Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2484
Deltagere: Meg, A, James og Svensken
Dose: Uvisst mengde ket, antagelig i overkant av 100mg per pers
10mg 2c-b
2 shroomshakes
Sted: Thailand, Koh Phangan

Forord: Denne ble kanskje litt vel lang. Er ikke alltid like lett å kutte ned når man først starter å skrive og føler at alt som skjedde på turen må være med. Jeg håper dette går greit, og for de av dere som ikke orker så ligger det plenty med korte rapporter dere kan lese på erowid.


Vi hadde ikke planlagt turen i det hele tatt. Var på Koh Phangan. Det var snart fullmoon party pågang. Vi hadde vært på psyparty en uke i strekk, men bare på fylla. Hadde ikke tatt sjansen på ordne noe annet før vi hadde kontakter vi følte vi kunne stole på(mange som blir busta av folk som selger deg dop, og siden får betalt for å tyste på deg). Kvelden var begynt å bli ung og tiden var inne for å få seg noe mat og se etter vors. På vei til restaurant møtte vi en svenske vi hadde møtt litt noen kvelder tidligere på psyparty. Vi prater litt med han og han spør om han kan henge med på mat. Det er jo selvfølgelig ikke noe problem og han blir med. Vi fortsetter med drinker og pils etter middag, og begynner etterhvert å prate om droger. Det viser seg at karen vi har møtt har reist rundt i 5 år, levd billig og solgt dop. Han har tatt med seg 50g ketamin fra goa og mye bra hasj. Vi finner fort ut at det hadde vært en særdeles god ide å stikke til bungalowen hans.

Vi kommer fram til utkanten av Haad Rin(delen av øya vi bor på). Han bor i en skikkelig shabby bungalow med en vifte, et lys og en myggnetting(som var tett hullete). Han deler opp mange linere med ket. Vi tar 2 hver og legger oss tilbake. Som vanlig tenker jeg: dette var ikke så heftig, men så går det noen minutter og da er det igang. Merker at virkeligheten blir dratt avgårde under føttene mine(og jeg ligger på en seng). Plutselig er vi der igjen. Bakvendtland. Dimensjonenen på alt som er av gjenstander og mennesker i bungalowen blir helt fordradd. Størrelse har plutselig ikke så mye å si lenger. Vi blir sittende og ta bilde av alt i hytta(vegger, seng, gulv, kopper, flasker etc.). Det vi så på mobilen var en mer realistisk versjon av det vi oppfattet som virkeligheten. Vi brukte på en måte mobilen som fasit på hvordan ting egentlig så ut. Det er litt vanskelig å bevege seg rundt, men vi greier det med litt arbeid. A blir skikkelig smashed, spyr som faen og blir liggende som en stein på senga. Han begynner å prate, men ikke med oss. Han pratet med seg selv. Er ikke akkurat som vi skjønner hva han sier heller. Mer lav mumling. Han har møtt seg selv på andre ketturer og. Tatt opp forskjellige ting han var misfornøyd med etc. Denne gangen var han ganske fornøyd og prata med seg selv over hvor vellykkett turen var blitt(dette var noe vi fikk vite i ettertid for der og da var vi alt for loka til å i det hele tatt prøve å tyde hva som kom ut av kjeften hans). Etter 1 1/2 times tid begynner turen å roe seg ned. Vi stikker ned til stranda, røyker en spliff og bader litt. Sykt chill. I nabobungalowen står det 5-6 ladyboys og danser "forførende". Ikke så chill.

