Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  514 101382
Muradi, spørsmålet var jo hvordan man lager Te'en, samt oppskrift gram/cl.
For det blir vel slik at hvis jeg blader 1 gram malt muskatt i 2liter vann blir det mindre muskatt pr liter. Hvis noen har en bra oppskift der så jeg slipper å drikke 2liter vann
*ekstremt eksempel, men dere forstår problemstillingen?*
1 dl vann
8 hele nøtter som du rasper opp

Putt alt i mikroen og drikk med sugerør
Fluffybum. 8 hele nøtter, hvis jeg heller vil male det opp hvor mye gram blir det? Evt at jeg kjøper ferdig malt muskatt...
men kan noen svare? får man noe rus av muskatnøtt MALT?
Ja Azoo.. hvis du leser trådstarter sin post så ser du at han brukte 8gram malt muskatt. lagde den flotte Muskatt-te'en og fikk god rus.

Håper noen kan svare på spørsmålene mine ang. gram pr cl-vann. Vil gjærne lage noe Te i kveld
Du kan egentlig bruke så mye vann du vil men husk at du skal drikke alt også da, man får uansett i seg like gram +/-, uansett hvor mye vann man har oppi. Og hvor mange nøtter eller gram, er helt opp til hvor stor man er.

ja man får rus av malt muskatt.

Men når man koker opp muskatten så må man spise det gugge/restene som er igjen i kjela eller koppen
Sist endret av Fluffybum; 25. juli 2008 kl. 20:41.
Sitat av Clr
Ja Azoo.. hvis du leser trådstarter sin post så ser du at han brukte 8gram malt muskatt. lagde den flotte Muskatt-te'en og fikk god rus.

Håper noen kan svare på spørsmålene mine ang. gram pr cl-vann. Vil gjærne lage noe Te i kveld
Vis hele sitatet...
ja jeg har faktisk lest hele tråden...... .. brukte hele natta... men det sto ikke om det var muskatnøtt eller vandlig muskat.. derfor jeg lurer ;€
Det som er veldig fint er å bruke sukker i muskatt teen, da smaker den ikke så beskt som den ellers ville gjort.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Det enkleste er vel å spise en muskatnøtt... Hel... Uten noe annet. Smaker forferdelig, men du får rus.
jeg har venta 5 timer nå uten at noe har skjedd... tok 12 gram av muskatnøtt malt. men det var ikke så mye groms igjen i kjelen når det var ferdig.. jeg lot den stå på 4-5 å koke hele tiden liksom. er det for mye? skal prøve å spise noen hele muskattnøtter i morgen isteden
Nei, hele greia er vel at det skal koke, siden noe av stoffet utvinnes da.
om jeg ikke tar så alt for feil så er det noen stoffer i muskatten som er mere potente? når de er varme
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Fluffybum
om jeg ikke tar så alt for feil så er det noen stoffer i muskatten som er mere potente? når de er varme
Vis hele sitatet...
Kokingen er for å frigjøre myristicinet som er i nøtten, varme kan ikke avgjøre potensen av et stoff:
Alt vi inntar i kroppen varmes/kjøles ned til kroppstemperaturen vår, som er den ideele temperaturen for de kjemiske reaksjonene etc som foregår i fordøyelsesystemet vårt.
Sist endret av Dodecha; 26. juli 2008 kl. 21:01.
hørtes litt rettere ut ja..
hva er egentlig bivirkningene? Har aldri tatt noe psycadelic stoffer før, så jeg er pussy. Hvis det ikke er noe psycho shit som etterlater meg som grønnsak etterpå går det vel greit?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
mallekiller: Muskatt nøtt er ikke psykedelisk men psykoaktivt, altså man vil få en slags rus av det.

Effektene er ofte forskjellig fra folk til folk, og ettereffektene kan vare i flere dager etterpå, hvorfor i alle dager du vil prøve dette som ditt første rusmiddel?

Om du absolutt skulle prøvd noe psykoaktivt foruten alkohol ville jeg ha gått for hasj, helst røykt det, eller spist en veldig liten mengde (å spise kan lett føre til ubehagelig kraftige effekter).

