Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  124 23136
Fins det et matriale man kan pakke rundt hasjen for at narko hunder ikke skal kunne lukte den?
nei, det vil jeg påstå at ikke finnes. Om du har noe lufttett, så vil hundene fortsatt lukte det som ble lagt igjen da stoffet ble _plassert_ nedi posen/bagen/kofferten/whatever.
Kva med å parfumere innpakningene da? Vil ikkje det vill lede hunden, slik at den ignorerer personen/baggen...
ok prøver så godt jeg kan:

grunnen til at hunden lukter narkoen er pga den sinnsyke luktesansen såklart, den lukter vell ned til 2 ppm (parts per million).

når du legger dette i eks plast så er molekylene i lukta mindre enn molekyltettheta i plasten. plast har forskjellig tetthet, derfor så kan du ikke fryse ned mat i vanlig pvc bæreposer, men må bruke spesielle plast med molekyltetthet mindre enn at lukt kan komme inn og miss smake maten. så det er igrunn og finne noe som har så tette molekylrekker slik at lukt umuligt kan komme gjennom, og lagre det slik at lukt ved behandling forsvinner utenpå før du smugler.. om det finnes noe som er så tett at hasjlukt ikke trenger gjennom har jeg ikke anelse om
nå må du ikke undervurdere luktesansen til narkohundene. Dette er hunder som kan skille utrolig mange lukter fra hverandre.
ja KANSKJE det, men kommer du med 30tonn kaffe uten at du heter friedle så sjekkes dette nok grundigt.. mr tollmann er smartere enn man tror og hunden er enda skarpere! kaffe kan aldri stoppe lukten, men kan forvirre hunden som = grundig manuell tollsjekk
Når det gjelder narko-hunder kommer det veldig ann på tollerene som søker med hunden.
Hvis tolleren gjør en god jobb, da kan hunden finne saker som er usannsynlig godt pakket
inn og/el. gjemt. Hvis tolleren derimot ikke følger godt nok med på hunden og ikke gir
de riktige instruksene og responsen, kan hunden lett bli forvirret og "overse" ting.

Jeg har selv sett en narko-hund begynne å spise matrester på gulvet, selv om det lå
en stor pose med marihuana like ved, bare fordi posen lå såpass høyt i terrenget at
hunden ikke fikk tak i den på egenhånd (den var liten) og tolleren ikke tolket hundens
signaler riktig og løftet den.
Ble stoppet i Gøteborg for en del år siden. Da hadde vi pakket om et parti i bilen og mekket og røykt ei uke i bilen, bikkja skjønte jo at det var noe galt men den hadde ikke mulighet til å markere hvor i bilen det var noe.
Man kan jo sveise en beholder å legge shiten i, Så syrevaske mettalboksen etterpå.
Man kan tig sveise den med vann som kjøling på, sånn at den heller ikke blir varm..
Sitat av plater
Man kan jo sveise en beholder å legge shiten i, Så syrevaske mettalboksen etterpå.
Man kan tig sveise den med vann som kjøling på, sånn at den heller ikke blir varm..
Vis hele sitatet...

men du skal være jævla flink til å sveise om du skal få boksen så tett.
bikkjer lukter en femmer med tjall som ligger i en full bensintank.
skjedde med en kamerat.
jeg blei også stoppa i tollen på gardemoen fordi en bikkje reagerte på en lomme på buksa mi som jeg hadde hatt pot i 4 dager tidligere...
En kamerat av meg som pusha speed pleide å strø litt speed rundt omkring i kåken sin på gulvteppet... Nå hundene kom inn (og de gjorde de noen ganger) ble de bare helt ville og fant ikke en dritt..

så jau, spre lukten heller, og gjem det godt...
Pakk godt inn i industriplast, dypp pakken gjentatte ganger i stearin til du får et tykt lag rundt og pakk i plast igjen. Husk at lukt kan sette seg i klær og hender også. Spesielt hvis du har med weed å gjøre. Så vask deg og bytt klær før du går gjennom tollen. Finnes mange metoder, denne har ihvertfal funka for meg en gang...
Sist endret av mentalmelt; 11. februar 2006 kl. 12:37.
vet ikke hvor sterk lukt det er av weed, men vet at hunder hater citrus lukt (appelsin, sitron osv.)
så det må jo kanskje gå ann å dekke til med det...
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Sitat av spaceinvader
vet ikke hvor sterk lukt det er av weed, men vet at hunder hater citrus lukt (appelsin, sitron osv.)
så det må jo kanskje gå ann å dekke til med det...
Vis hele sitatet...
Det er bare å glemme å overdøve ei lukt med ei annen. Hunder har et helt annet luktbilde enn mennesker.
Sitat av Kakcoo
Det er bare å glemme å overdøve ei lukt med ei annen. Hunder har et helt annet luktbilde enn mennesker.
Vis hele sitatet...
Men det kan fortsatt forvirre hunden. Når jeg selv ble tatt i tollen sa jeg til tollerene at jeg ikke var så veldig imponert over hunden deres. Den brukte VELDIG lang tid på å finne cannabisen, men tollerene sa at det var fordi det lå masse mat og sånt der, slik at det le et gigantisk luktbilde. Det blir jo så klart forvirrende for hunden, selv om det ikke er en sikker metode å lure den på...
Sitat av HellToPay
men du skal være jævla flink til å sveise om du skal få boksen så tett.
bikkjer lukter en femmer med tjall som ligger i en full bensintank.
skjedde med en kamerat.
jeg blei også stoppa i tollen på gardemoen fordi en bikkje reagerte på en lomme på buksa mi som jeg hadde hatt pot i 4 dager tidligere...
Vis hele sitatet...