Etter vi er ferdig å bade stikker vi til selve partystranda. Det var et stykke unna der vi befant oss, så vi hoppa på en fellestaxi. Er som en pickup med tak på lasteplanet og benker bak. Der er det allerede en del drita engelskmenn. Disse begynner å bable til oss, spør hvem vi er og hva vi driver med. Vi introduserte oss selv og sa at vi drev med ket. Det går et lys opp i øynene til en av engelskmennene og han spør om han kan få litt. Vi har ikke noen måte å dele opp på så han tok bare sugerøret nedi posen og tok seg et drag. 1 minutt etterpå er vi framme der vi skal og hopper av. Møtte på engelskmannen noen dager senere, og han fortalte meg om hva som hadde skjedd etter vi forlot dem. Han hadde endt opp ekstremt loka og som en del av stranda, nærmere bestemt et sandkorn(hadde nok tatt et mye større drag enn hva han hadde forventet), men det er en annen historie.

Vi er tilbake på psyparty på stranda. Vi kjøper noen bøtter med sprit og blandevann, og danser litt. Etter en stund finner jeg ut at det er på tide med litt 2c-b. Jeg snorter 10 av de 20mg jeg tok med hjemmefra. Følte ikke noe ekstrem sviing så jeg anntok at jeg hadde mistet mye av 10'ern min. Følte meg litt tura, men ikke så tura som jeg skulle vært. Vi mingler litt rundt på stranden, prater med folk vi har møtt før, prater med folk vi ikke har møtt før, danser litt mer, etc. Til slutt finner vi ut at vi er keen på å ordne noe sopp. Vi har hørt rykter om at det selges shroomshakes fra noen utvalgte barer på stranden. Vi beveger oss mot en av stedene de visstnok skulle selge shakes. Det er på andre siden av stranda så det var et lite stykke å gå.

Da vi kommer fram ser vi et skilt. Special Shakes med en pil opp trappen. Vi anntok at dette var stedet. Vi kommer opp og setter oss ned i enden av baren. Vi bestiller 2 ekstra sterke shakes hver og starter å drikke. Var ikke akkurat shake. Mye nærmere smoothie, og overraskende digg. Plutselig legger jeg merke til at alt er ganske trippy. Viste seg at 2c-b'n hadde kicka inn som den skulle. Alt jeg hadde trengt var en forandring av setting for å legge merke til det. Jaja, tenkte jeg og tok en sipp til av shaken, dette kommer til å bli en interressant kveld.

Etter 10-15min starter morrora. Jeg blir litt overrasket over hvor fort de kicka inn, men la meg tilbake og nøt det. Plutselig kommer det en engelskmann og spør om han kan sette seg ned ved siden av meg. Det er jo ikke noe problem og vi starter å prate. Han presenterer seg selv som James, og det kommer fort fram at han er en likesinned. Han har nettopp startet på shake nr. 2. A og svensken sitter ved et bord, mens jeg og engelskmannen sitter ved et annet. Effektene begynner å presse bra på. Temmelig intenste hallusinasjoner. I bakgrunnen viste de fotball på lerret. Jeg lå så og si rett under prosjektoren. Jeg kunne bokstavelig talt se den spy ut farger. Jeg ser på James. Han ligger i sånn buddhastilling på siden. Han ser litt ut som en halvgud der han ligger. Hele han skinner og pulserer med farger som blir utviklet til fraktaler som forsvinner opp i luften som røyk. Jeg prøver å forklare dette til han og det ender med at vi får dritlættis, og legger oss ned igjen for å nyte opplevelsen. A og svensken bare: Fy faen Sinister, denne kicka igang fort. Jeg bare: Visst faen, har vært der i 20 min allerede.