Om du mot all formodning absolutt finner på å ha det i deg, så ta forbehold: Sørg for at du tar det på et tidspunkt der du har noen dager å komme deg på (Natt til mandag er en særdeles dårlig idé). Les mye på dosering, og helst ha en venn med deg som kan passe på om noe kjipt skulle skje.
Merh hasj fucker en opp. Takker for retting ang. psyko shit though. Kan hende jeg får prøvd det, en venn av meg sin søster sin mann (lol) kommer til norge snart (han er engelsk) og han røyker weed hele tiden, så vi får se.
synes at muskatt "fucka" meg mere opp en hasj, man fungerer jo ikke i det hele tatt de neste dagene etter inntak.

Er nå ivertfall min mening.
ARgh så dritt. kansje jeg klarer å dra en av tjommiene mine med på det, men han er vel skeptisk, han har røykt hasj før though. Virker som mye dritt for lite rus. Lang ventetid før effekten inntreffer og jævlig "bakrus" !
Hadde meg en liten trip her om dagen jeg og.tok å blandte 15g med en 0,5dl iste i 21:00. Gikk 10-15 min merket så si ingenting bortsett fra magen var ikke helt god, følte meg ganske rar å dårlig, brakk meg 2 ganger mens jeg prøvte å drikke også så var kjipt å få ned.

22:00 Plutselig følte jeg meg helt topp, alt var bare helt sykt bra. vanskelig å forklare men ja.
dette varte vell noen knappe 5-10 minutter.

23:00 følte meg bare litt anderledes på en ubeskrivelig måte, magen var ikke helt bra, så satt bare å så på noen episoder Weeds mens jeg venta.

24:00 gikk ut å røykte litt med noen venner. følte ikke så veldig mye spessielt egentlig, bortsett fra at jeg var lys våken, selv om jeg hadde røykt(noe som jeg alltid blir veldig søvnig av)

3:30 var jeg hjemme, jeg var helt utav balanse, var veldig fjern men var sikker på at det var noe effekt fra muskaten som dukket opp, jeg kom inn i rommet å satt meg ned i stolen, Plutselig begynnte ting å skje, følte bølger, hele rommet gikk opp å ned som om jeg var på en båt. følte gulvet ble en oppoverbakke å jeg holdt på å falle ned, så holdt meg skikkelig fast i stolen. Plakatene mine som henger på veggen begynnte å bevege seg, var helt sykt. skyggene på veggen begynnte å bevege seg som slanger, det var veldig morsomt.

4:30 gikk jeg å la meg for jeg hadde vært våken godt over 30 timer, sovnet på et blunk.

sov 14 gode timer, våknet opp var like trøtt som før jeg la meg, følte jeg kunne sove 10 timer til lett.
var trøtt å slakk hele dagen.

neste dag

fortsatt trøtt og slakk, kan legge meg når som helst å sovne, og er veldig dårlig i magen å har sureoppstøt hele tiden. men overlever synes det var verdt å prøve
Sist endret av Joii; 2. august 2008 kl. 18:56.
Etter at jeg hadde lest litt på denne tråden bestemte jeg meg for å kjøpe noe muskatt (malt) på butikken før jeg skulle på fest. Det var en boks med 39g, men en kompis og jeg skulle dele.

Mitt første møte med muskatt-teen

Da jeg kom på festen var det rett inn på kjøkkenet for å begynne å lage til te'en siden jeg på forhånd visste at det ville gå en 2-3 timer før det kicket inn. Mange kom å lurte på hva jeg drev på med og alle ble like overrasket da jeg sa jeg stod å puttra med te.
Jeg koket 20g sammen i ei kjele på rundt omkring middels varme i 30min. Imens hadde jeg meg en kald øl, men kunne ikke gå ut til de andre, for jeg måtte/ville passe på teen min. Etter at den var ferdig kokt tok vi hvert vårt glass. I begynnelsen likte jeg (ja faktisk!) smaken ganske godt, men merka at jo mer jeg drakk, desto sterkere ble smaken. Men vi drakk ihvertfall opp teen våres og gikk ut til de andre.

23:30 - Merket egentlig ikke noe spesielt. Men det skal jo ikke "i teorien" slå inn ennå. Merker at munnen begynner å bli ganske tørr.

01:00 - Begynner nå å bli en del fullere en da jeg kom på festen, har sitti ute å røyka masse (sigaretter!) og begynner å kjenne på kroppen at det ikke bare er alkohol rus som kommer.