Jeg er sveiser selv, å kan sveise så det er veldi overdrevet å si at man må være jævelig flink... Det er faktisk ikke vanskelig å få en boks tett i det hele tatt hvis du vet åssen man sveiser...
jeg husker jeg satt på toget fra Oslo en gang. I baggen min så hadde jeg 60g med Marley`s Collie skunk som lå i en glassbeholder og ca 15g med bønne i en plastpose. tro meg! Det luktet veldig godt der jeg satt. jeg satt og leste VG da jeg så en tollerdame kom bak meg med en liten hundevalp som snuste rundt på bakken. Hun var bare ett sete bak meg da hun løftet opp hunden til de hyllene over setene der hvor man legger baggene sine. Hunden snuste litt og ga ett lite klynk. "Å, så flink gutt!" sa tollerdama og tok fram en liten pose som lå gjemt i hylla. Hun satte bikkja ned og gikk rett forbi meg og shitten min uten noen som helst reaksjon. Det var ikke langt unna jeg fikk hjertestans der jeg satt. Som jeg forstod situasjonen så var den hunden på opplæring eller noe og ikke gjorde noe førden fikk beskjed om det. Uansett så var jeg jævli heldig.
Dette hørtes jo veldig interesangt ut, jeg har også ofte lurt på hvordan en skal få smuglet med seg noe.
En jeg kjenner klarte å få ca 3g INN i USA!! Han hadde en liten figur, sånn nemo fisk eller noe, som var en slags vannpistol tror jeg. Han åpnet denne og fjernet alt av innmat, så puttet han inn hasjen i denne, for så å lime med epoxy rundt, og teipe jævlig stramt rundt hele fisken. Brukte mesten en hel rull med tape. Hasjen var på forhånd pakket inn i sånn matplast, og en liten knips pose.
Han kom seg trygt inn i USA uten å bli stoppet, jeg syntes det var imponerende.
Bare for å få dere til å ikke undervurdere en hunds luktesans.
En trent hund kan lukte om et menneske har kreft, så tror egentlig det blir temmelig håpløst.
Det som hadde vert tingen var å skaffet seg en båt av en sort, ikke sånn SVÆR en men anyway. Kommet seg til Amster, hamstret som juling, så puslet seg tilbake til Norge igjen, kjøre inn til en liten kai eller noe hvor det ikke er folk. Hoppe av, stikke av med hasjen, så få en kompis til å kjøre båten tilbake til land igjen. Kanskje litt slit med å stresse med en båt på den måten, men burde ikke dette fungere? Eller kan man bli stoppet mens man ligger til sjøs?
Hvis man er i internasjonlet farvann, gjelder lover og regler fra det landet båten er registrert hos. SÅ hvis du har en nederlansk registrert båt, og ligger 1 m uttafor norskegrensa kan du røyke og vinke til kystvakta samtidig
Tenkte jo å få det inn i landet Men om di stopper meg kunne jeg vel ha mekket en liten beholder ting som var festet under båten, de gidder vel ikke ha dykkere etc for å sjekke det dersom det ikke er noe annet mistenkelig ved oss om de stopper oss?
Fatter de mistanke til en båt så sjekker de nok sannsynligvis under båten og.. Spesielt siden hvis de først gidder borde en båt så har de nok mistanke om storsmugling. Derfor lag en beholder under båten som synker og som kan løses ut ved et par enkle håndgrep...

