Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 4090
Etter å ha drukket altfor mye kaffe så fikk jeg en idé. Hva med å kombinere cannabis og koffein og putte det i kapsler deretter å bruke det som festdop? Nå vet jeg at uppers og downers egentlig ikke bør mikses, men tror faktisk dette kan være en ganske nice kombo. Hvis man tar å ekstraherer THC-oljen fra noe grønt deretter tilsetter en mengde som tilsvarer en normal oral dose av cannabis deretter tar 200-300mg ren koffein og putter dette i en kapsel.

Euforien fra cannabis samt energien fra koffein kan jo bli en ganske nice kombinasjon, spesielt for folk som ikke ønsker å innta ecstasy. Noen som har noen meninger om dette?
min erfaring av hasj å kaffe er at du blir nykter... tror ikke det kommer å funke;o
nidhogg's Avatar
Trådstarter
Sikker på at du ikke bare har følt deg mindre sløv? Selv har jeg ikke opplevd annet enn at sløvheten har forsvunnet, og euforien har fremdeles vært tilstedeverende.
ehm, vil vel tro at koffeinen gjør deg nykter når du er stein. fordi når du er stein, så senkes blodsukkeret ditt (derfor man får munchies) og når du da intar koffein igjen så øker vel kofeinen blodsukkeret ditt(?)
ergo du blir mindre stein en du ville ha blitt ellers...
nidhogg's Avatar
Trådstarter
koffein er ikke akkurat det samme som blodsukker da. Men godt mulig dere har rett angående koffein og cannabis, derfor jeg tenkte på grønt framfor brunt så man blir høy og ikke stein.
jeg tror man hadde blitt ganske kvalmen av det jeg :S
har koffein tabletter som jeg bruker i sammenheng med trening og tok disse en dag jeg røykte og da gikk jeg såfall rett i dass
Skjønner ikke hvordan cannabis kombinert med koffein kan gi en nevneverdig eller kvalitetsverdig egendenfinert rus. Men om jeg drar ett par linere god makka sammen med en spliff weed, faller jeg i en utrolig digg eufori, kan si det samme om cola. Men som andre nevnte her, tror jeg koffein gjør deg mere nykter enn fjern.

Dessuten, er jo ikke uten grunn at personer som har drukket alkohol ofte bruker koffein som ett reduserings middel med tanke på rusen. Nettopp for å bli edru, og jeg kan ikke se det skal ha motsatt effekt på cannabis.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg kom til å tenke på en studerende venn av meg:
Når han har fri starter han dagen med en kopp blekksvart kaffe, for å så ta seg et trekk på bongen. Han sier det er hans favoritttilstand på morran, jeg drikker ikke kaffe så jeg har enda tilgode å prøve dette men.

Det er klart man ikke skal blande "uppers" og "downers" men vi snakker jo om koffein og cannabis her, det er jo ikke i nærheten av en blanding som f.eks mdma og benzodiasepiner om du holder dosene innenfor fornuftens rammer.
Sist endret av Dodecha; 27. juli 2008 kl. 13:38.
Vil ikke THCen uansett kicke inn mye senere enn koffeinen?
Sitat av shinobi
Vil ikke THCen uansett kicke inn mye senere enn koffeinen?
Vis hele sitatet...
Caffeine is rapidly absorbed through the stomach and small intestine into the bloodstream, where it takes about 15-45 minutes to reach peak levels. The level of caffeine in the blood reaching the brain determines the potency of its effects on the body. Usually the central nervous system is maximally stimulated within 30-60 minutes.
Vis hele sitatet...
There has been some research into the pharmacokinetics of THC (how it moves through and is processed by the body). See Grotenhermen's research, which showed that the peak THC concentration after smoking was between 15-30 minutes and sloped down for 1-2 hours.
Vis hele sitatet...
http://www.erowid.org/chemicals/caff..._effects.shtml
http://www.erowid.org/plants/cannabi..._effects.shtml
Med rett timing så kresjer de nok nøyaktig perfekt sammen på peak.
Men så snakker han om å innta thcen oralt da og da tar det jo mye lengre tid.
Min erfaring med å spise hasj er ihvertfall at det tar tre-fire timer før det kicker inn, mens kaffekoppen kikcer inn nesten rett etter inntak.

