Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1396
Skal muligens kjøpe en modulsofa, men det trengs tre moduler for å danne 90 graders vinkel

Sofaen vil være slik:

Del 1 https://no.sofacompany.com/nora-modu...22401312218111

Del 2-3-4
https://no.sofacompany.com/nora-modu...22401301218111

Del 5
https://no.sofacompany.com/nora-modu...22401304218111


Hva vil sofaens yttermål være (lengde og bredde)?
Ifølge meg vil lengden og bredden være den samme i og med de to endemodulene har samme lengde, og 45 graders vinkelen er tre moduler som vil utgjøre samme mål på hver side.

Butikken opererte med forskjellige mål på lengde og bredde.


Kan noen hjelpe meg med å finne ut rette målene?

Her er forøvrig butikkens mål (jeg skal ha sjeselong på den motsatte siden)
Sist endret av Effage; 17. februar 2021 kl. 23:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvis de gir to forskjellige mål, kan du kopiere denne posten og sende dem en Mail?
Effage's Avatar
Trådstarter
Kunne det, men skulle helst visst det i kveld.
Og de i butikk klarte ikke å finne ut av det..
Gidder ikke regne men jeg sketcher det raskt.

Gitt endene har lik 151cm lengde. kakesykkene 3 x 30° har bakvegger på 110.

Da blir det likt lengde og bredde 363,5cm.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Jeg skjønner ikke egentlig hvilke mål du er ute etter, eller hva du mener med 45°. Hele greia utgjør en ca. rett vinkel, altså 90°, og skjemaet viser alt jeg kan tenke meg av relevante mål.
Effage's Avatar
Trådstarter
Jeg er egentlig enig med deg, dough. Men kakestykkene med 110cm bredde er jo målt fra ytterkant til ytterkant, og vil vel ikke bli helt korrekt ift. den totale lengden på buen?

Robhol, sorry, men mente selvfølgelig 90 grader.
Og er ute etter total lengde og bredde (som er to mål som bør bli like)
Sist endret av Effage; 17. februar 2021 kl. 23:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Effage Vis innlegg
Jeg er egentlig enig med deg, dough. Men kakestykkene med 110cm bredde er jo målt fra ytterkant til ytterkant, og vil vel ikke bli helt korrekt ift. den totale lengden på buen?

Robhol, sorry, men mente selvfølgelig 90 grader.
Og er ute etter total lengde og bredde (som er to mål som bør bli like)
Vis hele sitatet...
Totale lengde på buen er uinteressant. Hvis 110 bredde er ytterkant pr kake så blir det riktig da vinkelen definerer geometrien.

Hjørnet alene 212,5*212,5cm

212,5 + 151 = 363,5cm som er svaret mitt over.

Mine resultat er jo med forbehold begrenset av opplysningene som er gitt. Du må jo høre med de hvordan de klarer å få det til å bli to forskjellige mål.
Spør du meg så er det skremmende at folk kan selge sofa til titusener av kroner uten å å kunne regne barneskolematte men det er nå så.
Sist endret av Dough; 18. februar 2021 kl. 08:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sikker på at det ikke er en av modulene som er oppgitt feil mål på da? At det er tegningen som er rett?