02:00 - Jeg er i "topp form" snakker med alle og koser meg kjempemasse. Fikk høre av folk dagen etterpå at jeg virka så glad.

03:30 - *BOOM* Alt blir svart...

03:50 (ca) - Står visst i taxi kø i sentrum, uten noen av kompisene mine.

04:15 - Kommer hjem, og prøver å huske hva som hadde skjedd før jeg "våkna" i taxi køen. Begynner å bli trøtt så jeg legger meg.

05:00 - Våkner brått av mareritt (tror jeg) og hele rommet mitt er vrid om. Ingenting står stille og det føles som om jeg sitter i seng og flyr opp i lufta. Alt roer seg da en kamerat av meg kommer springendes inn. De hadde visst gått fra festen og måtte bare finne meg. Hadde leita i sentrum i over 1 time.

05:30 - Kameratene mine går hjem, en av dem får låne gjeste senga og jeg sover momentant.

Dagen etterpå våkner jeg utpå dagen sånn i 3-4 tida. Er ikke god i det hele tatt, men tenkte det var en blading av teen og alkoholen. Når jeg tenker tilbake var det en utrolig opplevelse, som jeg sikkert kommer til å prøve igjen. Kanskje uten alkohol?
Sitter på jobb nå (ferdig kl 20:00 jippi). Tenkte på om jeg skulle ringe en kompis å lage litt te når jeg kommer hjem. Men det får bli en annen historie.
Før denne opplevelsen har jeg røyka weed 4-5 ganger, men alt har alltid vært utrolig godt.

Tripprapport av Clr.
Huff.. Hvor mange ganger må jeg si det? IKKE bland dette med alkohol, for svarte!

Ser at det har kommet en del rapporter, både gode og ikke fullt så gode erfaringer. Dette synes jeg er positivt, vi bidrar til å kartlegge et stoff vi ikke har mye informasjon om.

Og av nøyaktig denne grunnen ber jeg dere igjen om å være forsiktige med dette stoffet.. Vi kan ikke være sikre på hva som kan skje dersom vi driter oss ut med det.

Appropos det "hvite snerket", noen sa at det ikke var så farlig med det. Dette snerket er tilfeldigvis myricistin, og har en helvettes masse å si. Takk.


Så, hva har vi funnet ut så langt?

1. Effekt av stoffet er meget subjektivt.
2. Bør behandles med respekt, spesielt i kombinasjon med andre stoffer.
3. Kombinert med alkohol er det ikke en behagelig rus.
4. Kombinert med stilnoct derimot.. Har aldri hatt en sånn følelse.
5. Man trenger en ganske nøyaktig dose. (Hvor stor vet vi ikke enda, det at ingen kan bruke samme dose gjør dette nesten umulig å finne ut.)
6. ???
Sist endret av Lille Nikotin; 9. august 2008 kl. 05:57.
Jeg og noen kammerater satt her og kjeda oss litt... Så prøvde vi å lage muskatt-te. så vi tok litt malt muskatt, vet ikke hvor mange gram(7,8. Og det var delt på tre pers). så kokte vi det i ca 15 min med litt vann i en kjele. Etter at den ble ferdig smakte det ganske kvalmt, så vi putta oppi honning, sitron og sukker.(druer var også litt godt. varme utenpå og kalde inni, men da ble teen fort kald). Men teen ble veeeldig god. Så vi drakk opp alt, og nå sitter vi her og hører på litt musikk og skriver, uten noen følinger enda.(Hørt det tar en time). vi er bare 13, 14 år, så vi trenger ikke så mye muskatt som en voksen, tror jeg. 10 gram for voksne på femogåtti kilo, tror jeg.
Sitat av Lille Nikotin
Appropos det "hvite snerket", noen sa at det ikke var så farlig med det. Dette snerket er tilfeldigvis myricistin, og har en helvettes masse å si. Takk.
Vis hele sitatet...
Ang. dette "hvite snerket", Hvis det er dette som er myrcristin som er virkestoffet vi er ute etter... Kan man koke seg muskat-te, avkjøle den så du får dette snerket, og spise detta alene?
Sist endret av kakeflekk; 9. august 2008 kl. 19:06. Grunn: fikse quote
Ok, jeg hiver meg på muskatt-bølgen.
Dette er min første post, registrerte meg fordi jeg gjerne ville dele min opplevelse. Ikke at min opplevelse er veldig unik, men tror det er nyttig at folk som har lyst til å prøve dette kan få lese så mange erfaringer som mulig slik at de vet hva de går til.