Men mulig at ekstrahert thc olje kicker fortere da!=)

Personlig syntes jeg koffein gir en kjip effekt, man kan bli litt smånervøs av det også, noe som er en dårlig kombinasjon med cannabis da det også kan gjøre deg nervøs=)

Kanskje guarana er ett bedre alternativ?
thc oljen (kapslene) kicker vell inn etter 30 min? og varer 4-6 timer elns. tror det er en bra high. Men du får jo bare prøve og bestille deg jobbtabletter fra utlande og noen kapsler med olje i.
Godt poeng shinobi, dette blir også vanskelig med tanke at koffein ikke varer så ufattelig lenge. THC kapselen vil kicke inn ganske fort ja, siden det kun er oppløst olje og ikke et 7-retters måltid som skal spises og fordøyes.
høres ut som noe som er verdt å teste ut
Sitat av Buddah Luddah
ehm, vil vel tro at koffeinen gjør deg nykter når du er stein. fordi når du er stein, så senkes blodsukkeret ditt (derfor man får munchies) og når du da intar koffein igjen så øker vel kofeinen blodsukkeret ditt(?)
ergo du blir mindre stein en du ville ha blitt ellers...
Vis hele sitatet...
Så det du sier er at cannabis rusen rett og slett er lavt blodsukker?

-.- tviler..
Sitat av shinobi
Personlig syntes jeg koffein gir en kjip effekt, man kan bli litt smånervøs av det også, noe som er en dårlig kombinasjon med cannabis da det også kan gjøre deg nervøs=)

Kanskje guarana er ett bedre alternativ?
Vis hele sitatet...
While guarana features large leaves and clusters of flowers, it is best known for its fruit, which is about the size of a coffee berry. Each fruit harbors one seed which contains approximately five times as much caffeine as coffee beans.
http://en.wikipedia.org/wiki/Guarana

Altså er det fem ganger mer koffein i guarana enn vanlige kaffebønner.
Jeg ville nok likt koffein og cannabis vis det hadde funka som trådstarter sier, (har ikke prøvd det). for jeg er lei av og være så jævlig sløv.. Liker og være stuka men oppegående og ikke droppe trening og diverse andre aktiviteter grunnet hasj :P
Sitat av kontra
While guarana features large leaves and clusters of flowers, it is best known for its fruit, which is about the size of a coffee berry. Each fruit harbors one seed which contains approximately five times as much caffeine as coffee beans.
http://en.wikipedia.org/wiki/Guarana

Altså er det fem ganger mer koffein i guarana enn vanlige kaffebønner.
Vis hele sitatet...
Hehe takk for at du opplyser meg=) trodde guarana var ett eget virkestoff(eller inneholdt egne virkestoffer).
Sist endret av shinobi; 27. juli 2008 kl. 23:23.
Sitat av shinobi
Hehe takk for at du opplyser meg=) trodde guarana var ett eget virkestoff(eller inneholdt egne virkestoffer).
Vis hele sitatet...
Virker nok som koffein er hovedvirkestoffet i guarana, tilfeldigvis ingen som vet om noen sider hvor man kan bestille guarana? Når det gjelder debatten så tror jeg ikke at en sterk kopp kaffe vil fjerne cannabis rusen, men heller gjøre deg mer våken. Har nok drukket kaffe i cannabis rus, men ikke noe som jeg har tenkt over akkurat da, og akkurat nå har jeg ikke muligheten til å prøve det ut.
Sitat av kontra
Virker nok som koffein er hovedvirkestoffet i guarana, tilfeldigvis ingen som vet om noen sider hvor man kan bestille guarana? Når det gjelder debatten så tror jeg ikke at en sterk kopp kaffe vil fjerne cannabis rusen, men heller gjøre deg mer våken. Har nok drukket kaffe i cannabis rus, men ikke noe som jeg har tenkt over akkurat da, og akkurat nå har jeg ikke muligheten til å prøve det ut.
Vis hele sitatet...
Guarana er en plante kontra!!!"
Det blandes ofte mye koffein i alt om inneholder guarana, men i statene lager de brus på guarana smaken, kjempe nam. Om det tar vekk en del av rusen får du bare røyke mer da

Virker som en god ide med både guarana og koffein, redbull maybe?
Sitat av Pyro_Killer
Guarana er en plante kontra!!!"
Det blandes ofte mye koffein i alt om inneholder guarana, men i statene lager de brus på guarana smaken, kjempe nam. Om det tar vekk en del av rusen får du bare røyke mer da