Harddisker skal forresten være lufttette..
Dersom harddisker er lufttette, kan vel denne brukes på fly etc?
Men jeg kan ikke tenke meg hvorfor de i det heletatt skulle mistenke en liten båt som kommer puslende inn mot Norge, med 3-4stk ombord.
Sitat av bjerkreimruler
Dersom harddisker er lufttette, kan vel denne brukes på fly etc?
Men jeg kan ikke tenke meg hvorfor de i det heletatt skulle mistenke en liten båt som kommer puslende inn mot Norge, med 3-4stk ombord.
Vis hele sitatet...
Nei det er jo heller tvilsomt.. Men må huske på at mellom nederland og Norge så må du ut i nordsjøen. Derav risikere ekstremt høy sjø... Så en liten båt er ikke så veldig aktuelt. Mulig på sommeren hvis man er 100% sikker på at man får rolige forhold hele veien men... Ville ikke tatt sjangsen selv uten en båt som tåler forholdene i nordsjøen.. Ligge inne ved land er jo også uaktuelt da man helst må ut i internasjonale farvann med slike greier ombord....
Joa, dårlig sjø er alltid en mulighet. Læreren min har en 52fots seilbåt tror jeg, han kommer seg ned dit på ca 9 timer. Det blir jo uaktuelt å ha en slik svær farkost, men det kunne vert litt morsomt å prøvd Hatt det i en metall beholder, så dersom noen skulle komme så dumpet man den bare ned i vannet og bortevekk var den.
Sitat av bjerkreimruler
Joa, dårlig sjø er alltid en mulighet. Læreren min har en 52fots seilbåt tror jeg, han kommer seg ned dit på ca 9 timer. Det blir jo uaktuelt å ha en slik svær farkost, men det kunne vert litt morsomt å prøvd Hatt det i en metall beholder, så dersom noen skulle komme så dumpet man den bare ned i vannet og bortevekk var den.
Vis hele sitatet...
X-actly. Dumping er en risiko man må regne med...

Et forslag er jo å få tak i en RIB da.
De går fort som faen og tåler forholdsvis mye sjø.. Lite behagelig reise though. Men morro blir det nok... Si ifra hvis du skal ta turen nedover, jeg er med! ;P
Er vel litt langt for deg å reise til rogaland ifra hamar?
RIB? En type båt det?
Sitat av http://en.wikipedia.org/wiki/RIB
A rigid-inflatable boat (RIB) (or rigid-hulled inflatable boat, RHIB) is a light-weight but high performance and high capacity boat constructed with a solid, shaped hull and flexible tubes at the gunwale. The generic design is very stable and seaworthy. The hull provides efficient performance in the water. The inflatable collar means that buoyancy is not lost if a large quantity of water is shipped aboard. The RIB is a development of the inflatable boat.
Vis hele sitatet...
Geniale båter. Morsomme som fy med stor nok motor på...

Er da ikke så langt til rogaland da.
Så koster den kanskje noen slanter for mye?
Tjaaa. Mulig.. Må nok ut med en god mengde penger for å ha en båt som takler nordsjøen da...

Leie?

Uansett, skal tur til amster svare for seg må man ha med ganske store mengder hjem.. Dvs årevis i fengsel hvis man blir tatt...

Eller bare ganske store tap hvis man må dumpe greiene på havets bunn..
Tja hvordan ligger prisene i amster i forhold til her?
Spørs helt hvor du er å handler.. Går du inn i en coffeeshop som lever av turister, tar de nok litt høyere priser der enn andre steder som ligger litt "bortgjemt" i amsterdams gater.. Men herregud, vi snakker ikke mye her.. 300,- fåår du er ganske feeet 5'er med gode ting som du sikkert ikke greier å røyke opp i løpet av en helg
hehe greit.
Men ang dette med at harddisker er lufttette, mener å ha hørt at det ble funnet en haug med cola i en harddisk for ikke så fælt lenge siden?
spankingguru
Worner's Avatar
Er harddisker luftette? De har da et luftehull med et filter i
Gjem det i anus.
Om man er jente kan man sikkert finne en god metode ved bruk av tamponger.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av ne0
Gjem det i anus.
Om man er jente kan man sikkert finne en god metode ved bruk av tamponger.
Vis hele sitatet...
Dette er lite lurt... Hvis de markerer på deg så, vel, du blir ransaket for å si det sånn
Smugleruten med båt fra Nederland til Norge har blitt brukt før, for å si det på den måten
Jeg kjenne ren gammel hasjsmugler som har tatt denne ruten flere ganger på 70-tallet...