Rask bakgrunnsinformasjon om meg :
Det siste halve året har av forskjellige årsaker vært en svært tung periode. Jobb, forhold, etc har klart å rive meg langt ned og jeg har i perioder hatt store problemer med å takle hverdagen. Selvmord har ikke vært forsøkt (og skal ikke forsøkes), men lysten til å dø har vært ubehagelig stor til tider. Når det gjelder det siste så har jeg heldigvis kommet frem til at det er opplevelsen å dø jeg har følt trang til - jeg har lyst å leve videre for selv om ting er skit nå så har levd lenge nok til å vite at det vil alltids finne muligheter. Og det er mye jeg fortsatt har lyst til å oppleve.
Jeg er avholds, jeg røyker ikke og har så langt holdt meg unna rusmidler og lignende. På grunn av tilstanden til livet mitt så har jeg blitt mer åpen for å prøve ut andre ting, og da muskatt er griselett å få tak i så ble det det jeg prøvde først.

Jeg kjøpte malt muskatt 12g, kokt i vann rundt 20 minutter. Helte nedpå hele blandingen med litt melk og honning. Det ble litt harskt på slutten men klarte det greit og opplevde ingen kvalme eller lignende etterpå.

16:10 :
Inntak

16:30-19:10 (3 timer) :
Merker ikke stort, men føler meg litt roligere og opplever et par små "bølger" på 5-10 sekunder.

19:35 :
Merker det på tunga, har en mild hodepine (ikke spesielt ubehagelig), er svimmel, merker jeg kunne svimt av hvis jeg beveger meg ut av senga, og har dotter og susing i ørene. Jeg blir liggende i senga og slappe av, er ukonsentrert så har vanskelig for å spille noe. Å se på tv fungerer bra.

20:40 (4 og en halv time) :
Nå er jeg riktig så slapp på en veldig deilig måte, føler meg bedøvd i hele kroppen. Har blant annet en tann som iser hvis jeg vår kald drikke på den, det gjorde den når jeg drakk nå også - men det var ikke vondt. Jeg føler meg veldig glad.

20:50 :
Jeg føler en stor velvære, tiden går noe veldig sakte. Jeg trodde det hadde gått 1 time fra jeg så på klokken sist - men det hadde altså gått 10 minutter. Jeg er svært komfortabel med at tiden snegler seg for jeg har det bra.

21:10 (5 timer) :
Nå har jeg overhodet ikke vondt noen steder. Hverken fysisk eller psykisk. De psykiske smertene og tankene som vanligvis plager meg er borte. Jeg opplever det som om bare en eller to følelser fungerer om gangen - men til gjengjeld blir forsterket noe veldig. Har en pose med chips jeg gumler på som smaker nydelig, hadde en boks med burn i kjøleskapet jeg drakk på og det var som mana fra himmelen. Musikk er helt fantastisk, sitter og hører på musikk i hodetelefoner - men det er som om musikken er i selve hodet mitt. TV sendingene føles nesten som om de er i 3D. Jeg fikk også veldig lyst på sex, da det kun var meg tilstede så ble det med meg selv - men fantasien og evnen til å dagdrømme var særdeles god så det var omtrent som om det var med noen andre - og den lille rakkeren der nede fikk også glede av forsterkede følelser - noe jeg fikk glede av igjen.

22:10 (6 timer) :
Jeg føler meg litt som om jeg drømmer, jeg klarer veldig godt å visualisere ting i hodet mitt. Jeg ligger og hører på musikk og lukker øynene. Tv'n står på og kaster lys og skygger i rommet som igjen skapes til bilder i min drømming.

23:?? :
Jeg legger meg, sovner relativt greit.

