hvilke sider av meg selv jeg burde endre og hvor falske enkelte mennesker er.

Nils irriterer meg mer og mer utover kvelden. Han maser om at jeg må joine Fifa som han og Ola spiller. Heldigvis skjønner Ola greia etter den lange samtalen tidligere på dagen og ber Nils om å gi seg. Det gjør han ikke og blir etterhvert sur fordi han mener jeg skaper dårlig stemning...

Sitter der og tenker litt over oppførselen til Nils. Jeg føler han alltid skal prøve å dominere menneskene han er i med kommentarer, oppførsel, ignorering og lignende. Konkluderer med at han er et råttent menneske jeg ikke ønsker å ha noe mer med å gjøre. På det tidspunktet ser han viiiirkelig ond ut også.

Jeg sier unnskyld for at jeg skaper dårlig stemning og ødelegger for de andre. Ola sier det er greit og spør om jeg har det bra. Han ber meg slutte å tenke dårlige tanker og følge musikken. Føler at jeg begynner å komme i bedre stemning samtidig som jeg gjør noen prioriteringer i livet mitt. Husker jeg tenkte at "denne følelsen og disse tankene er det som ødelegger livene til folk og skaper virkelig avhengighet". Når rus brukes til å flykte fra problemer eller for å "føle at ting er bra igjen" har du virkelig gjort noe galt.

Fikk til slutt en virkelig god kveld og tripp, men føler også på meg at en mindre reflektert person kunne fått virkelige skader av en sånn opplevelse. Jeg føler meg ikke smartere eller bedre enn andre, men jeg er ganske flink til å se konkret på ting. Kom fram til at rus absolutt ikke er noe for personer i ubalanse eller i veldig dårlig humør. Jeg er vanligvis en veldig lykkelig mann som gjør det bra på skolen når det er viktig, og også lykkes bra ellers i livet. Dette var derfor en liten åpenbaring for meg.

Vil konkludere med at rus når man har alvorlige problemer er en svært dårlig ting jeg kommer til å unngå for enhver pris i virkeligheten. Dette er vel kanskje mer reflektering enn en faktisk tripp-rapport, men det er godt å få luftet tankene og få ting ut av systemet før man glemmer dem. Anbefaler andre å følge tipset mitt, for rus kan absolutt være en usakelig fin ting når det er stemning for det.
Om han "vennen" din er en jøvla snlyter så si det til ham at han må skjærpe seg.
Jeg synes det var en fin rapport og bra at du reflekterte over hendelsen. Jeg vil også gjøre deg oppmerksom på at for enkelte personer som er i ubalanse eller for personer som er i dårlig humør, brukes nettopp rusmidler for å lindre dette. Flere ustabile får en følelse av stabilitet når de ruser seg, og flere som befinner seg i dårlig humør får motsatt stemningsleie når de ruser seg, eksempelvis. Dette er grunnen til at de ruser seg, ikke at de får dårlige tanker. Dårlige tanker er en bivirkning av å ruse seg, avhengig av personlighet; omstendighet; hyppighet; rusmidler og diverse andre faktorer.

Dette kan skje alle, uten unntak, og er en bivirkning svært mange undervurderer. Der er jeg enig med deg..
Fikk meg i hvert fall til å innse at den ene kompisen min ikke er en spesielt god kompis, og jeg kommer til å holde meg unna han eller be han endre oppførsel neste gang jeg legger merke til de samme tingene. Har også funnet ut at Ola er en virkelig hyggelig fyr jeg trives godt med. Han er et ekte menneske som ikke er redd for å vise følelser og som er seg selv. Det var tydeligvis ganske viktig for meg der og da, men la merke til de samme tingene dagen etterpå.

Har også bestemt meg for å oppføre meg hyggelig ovenfor alle og være mer raus ovenfor personer jeg setter pris på. Det blir bare så mye bedre stemning av det hvis man klarer å være åpen og ærlig når man er sammen med andre. Ikke nødvendigvis sånn at du skal fortelle de alt om deg selv eller om dem, men si ifra når du setter pris på en person og lignende.

Delvis den mørkeste rusen jeg har hatt, men jeg fanget opp svært mange tanker fra underbevistheten min. Synes det var en fin episode totalt sett.
Heilt canooon
Kjenner meg litt igjen her, bare uten hasjen. (Passer kanskje ikke helt å skrive det her, men du skjønner nok sikkert :P)

Bra skrevet innlegg, KP.
Sist endret av Rindae; 28. februar 2009 kl. 19:32.
Kan man trippe på hasj?
Jeg har ikke peiling. Så bare at andre hadde skrevet tripp-rapport. Har vel røyka en 7-8 ganger så langt.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jorge Rivi: Liker måten du går inn i deg selv på her, dette er den ene grunnen til at rapporten får stå, mange prøver å skrive hasjrapporter, men ender opp i overfladiske gjenfortellinger av en vanlig kveld.

OT: De fleste ser ikke ut til å vite at ja, Cannabis/Hasj er mildt psykedelisk, dette merker man spesiellt på bedre varer.
Med det legger vi den diskusjonen på is i denne tråden, om dere vil diskutere dette videre er dette stedet å holde på:
Den store cannabistråden
Sist endret av Dodecha; 28. februar 2009 kl. 19:43.
Høres ut som en lærerik tripp, og konklusjonene du har dratt er gode syns jeg. Men at det trengtes hasj til å se at en av vennene dine ikke er så jævlig ålreit syns jeg er en smule spesielt...
Skjønner godt hva du mener, men man velger kanskje å se det beste i sine venner? Ikke vet jeg hvorfor dette ble så åpenbart der og da, men jeg vet at jeg ikke kommer til å akseptere at han oppfører seg sånn nå framover. Virker som han til en viss grad skjønte det i etterkant, for han virker helt annerledes nå i ettertid.
Man gjør vel kanskje det. Uansett hasj eller ikke så tror jeg vi kan være enige om at det er viktig at du til slutt så dette. Dette er jo både bra for deg og forhåpentligvis for han også da du helt sikkert vil gjøre han oppmerksom på disse tingene hvis ingen andre gjør det.
Har selv trippa på hasj og vet det kan være ganske skremmende.

Jeg kjente meg igjen i hvordan du funderte på karakterene rundt deg.
Føler ofte det er lettere å gjennomskue folk når man er i sånt "mood" (:
Kjenner meg veldig godt igjen, den funken der får jeg ennå fra tid til annen hvor jeg tenker så det knaker, jeg synes det er en av de gode bruksområdene til cannabis; det å tenke, tenke så det knaker, og møte harde konfrontasjoner ang. en selv og ens liv. Føles nesten litt som om det synker bedre inn når man gjør det slik.
Trådstarter
Helt enig med deg Rottegift. Jeg har blitt mye flinkere til å vise at jeg setter pris på folk jeg liker og det funker bra.

Føler rett og slett at jeg har en mye bedre tolkning av mennesker etter noen trekk. Ser med en gang hva de vil, hva de ikke vil og hvorfor de gjør ting.
Sist endret av Jorge Rivi; 14. mars 2009 kl. 20:04.