En måte å gjøre det på er å ta en ruteferge fra Nederland og dumpe sakene i sjøen
når man nærmer seg land i Norge. Noen kamerater henter sakene med en småbåt
og frakter til land. Varene er selvfølgleig pakket godt inn og festet til en godt
synlig ballong o.l.
Eller noe àla Bad Boys 2. Hvor de ligge under vann, og så utløser man dem vi radio signaler eller lignende.
Vist det funker at det er luft-tett, så er det bare å vakumpakke det 2-3 ganger så man er sikker på at det ikke er noe pot-rester på det ytterste laget med plast.
Sitat av Tias
Dette er lite lurt... Hvis de markerer på deg så, vel, du blir ransaket for å si det sånn
Vis hele sitatet...
Ja det kunne blitt en moro opplevelse
Men at ei bikkje lukter drugs i anus på deg, er det nok bevis til at politi kan gjøre noe mer ut av saken? Kanskje bikkja som alle andre bikkjer elsker dritlukt..
Tror ikke det er så aktivt med kontroller her på vestlandet hvor vi holder til
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
ne0: Hundene blir lært opp til å reagere på en spesifik måte når de lukter det de er lært opp til å lukte, "som en del av leken". Så ja, det er nok bevis.
Sitat av Hundre_Kroner
Spørs helt hvor du er å handler.. Går du inn i en coffeeshop som lever av turister, tar de nok litt høyere priser der enn andre steder som ligger litt "bortgjemt" i amsterdams gater.. Men herregud, vi snakker ikke mye her.. 300,- fåår du er ganske feeet 5'er med gode ting som du sikkert ikke greier å røyke opp i løpet av en helg
Vis hele sitatet...
angående amsterdamtur, tror jeg det er like greit å dra til Danmark med båt. Prisene i Christiania ligger fortsatt ganske stabilt på 50 kroner grammet, og man får relativt bra rev der borte..
Men igjen, så får man sikkert enda bedre priser i amster hvis man kjøper nok fisk..
Det er jo ikke bare å dra til danmark å ordne en bra pris om du ikke har gode kontakter der nede som kan garantere deg store kvanta. All jonasen i danmark kommer ikke nødvendigvis fra dette halvkveltepotet landet

Men ser ikke helt hvordan "umulig for narko hunder å lukte" klarer å gå offtopic til smugle måter. ja, til mer hunde nazi info!
hmm.. har tenkt på dette selv. hva om man er 2 stykker F.eks fra nederland. Man tar med Seg 20 g. Du får han ene kompisen din til å lke seg 'misstenkelig' mens du går kledd helt normalt. han sørger for og STINKE hasj uten å ha noe på seg da seff. du tar med deg stasjet og pakker det best mulig inn. sørg for at ingen ser at dere er sammen, å gå et styke bak han. han sørger for og bli stoppet da det STINKER hasj av han. Voila så har du fri bane..

er usikker på hvordan dette hadde funket men har lyst åå prøve.
Hva med å ta det i en kondom og svelge det?? Funker ikke det da?? Tvilder på at hundene kan lukte noe som er inne i deg
de kan jo lukte kreft som sagt før i tråden.. men usikker på hva de kan gjøre for å sjekke etter koondomer..
Fan jeg skrev en driiitlang artikkel hvordan man smugler på den beste måten. Men da jeg skulle sende den ble det noe krøll slik at alt ble borte.
Vel - jeg gidder ikke å skrive alt på nytt men jeg kan skissere hovedtrekkene:
De profesjonenelle bruker vakummaskiner. Disse er egentlig laget for å pakke inn mat for å bevare den bedre og den suger ut så og si all luft. Man bruker spesielle tjukke bagger, som tåler belastningen av "utsugningen" Etter man har vakumpakket dopet, har man et lag med chilipepper som man også vakumpakker, og tilslutt et lag med kaffe som man selvfølgelig også pakker på samme måte. Dette gjør det nesten umulig for en hund å lukte noe.
Neste skritt ër å gjemme det på en ortnli måte. De profesjonelle gjemmer alltid dopen slik at tollerne må skru bilen fra hverandre for å få øye på den. Motorrommet kan også brukes - men man må finne en plass der det ikke er varme, og man må være sikker på at motoren ikke bryter sammen iløpet av turen....
Reservehjulet er populært, det vet tollerne. og hvis man er så uheldig å punktere er man jo ille ute...
Med hjelp av fantasi og mekaniske ferdigheter kan man gjemme sinnsyke mengder dop i en liten bil.

Det man også bør tenke på når man smugler mye dop er at tollerne har fått store røtngenmaskiner som kan gjennomlyse en hel trailer! Disse er primært brukt for å stoppe menneskesmugling - men jeg er ganske sikker på at de kan spotte knark også (Hvis det er i store mengder)

Disse forholdsreglene er kanskje ikke nødvendige innad i Norge - Men skal man go big er dette et must for å få oddsen på din side.

Synd at alt jeg skrev ble borte. Kanskje jeg skriver det pånytt en annen gang hvis folk er interesserte.

vakummaskina kunne man kjøpe på tvshop for etpar årsiden for under 1000lappen. Den er riktignok ikke like effektiv som industrielle maskiner - men MYE bedre enn en brødpose og teip...
Skal man smugle mye så smugler man ikke over grenseoverganger der man har røntgenmaskiner, da kan man heller smugle det over grenseoverganger der tollerne drar hjem kl 1600. I nord kommer vel mesteparten av dopet via russland siden grenseovergangene ikke er døgnbemannet.