03:?? :
Våkner på natta, føler meg uggen. Svimler meg bort på do og kaster opp chips og det som er. Reiser meg opp, men siger fort sammen på gulvet igjen. Korttidshukommelsen er litt på tur så glemmer på en måte det som nettopp har skjedd og føler jeg våkner på nytt hvert 5-15 sekund. Jeg våkner altså til på gulvet igjen og ser jeg har spydd utenfor doen, våkner på nytt på gulvet og ser at jeg har tørket det opp og kastet det oppi doen. Klarer å svimle meg bort til senga og legge meg igjen, har en liten ufarlig hodepine. Våkner opp et par ganger til i løpet av natta men sovner greit igjen.

07:30 :
Bruker en halvtime på å skrive en sms på noen få ord. Lettere fjern.

Dagen derpå :
Jeg har overhodet ikke lyst å reise meg eller bevege meg noe steder på formiddagen, svimer så vidt rundt i huset etterhvert og får i meg litt mat. Til tross for en mild hodepine så føler jeg meg veldig rolig og god gjennom hele dagen, og dagen går veldig fort. Opplever ikke det vanlige tankekaoset jeg sliter med.

Og dagen etter det igjen :
Tilbake på jobb, følte meg litt usikker på å kjøre bil men det gikk greit. Ikke så mye hodepine lenger men fortsatt noe slapp. Føler meg i grunn litt halvstein, i godt humør på jobb og lo meg halvt i hjel av noe som på ingen måter var morsomt. Merker jeg begynner å komme tilbake til normalen utover kvelden.

--

Oppsummert så vil jeg si dette er en rus som har i poser av sekk med både positive og negative sider. Men sånn i etterkant så husker jeg de positive, de negative er nærmest glemt. Det er halvannen uke siden jeg gjorde dette nå, og jeg har opplevd at tankene mine og følelsene mine har vært mer stabile enn de var før - det tror jeg er fordi jeg trengte en opplevelse som dette. Jeg regner med jeg kommer til å forsøke muskatt igjen om ikke så alt for lenge, men tror ikke det blir noe jeg vil benytte meg av regelmessig. Jeg regner med jeg kommer til å forsøke meg som vikerierende psykonaut på god norsk fleinsopp når sesongen kommer, jeg vil utforske mer ;-)

Muskatt er vanskelig å anbefale eller ikke da det virker som om folk opplever det veldig forskjellig, men skal du prøve så sørg i hvert fall for at du ikke skal noe neste dag!
Blande Muskatten inn i yoghurt funker fett. Da smaker du så vidt muskatten.
Hei, har tenkt å teste dette på førstkommende fredag, for å ha laik 2 dager til å komme meg på slik at det ikke går ut over skole/jobb, så har skaffet 4 nøtter.

Er rundt 80 kg, så lurer på om 2 nøtter burde holde, skal raspe dem opp og lage te av det, noen som har noe anbefalinger i vannmenge på nøttene, eller noe å si rundt hvor mye jeg bør teste for første gang? Tar heller gjerne for lite enn for mye, med tanke på at jeg gidder ikke få sykeste hangoveren og 0 effekt. Er 17 om det har noe å si. Har btw lurt litt på dette rundt konsumering av andre ting fra drikking av teen ( som jeg har tenkt la trekke i like 30 min ) og frem til effekten, bør jeg kjøre på full mage eller er det bare til å spise middag etc, uhindret? Regner med at med tom mage taes stoffet opp fortere, så tenkte kansje jeg bør vente til første effektene har kommet før jeg starter å spise noe, eller hva?

Kommer til å skrive om opplevelsen i etterkant for eventluet interesserte. Tror jeg skal gjøre dette med et par kompiser, like greit liksom.
Bluesius: Hvis jeg var deg ville jeg tatt tre nøtter, så er du ganske sikra for å få noe ut av det. Litt kjipt å presse i seg den forferdelige greia og ikke få noe annet enn kvalme ut av det. :P
Prøvde jeg også på fredag. Tygde i meg to råe nøtter (hindu 12g) og skylte kjeften med vann og drakk mens jeg tygde.