Virker som en god ide med både guarana og koffein, redbull maybe?
Vis hele sitatet...
While guarana features large leaves and clusters of flowers, it is best known for its fruit, which is about the size of a coffee berry. Each fruit harbors one seed which contains approximately five times as much caffeine as coffee beans.[1] This plant, as is generally the case with caffeine, evolved such a concentration because caffeine is poisonous to and repels pests that would otherwise eat or damage the berries.
http://en.wikipedia.org/wiki/Guarana
Har ikke sagt at guarana ikke er en plante, bare at hovedvirkestoffet i guarana-frukten er koffein, som sagt før fem ganger mer enn i en vanlig kaffebønne. Du burde tatt en titt på linken jeg la ut istad før du svarte
Sitat av Semjuel
Så det du sier er at cannabis rusen rett og slett er lavt blodsukker?

-.- tviler..
Vis hele sitatet...
nei men at ved inntak av cannabis senker blodsukkeret seg:P
Sitat av Buddah Luddah
nei men at ved inntak av cannabis senker blodsukkeret seg:P
Vis hele sitatet...
mulig det, men du brukte som argument at dersom du tok koffein, ville blodsukkeret stige og ødelegge rusen... ergo at rusen kom fordi blodsukkeret var lavt
spørsmål
Blodsukkeret blir lavt av å røyke, det er derfor du får så sykt munchies.
Og når du da spiser å drikker pga munchies, så vil jo det stige og da får du vell en mildere rus?
at blodsukkeret synker har jeg egentlig hørt som en myte, men virker da mest logisk.. og ja, når blodsukkeret synker blir du slapp, sultfølelse, uro(noia anyone? ) og skjelving. Og da blir du så klart mere normal når du får i deg sukker
Sist endret av Fluffybum; 28. juli 2008 kl. 06:58.
Jo takk nå vet jeg endelig hvorfor jeg skjevler i føtta mens jeg røyker
Syns koffein er digg sammen med thc-olje. blande ut feks 100mg thc-olje med 4-500mg koffein i en 00 kapsel.
Sitat av iste2008
spørsmål
Blodsukkeret blir lavt av å røyke, det er derfor du får så sykt munchies.
Og når du da spiser å drikker pga munchies, så vil jo det stige og da får du vell en mildere rus?
Vis hele sitatet...

etter min erfaring så letter rusen etter mat, den blir mindre lattermild liksom
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Synes det var litt kvasivitenskap ute å gikk her.

Ja det er bevist at såkalt "munchies" kommer fra et lavere blodsukkernivå som produseres av virkestoffene i cannabis. Men at blodsukkernivået er lavt har omtrent ingenting med selve rusen å gjøre: Rusen består av interaksjoner mellom Δ9-THC, CBD og en god del andre cannabinoider. Δ9-THC binder seg til Anandamid reseptorer i hjernen som har med søvn, matlyst, nytelse og minne. Det er i alle fall bevist at det har med både matlyst og nytelse å gjøre.
Så blodsukkeret er ikke hovedkomponenten i disse intrikate funksjonene som definerer rusen og matlysten.
Bare et rask spørsmål her: Cannabis øker dopaminet ikke sant? er dopamin prosenten sterkere enn alkahol?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Så lett er det ikke.

Ja cannabis øker dopaminnivået via en funksjon man ikke helt forstår.
Men alkohol fungerer på en helt annen måte: Etanol påvirker hovedsaklig en av GABA reseptorene.
Det spiller en viktig rolle i å kontrollere mengden med aktivitet mellom nervecellene, etanol har rett å slett en bedøvende effekt på hele sentralnervesystemet som gjør en mer avslappet, som igjen gjør at hemningene senkes og dette kan som man alle vet lede til agressive tendenser hos noen.

Siden alkohol ikke påvirker dopaminnivået på noe vis ser jeg ikke vitsen i å måle forskjellene om jeg har forstått farmakologien riktig.
Sist endret av Dodecha; 28. juli 2008 kl. 21:51.
så lærte jeg noe nytt i dag å
skjønner ikke hvor du lærer alt dette Dodecha
▼ ... over et år senere ... ▼
kjenner er kar som spiste "space cake" som drakk energi drikk ved siden av, ikke fin effekt, bynte og se ting osv, shaky og nervøs... ikke god ide