Jeg fikk ikke noe spesielt mindfuck av soppen, men tankene føltes veldig luftige. Følte at jeg kunne se flere sider ved alt jeg tenkte på. La oss si at en av mine tanker rundt en ting er formet som et sjakkbrett, og jeg vanligvis bare ser utsiden av brettet. Det vil si tanken. Nå var det som om alle rutene var dratt litt fra hverandre slik at jeg fikk sett tanken på alle måter og alle vinkler. Både fra utsiden og innsiden. Det endte med at jeg lå en stund og grublet over diverse ting. Alt fra filosofi til saker som opptar hverdagen min. Har de siste månedene oppdaget noe jeg har trodd er hppd. Er ikke akkurat hardt rammet, og jeg greier fint å leve et normalt liv uten at det går utover livskvaliteten min. Har i ettertid gjort litt research og ser ut til at jeg faktisk har et svakt tilfelle av hppd. Om dere går inn på erowid så kan dere lese litt om alt hppd kan innebære og hva jeg har. Jeg har Difficulty Reading (teksten kan svaie om jeg er fjern og alene), Flashes of color (hender jeg ser et lite lysglimt, men kan telle på 2 hender hvor mange ganger det har skjedd de siste månedene), Size Distortions(veldig sjelden, kan telle på en hånd de gangene det har skjedd), Static(denne er kanskje det sterkeste symptomet jeg har på hppd og den jeg legger mest merke til. Hovedsaklig når det er mørkt)

Jeg tenker litt over hele greia med hppd og blir litt nervøs. Tenk om denne turen er det som setter det hele igang? Utifra alle mine opplevelser med turing vet jeg at når det oppstår bekymringer så er det greit å tenke dem gjennom, så lenge man ikke lar bekymringene vokse til ukontrollert frykt. Jeg grubler en stund over hele problemstillingen til jeg kommer fram til at uansett hvorvidt jeg får fullblown hppd eller ikke så er det ikke noe vits å la en sånn tanke ødelegge turen min. Dere kan tenke dere hvor sprøtt og vanskelig det er å legge en sånn tanke til side. På den ene siden er man bekymret for at man kan sitte igjen med en lidelse som kan få seriøse, om ikke katastrofale ringvirkninger på livet, og på den andre siden bare, jaja, uansett hva som skjer så hjelper det ikke å bekymre seg over det nå, det er bare resten av livet mitt det gjelder. Ettervirkningene vil bli de samme uansett hvordan turen blir så hvorfor ikke ha en bra tur om man først skal få hppd?

Etter et ca. kvarter med grubling greier jeg å legge tankekjøret fra meg. Jeg ser på A som har reist seg opp, og begynt å danse. Han får dritlættis og sier at jeg også må prøve det. Jeg reiser meg opp for første gang på hele turen. Jeg ser rundt meg og det virker som jeg er på et helt annet sted. Djen spiller noe jeg best kan beskrive som psykedelisk house(sånn jeg følte musikken der og da). Det morsomme er at da jeg annkom baren synes jeg musikken var så som så, men etterhvert som soppen kicka inn ble den bare bedre og bedre. Jeg og A begynner som de eneste i baren å danse. Jeg føler meg ubeskrivelig lett i kroppen. Som å danse på skyer uten et eneste ledd i kroppen. Vi drar på noe sykt og før vi vet ordet av det har vi fått resten av baren som publikum. Utifra ropene og plystringa virker som det de synes vi danser bra, noe som får oss til å dra på det vi har. Uten tvil en av de mest fantastiske danseopplevelsene jeg noengang har hatt. Var helt ekstremt gøy. Vi stikker for å få oss noe vann og da jeg blir stående å se på A går det opp for meg hvor ekstremt surrealistisk hele opplegget var. Det føltes som vi var midt i en storm det ene øyeblikket og under vann det neste. Det tror jeg kom av hvordan hallusinasjonene utartet seg. Da vi f.eks. var "under vann" kunne jeg se håret til A sveve som det gjør under vann.
Sist endret av Sinister; 28. juli 2008 kl. 00:11.
Galactoid
Sinister's Avatar
Trådstarter
Svensken og A finner ut at de vil stikke ned til psypartyet igjen. Noe motvillig blir jeg med og tar avskjed med James. Viser seg at han er på reise alene, så han slår følge med oss. i går langs stranda tilbake. Den delen av stranda vi skulle til var en av de mer populære og i midten var det et stort tre dekorert med lys i alle farger. Jeg fikk for meg at det var hjertet til stranda og psytrancen som dundret avgårde var pulsen. Det var som musikken kalte på oss. Følte at jeg ble trukket mot festen. På avstand greide jeg ikke se stort av hva som foregikk. Bare en myriade av mennesker, flammer, armer og ben. Vi beveger oss mot sentrum og starter å danse. Det kommer opp en kar til oss som danser med en kule. Han er sykt flink og det ser ut som kulen bare svever rundt. Han lar den liksom rulle på hendene og fra arm til arm, mens han danser. Så sykt bra ut. Her er klipp for de som vil se. Spesielt med tanke på at jeg var smashed på psykedeliske. Vi var alle gode til å danse og med han karen med kula med fikk vi mye oppmerksomhet. Etterhvert ble det dannet en ring rundt oss av folk. Vi var plustelig blitt senteret for oppmerksomhet(dog karen med kula anntagelig var hovedgrunnen). Artig opplevelse på den formen jeg hadde. Etter å ha dansa lenge kjøpte vi oss noe å drikke og gikk ned til vannet. Svensken hadde stukket. Han skulle tilbake til bungalown med en jente han hadde møtt.