Da var klokka 1615, begynnte å drikke øl rundt 1800, merka da ikke noe.
Cirka klokka 1930 merka jeg at jeg hadde blitt brisen og klarte til tider ikke å stoppe å le når noen sa noe "morsomt". Det var så diggt, men jeg holdt det inne (var vanskelig) siden dem jeg var med trodde jeg hadde røyka noe rart. Tok ikke lange tida før virkningen slutta og jeg drakk meg full.
Rundt 2100-2200 blei vi henta av sjåfør og var ute og kjørte litt. Ei jeg kjenner reagerte på hvor full jeg var, men jeg kjente meg ikke spessielt full. Når jeg tenkte på det kjentes det som alt utapå meg var et skall og at jeg satt inni og prøvde å styre det. Det var ikke bare bare når kroppen min bare ville snøvle og veive med henda, nesten så jeg ga opp og la meg til å sove inni skallet på en måte :S Vet ikke hva som skjedde da, men innbiller meg at jeg fikk en beroligende effekt i huet, mens kroppen var dritings.

Skal ihvertfall prøve dette igjen en gang uten alkohol. Tror det fjerna mye av effekten jeg kunne følt. Jeg blei heller ikke kvalm, ikke hatt hangover, og nøttene kunne smakt verre
▼ ... over en uke senere ... ▼
Noen som kan si meg hvor mye muskatt jeg skal bruke? veier ca 65kilo, har en pose på 12g, men vet ikke om jeg skal bruke hele, eller dosere. Problemet med dosering er at jeg ikke har noe vekt ellerno, så hvordan skal jeg få dosert ca 8 gram?
Sitat av Mr pyro
Noen som kan si meg hvor mye muskatt jeg skal bruke? veier ca 65kilo, har en pose på 12g, men vet ikke om jeg skal bruke hele, eller dosere. Problemet med dosering er at jeg ikke har noe vekt ellerno, så hvordan skal jeg få dosert ca 8 gram?
Vis hele sitatet...
Bruk øyemål og regn brøk. F.eks så er slik at 2/3 av 12g er 8g, noe som er ganske lett å dele opp på øyemål.
Okei, da skal jeg få til sånn ca. Men, skal jeg bare hive muskatten opp i kjelen når vannet er kokt opp? eller kan jeg bruke sånn "Te-sil"?
prøvde dette for første gang på onsdagen var det vel...
dro ned på lokale remaen og plukket med meg 2 poser med muskattnøtter på 12 gram hver.
tok så å satt på en gryte med ca 7-8 dl med vann og startet og "raspe" opp nøttene med en liten parmesanost-river eller noe i den duren.

tok så å knasket i meg to nøtter(8g) og lot de resterende 4(16g) hoppe opp i gryta...
lot så gryta stå å småkoke i en 40-50 minutter før jeg helte det som var der over i en ganske stor kopp 3-4 dl kansje. tok også å puttet et par ts med fruktose oppi ettersom jeg har lest her at enkelte ikke har så mye godt å si om smaken.

klokka var vel nå nærmere rundt halv ti da jeg satt meg ned for å nyte denne mirakelmiksen(som jeg faktisk ikke syntes at smakte så ille som flere skal ha det til).
satt meg så ned for å se noen filmer og for å "vente" på rusen.
så en film, for så og se en til og klokka ble over 12. merket ingen ting unntatt å få skikkelig cottonmouth og littegran ustø på beina. ser vel så enda en film før jeg legger meg i senga og runder av kvelden med noen seinfeld-eisoder.

våkner opp neste dag klokka 3 med de rødeste øynene jeg har sett og var fortsatt ganske ustø på beina... ble nok ikke noe skole den dagen...

så for meg var ikke dette annet enn en bra sovemedisin.... gjorde jeg noe feil i min framgangsmåte? kokte det for lenge? første post btw
Nei, så forsåvidt greit ut det der. Men tror ikke det er vitsi å bare spise nøttene, må nesten kokes. Prøv heller med ca. 20 gram i teen neste gang, og drikk litt tidligere på dagen. Da har du mer tid til å vente på rusen uten at du sovner.
Er ei god stund siden eg mekket meg muskatt te, hehe, men helt ærlig er vel ikke "rusen" no bedre enn alkohol. En kjenner ikke noen form for "effekt" einn 2-3 timer...Du blir litt meir avslappet enn ellers de første timene, så blir en trøttere å trøttere (tok dette en kveld rundt8 tia). Satt faktisk å spillet xbox, utrolig nok som de sier så leve en seg faktisk mye mer inn alt som skjer på tv skjermen, har lest om andre tilfeller og...
Men uansett...før eller seienere er du så trøtt at du får et skikkelig slørete blikk å du myser gjennom øyenlokkene. Da tok eg hintet å la meg.. Våknet opp rundt 4 på natta å merket at øynene nesten var limt sammen, så sto opp å vagget inn på badet å skrudde på lyset... Øynene var så røde og uttørket at all sikt var is... vegger, tak, gulv, inventar ect...øynene fixet d bare ikke så gikk å la meg i håp om at dette skulle gå over...(fikk litt hetta, men hadde lest en del om dette fra før av..:P)

Men men, alt i alt, "rusen" er ikke verdt d...sikkert "gøy" å teste, men er ikke noe eg peronlig kommer til å gjøre igjen...
(Dagen derpå er og ødelagt ettersom du sover et PAR timer ekstra enn ellers!:P
▼ ... over en uke senere ... ▼
har nå lest alle innlegg her, har en forståelse på at det er oljen i nøtten som er aktiv. har noen noe mening om dette?som jeg har forstått det så er kokepunktet på det aktive soffet på ca 75c, mener derfor at hvis man koker det på 100c, så vil disse forsvinne. er tidligere laborant/prosesskjemiker, så for meg virker det som "høl i hue" å koke dette på så sterk varme. hvis det er i oljen, så bør det gå an å separere dette, og kun innta oljen, noen som har synspunkter?
har alltid hatt lyst til å prøve ett psykoaktiv stoff, vil dere anbefale dette stoffet som ett førstegangs stoff?
har aldri brukt noen form for rus middel før, ikke engang alkohol
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av desperat
har alltid hatt lyst til å prøve ett psykoaktiv stoff, vil dere anbefale dette stoffet som ett førstegangs stoff?
har aldri brukt noen form for rus middel før, ikke engang alkohol
Vis hele sitatet...
Absolutt ikke, Muskatt er en uforutsigbar opplevelse, mange føler seg kvalme under "rusen" og du kan ha dårlig balanseevne i flere dager etterpå.
Det finnes mye bedre ting å pakke i seg, men det skal ikke jeg oppfordre til.
Sitat av desperat
har alltid hatt lyst til å prøve ett psykoaktiv stoff, vil dere anbefale dette stoffet som ett førstegangs stoff?
har aldri brukt noen form for rus middel før, ikke engang alkohol
Vis hele sitatet...
Muskatt var det første jeg prøvde av den type rusmidler, helheten av opplevelsen var positiv men vær uansett klar over hvilke negative sider denne rusen har også. Du vil mest sannsynligvis ikke være i stand til å gjøre noe særlig hele neste dag, men for meg var det ikke så ille - humøret var på topp og jeg koste meg med å slappe av ^^

Muskatt er så fordømt lett tilgjengelig, og jeg hadde ingen kontakter som kunne hjelpe meg å få tak i annet.
Jeg angrer ikke, men som Dodecha skriver så finnes det mye bedre alternativer =)
Sist endret av Zendelum; 17. september 2008 kl. 12:14.
Sitat av Dodecha
Absolutt ikke, Muskatt er en uforutsigbar opplevelse, mange føler seg kvalme under "rusen" og du kan ha dårlig balanseevne i flere dager etterpå.
Det finnes mye bedre ting å pakke i seg, men det skal ikke jeg oppfordre til.
Vis hele sitatet...
jeg har tenkt å prøve ett eller annet stoff uansett, og akkurat nå så er det dette stoffet som ser enklest ut å få tak i, det handler vel ikke om å oppfordre, men å forhindre meg i å gjøre unødvendig skade på meg selv
men da får jeg bare fortsette å lete etter noe annet da
Selve opplevelsen/rusen du får av muskatt er ikke særlig ekstrem og det er neppe slik at du kommer til å få varige psykiske eller fysiske skader av en tur på muskatt. Men regn med litt kvalme (gjerne oppkast), røde øyner, cottonmouth og en bakrus som varer i ett par dager (men jeg hadde altså stor glede av denne bakrusen når det verste var over).