Vi la oss bare rett ut og så opp på stjernene. Var sykt spes, for plutselig virket det som om hele stranda var sentrert rundt i en sirkel rundt der vi lå. Var som om høytalerne var plassert rett bak oss og alle sto og danset rett bak hodene våre. Om det faktisk var stjerneskudd eller bare hallusinasjoner er uvisst, men jeg så hvertfall mange. I tillegg til dette drev alle stjernene og beveget seg i takt med musikken. Hele himmelen var delt opp i det jeg oppfattet som soner, litt på samme måte som et insektøye, bare at sonene var store. Tilsammen var himmelen kanskje delt opp i 30-40 soner. Det så ut som om hver sone stakk litt ut av himmelen og stjernene som var på toppen av sonene fløt over kanten og forsvant ned i sprekkene mellom dem, før de på nytt dukket opp der de opprinnelig hadde vært.

A greide ikke ligge stille særlig lenge og forsvant ut i sjøen. Der sto han og danset, kastet seg rundt og badet. Jeg satt og smålo litt for meg selv for det hadde ikke vært noe vanskelig å forstilt seg at A var en 8-åring fanget i kroppen til en 22-åring.

Vi begynner å merke at turen er i ferd med å gi seg og det var allerede i ferd med å bli lyst ute. Vi stikker bort på et gatekjøkken, kjøper noe mer vann, en pølse og litt digg før vi går tilbake til bungalowen. James skal bare innom sin for å hente noe stasj før han dukker opp igjen. Av alle ting har han med seg ingredienser til en kake. Vi begynner å le, men gir han creds for bra initiativ. Første gang jeg har spist nybakt kake på nach. Vi drikker noen øl og prater om turen, mens kaken godgjør seg i ovnen. James får en god ide til og forsvinner ut døra. Akkurat i det kaken er ferdig kommer han tilbake med is. Vi sitter og nyter sjokoladekaken med is og røyker en spliff til. Litt spesiell smak, men jeg var usikker om det var pga. jeg var tura, sliten eller bakeferdighetene til James. Etter en stund merker jeg at det psykedeliske er så godt som ute av systemet, men noe annet er pågang uten at jeg greier å sette fingeren på det. Jeg begynner å føle meg virkelig fjern og det samme gjelder A. Vi ser James sitte å glise som fanden selv. Vi spør hva som er greia. Han forklarer at han tok seg friheten til å tilsette en ekstra ingrediens i kaka. Nærmere bestemt 6g med kvalitetspot. Alle ser på hverandre et par sekunder før vi brøler ut i latter. Vi lo i 10-15 minutter til jeg begynte å få vondt i magen. Vi blir enige om å legge oss inn på sengene å skru på litt musikk. Etter 5 min hadde alle slokna.