Bruker du derimot muskatt gjentatte ganger med korte mellomrom så øker risikoen.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Desperat: Ville då satset på alkohol, eller hasj. Visst du e ute etter å ha d chill:-) En joint, film, å noe digg, d e knas:-D
Sitat av desperat
jeg har tenkt å prøve ett eller annet stoff uansett, og akkurat nå så er det dette stoffet som ser enklest ut å få tak i, det handler vel ikke om å oppfordre, men å forhindre meg i å gjøre unødvendig skade på meg selv
men da får jeg bare fortsette å lete etter noe annet da
Vis hele sitatet...
Med mindre du er spesielt interessert i å teste akkurat muskatt av en eller annen grunn, så syntes jeg du heller burde ta deg bryet med å prøve litt hardere - å finne noe som faktisk ikke er så skadelig eller faktisk kan drepe deg.
Sitat av nidhogg
Med mindre du er spesielt interessert i å teste akkurat muskatt av en eller annen grunn, så syntes jeg du heller burde ta deg bryet med å prøve litt hardere - å finne noe som faktisk ikke er så skadelig eller faktisk kan drepe deg.
Vis hele sitatet...
jeg prøver å finne ett eller annet psykoaktivt stoff, men så langt er det dette som jeg har funnet som enklest å skaffe med en slik effekt som jeg er ute etter, men jeg forstår at dette kanskje ikke er det beste å starte med, får vel bare lete videre
▼ ... over en måned senere ... ▼
Noen kunne vel ikke være så grei å fortelle meg hvordan jeg lager te med to nøtter, og om det er nok? Hvis det i det hele tatt er mulig? Har lest side etter side nå, finner ikke ut en dritt om hvordan (av nøtter).. Har ikke tålmodighet til dette
Klarer du ikke å lage en kopp te uten å få en tutorial på det? Bruk huet, hvor vanskelig kan det være..

Et raskt søk gjennom tråden hadde forresten vist deg den linken her, samt masse annen relevant informasjon:

http://www.erowid.org/plants/nutmeg/nutmeg_info2.shtml
Sist endret av mentalmelt; 3. november 2008 kl. 21:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
jeg lager aldrig te jeg, tar å river opp nøttene eller knuser dem å drikker det med apelsinjus:P tok å drakk opp 9 nøtter i dag med appelsinjus
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg er nysgjerrig, kan man få en mild rus av dette hvis man tar 5g? Har det noe å si om alder? Passer dette for en som ikke har så mye erfaring med hallusinogener? Ønsker svar fort, har kansje tenkt å prøve i morra :P
Jeg er 14 år, veier ca. 70 kg og ønsker å koke opp litt te imorgen Hvor mange gram burde jeg ta for effekt? Skal ta dette sammen med noen kompiser som veier mellom 40-60 kilo, hvor mange gram burde de ta?
jeg er 17 år jeg pleier å ta 3 pakker muskatnøtt hel, den black boy, den på rema 1000(36 gram)
har ikke laget te på det enda:P bare tatt å brukt sånn oste river å laget pulver av det så tok jeg litt å litt i den ene koppen å tok muskat i munn så drakk jeg det ned med appelsinjus

har gjort det 4-5 ganger nå, første gangen jeg tok det ble jeg jævlig loka, å fant et verdikort hjemme som jeg hadde Funnet et sted hehe å så gikk jeg til elkjøp med det å skulle prøve å kjøpe GTA IV med det, men dem sa det var ødelagt eller avmagnetisert eller noe, men det skjønte jeg ikke så sto jeg der i ca 20 minuter(tror jeg) å diskuterte med dem, var ganske kvalm lenge da.. å så plutselig ropte jeg "JEG MÅ SPY" å i akkuratt når jeg sa det spruta det ut av munnen min som faen på gulvet på elkjøp, hahaha

var ganske morsomt rus, men når jeg kom hjem i slo av lyset å skulle sove, så lå jeg der å trodde jeg skulle dø å sånn, var ikke redd eller noe, men jeg kjente på hjerte det føltes ikke ut som det banket, å føltes ikke ut som jeg fikk noe oksygen når jeg pustet heller. så satt jeg meg opp i senga å jeg rista å skalvv som helvete! så skulle jeg prøve å sove igjen å så så åpna jeg øyne flere ganger, å så så det ut som at verden hadde stoppa, å at jeg var død. men så klarte jeg å se på noe anet plutselig å så lukket jeg øyne igjen å så så det ut som det kom et svært svart hull som jeg ble sugd inn i å greier!!
Sist endret av azoo; 13. november 2008 kl. 23:00.