Vi våkner dagen derpå fjerne som faen og jævlig rød i øynene. Vi spiser opp resten av kaken og isen, og bruker de neste timene på å spise og sove. Ganske behagelig igrunn. Da kvelden nærmet seg bar det ut på vorspiel og atter en kveld med morro.

Vil ikke si turen var så ekstremt læringsrik. Fikk tenkt gjennom en del saker, men var ikke noen nye oppdagelser. Heller mer at jeg fikk en slags bekreftelse på alt jeg allerede vet. Turen i seg selv var egentlig bare pur morro. Tror soppen var relativt mild ettersom de selger den til vanlige folk. Testet shakesene igjen en del dager etterpå og da hadde jeg nesten ikke visuals og lite mindfuck. Kan være at jeg var mer motstandsdyktig, men det skulle ha gått nok dager til at jeg skulle få tilnærmet full effekt. Tror de sterke visualsene jeg hadde på turen var et produkt av 2c-b'n og soppen tilsammen. Fraværet av mindfuck kommer da av at både soppen vi inntok og 2c-b ikke er kjent for å skru hodet ditt på uvirkelige måter.

Alt i alt en ekstremt artig tur, samt at jeg ble kjent med folk jeg anntagelig kommer til å holde kontakten med lenge. Har allerede planlagt å besøke James i London. Han inviterte oss til å besøke han, rocke og dra med på de klubbene de fester på.

Var først i ettertid jeg fant ut at jeg anntagelig har hppd, og har derfor valgt å ta en pause fra alt som heter rusmidler(unntatt cannabis og alkohol) en god stund for å se hva som skjer. Er en stund siden symptomene begynte å komme, men siden jeg ikke skjønte hva det var istarten fortsatte jeg å ture som vanlig. De har ikke blitt verre, men anntar at det ikke skader med en liten pause. Har uansett blitt litt mye i det siste. Hele gjengen min var enige på den delen, så vi kjører derfor en felles fasteperiode en god stund framover.

Håper rapporten ikke ble for lang og var underholdene å lese .
Sist endret av Sinister; 28. juli 2008 kl. 00:17.
Veldig bra lesestoff. KP
Å du din lille luring! Delt opp trip-rapporten i to deler for å høste mer KP?

Neida, jeg bare kødder. Bra lesestoff, ingenting feil med lengden i det hele tatt. Litt frykt og avsky stil, men sånn bør det dog være i perioder

Ha en fortsatt fin kveld (ga forresten KP til innlegg #1)
oi. haha. så jævlig gøy! Har så lyst til å dra på en sånn tur jeg og !
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Man deler ikke opp posten for å få mer KP.
Hvis du noen gang har skrevet en såpass lang tråd, ville du ha merket at det ikke er mulig å skrive mer enn 15000 tegn. Ergo må tråden deles opp i tråd. Hvorfor henger folk seg slik opp i KP..?

Sinister:

Flott trip rapport. Skulle f*** meg likt å vært å være der selv.
Sist endret av spQ; 19. august 2008 kl. 04:04. Grunn: fra X antall til *15000 tegn.
Interessant lesestoff, bra skrevet!
kjempe bra rapport
2 vellfortjente KP til deg ja..
Hørtes utrolig fett ut!
Morsomt å lese.

Hvor lenge varte hele turen?
Utrolig bra!
Jeg har selv bodd i Thailand, men kom meg aldri på Full Moon party...

I tillegg til å si at det var en bra rapport, så vil jeg rose dere for at dere var så forsiktige. Du kan få 5 til 10 år i fengsel for å røyke weed...
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Konge tripprapport, absolutt en av de beste jeg har lest her.
Digger hele ferie-scenarioet, det adder litt ekstra stemning liksom ^^
Veldig bra. Alltid morsomt å lese en tripprapport som er godt skrevet! *kp *
Genial tripprapport. Var selv i Bankok for noen år siden og fikk tak i en del ganske så sterke microdots (han jeg kjøpte dem av sa de var rundt 200µg). Var på et diskotek da det plutselig stormet masse purk inn, og i panikk svelgte jeg alle microdottene jeg hadde i klipsposen min (hadde kjøpt 15stk).

Forsvant helt til tider og regnbuer og lys bare fossa ut av øynene mine og ut i rommet. Jeg var verken i stand til å snakke eller og gå. Greide heldigvis å komme meg ut fra diskoteket før dottene ga no funk. Kuleste opplevelse jeg noen gang har hatt
Finfin rapport Sinister, du skriver på en jævlig chill måte. Ikke la det bli for lenge til neste da.
En kjempeflott rapport! Thailand og Koh Phangan er en opplevelse i seg selv,og å ta dop på slike steder må være en utrolig opplevelse. Kom nettopp hjem derfra for 1 uke siden, og satt ofte og tenkte at det hadde vært utrolig å ture nede ved stranda på kveldingen...

Var forøvrig i Thailand i fjor også og fikk med meg fullmånefesten. Hadde ikke med noe dop, og tok heller ikke sjangsen på å kjøpe noe i thailand. (Laos er dog en annen historie ) Men, var det i denne baren som ligger til venstre for stranda (visst du ser utover mot havet) litt oppe i fjellsiden du kjøpte sopp shake?

Det var ivertfall der ryktet gikk i fjor om at de hadde mushroom shakes. Hadde gledet meg i lang tid i forveien til å drikke sopp-shakes på fullmåne kvelden, men ble kraftig skuffet. Jeg så thaifolka lage shaken min og han brukte en eller annen sopp, blanda med cola, whiskey og is mener jeg. Det smakte skikkelig sopp, men etter 2 og en halv shake hadde jeg fortsatt ikke blitt tura. Hver shake kostet vel en 500baht ellerno også, noe som er dyrt i thailandsk målestokk. Etterhvert ble jeg også kvalm, og begynte å spy litt.
Var hverken visuellt eller noe mindfuck. -Og jeg er til vanlig veldig sensitiv. Dette var så absolutt ikke psilocybin sopp!
Folk rundt meg drakk også soppshakes, så de solgte nok bra mye. Var litt rart og høre australiere og briter uttale seg om hvor "fucka" de ble. Hehe, tydelig at de ikke hadde tura på ordentlig før

Alikevel hadde jeg en flott kveld/natt! Slike bøtter de selger med drikke hjelper også på humøret og med så god stemning som det er på stranda er det vanskelig å ikke ha det morro!
Sist endret av Ompa86; 28. juli 2008 kl. 21:29.
Sitat av Jellow
I tillegg til å si at det var en bra rapport, så vil jeg rose dere for at dere var så forsiktige. Du kan få 5 til 10 år i fengsel for å røyke weed...
Vis hele sitatet...
Satt gjennom mesteparten av teksten og tenkte det samme

Fantastisk rapport, pure fear and loathing. KP
Galactoid
Sinister's Avatar
Trådstarter
Sitat av Saviorself
Hørtes utrolig fett ut!
Morsomt å lese.

Hvor lenge varte hele turen?
Vis hele sitatet...
Takker. Var ute og reiste i 2måneder, men var i mange flere land enn kun Thailand.

Sitat av twisted shroom
Finfin rapport Sinister, du skriver på en jævlig chill måte. Ikke la det bli for lenge til neste da.
Vis hele sitatet...
Skal gjøre så godt jeg kan, men nå skal jeg ta meg en liten pause for å se hva som skjer med Hppd'n min.

Takker for alle gode tilbakemeldinger
Veldig godt skrevet, jeg lo for meg selv et par ganger.
hahaha! Jeg lo mye.
Spesielt da jeg leste den delen på slutten hvor dere spiser kake og is og finner ut at det er pot i kaka. Haha, ser bare for meg ansiktet til James som ser nysgjerrig og forventningsfull på dere mens dere holder på å finne ut at noe er i gjære
Meget morsomt!