Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3081
Hei, har lenge tenkt på og kjøpe et kort på internett, har snakka med en kar på Wickr og han sier at jeg ikke kan bli tatt og bare kan bestille ting til huset mitt med kortet, Er det safe og har noen noe erfaring med dette?
Hva tror du skjer når den som eier kortet ser transaksjoner de ikke kjenner til å sier ifra til banken? Er jo ganske lett å finne ut av hvem det er som har bestilt ting om du bestiller hjem til deg selv... De fleste banker begynner også å få gode systemer for å detektere svindel, så om du kjøper et kort fra utlandet og det plutselig blir brukt på en nettbutikk i Norge tror jeg nok det blir sperret ganske kjapt.


Hvis du får brukt kortet, og mottatt varen så må du gamble på at politiet ikke gidder å ta saken videre når det blir anmeldt. Hvis du er flink og ikke etterlater tekniske spor som kan knyttes til deg (f.eks. IP-addresse kjøpet ble gjort fra) så kan du sikkert klare å bortforklare det en gang ved å hevde at noen andre har bestilt i ditt navn, men det vil nok kun funke en gang.
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvilket kredittkort? De fleste kredittkort registreres på navnet ditt og er kobla til deg så det er ikke trygt å bruke til ulovlig handel. Ikke stol på fremmede på wickr, han driter i om du blir tatt så lenge han får penger fra en naiv kunde så lenge eller kort det varer.
Jeg tipper det er snakk om engangskort som ikke har oppført noe navn eller eier. Såvidt jeg vet kan ikke de spores eller kobles direkte til deg gjennom valutaregisteret, men det betyr ikke at politiet ikke tar en razzia av den grunn.
Kommer an på hvor du bor, om du bor i liten by/bygd med lite action kommer garantert politi til å oppsøke deg fordi de kjeder seg og tror de skal buste narkobaronen Scarface.
Hvis du bor i Oslo kan det hende du blir innkalt til avhør, som sikkert foregår over telefon i disse dager. Kompis av meg i Oslo bestilte masse dop rett hjem til sin egen postkasse, men kom unna flere ganger ved å bare nekte i avhør. Gode gamle regla om "hvem i all verden er det som sverte meg ved å bestille narkotika hjem til meg? " og så videre...
Kan komme unna med det, men man vet aldri. Kommer også an på om du har rulleblad fra før av.
Sist endret av Alzo88; 10. mai 2021 kl. 03:46.
Iskald makkapikk
Dette høres ut som en bra måte å bli svindlet på spør du meg
Sitat av penaol Vis innlegg
Hei, har lenge tenkt på og kjøpe et kort på internett, har snakka med en kar på Wickr og han sier at jeg ikke kan bli tatt og bare kan bestille ting til huset mitt med kortet, Er det safe og har noen noe erfaring med dette?
Vis hele sitatet...
Hvis det er så trygt, hvorfor tror du de selger kortene og ikke bruker de selv?
Anonym bruker
"Trekantet Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er vel snakk om stjålne kortnumre med utløp, navn og cvv-kode til salgs..
Det fleste nettbutikker i Europa bruker vel en eller annen form for to-trinns-verifisering så der kommer du nok ikke så langt.
Går nok og bestille ting fra ebay og amazon med de (hvis kortnumrene forstatt fungerer, de pleier og bli sperret fort!) men, er vel ikke spesielt lurt og bestille til seg selv, med en dose uflaks kan politiet dukke opp på døra (selv om jeg tviler - kommer ann på verdien tenker jeg)

I mine yngre dager fikk jeg ofte haugevis med kredittkortnumre fra div folk på nettet. Funka og bestille kinobilleter på nett og på porrsider. Eneste jeg har prøvd....
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Jeg tipper det er snakk om engangskort som ikke har oppført noe navn eller eier. Såvidt jeg vet kan ikke de spores eller kobles direkte til deg gjennom valutaregisteret, men det betyr ikke at politiet ikke tar en razzia av den grunn.
Kommer an på hvor du bor, om du bor i liten by/bygd med lite action kommer garantert politi til å oppsøke deg fordi de kjeder seg og tror de skal buste narkobaronen Scarface.
Hvis du bor i Oslo kan det hende du blir innkalt til avhør, som sikkert foregår over telefon i disse dager. Kompis av meg i Oslo bestilte masse dop rett hjem til sin egen postkasse, men kom unna flere ganger ved å bare nekte i avhør. Gode gamle regla om "hvem i all verden er det som sverte meg ved å bestille narkotika hjem til meg? " og så videre...
Kan komme unna med det, men man vet aldri. Kommer også an på om du har rulleblad fra før av.
Vis hele sitatet...
Alle engangskort jeg kjenner til må knyttes opp mot bekreftet identitet.. Det gjelder også de kortene som før ikke trengte det.. Men om du vet om noen som fortsatt fungerer sånn feel free to share!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Alle engangskort jeg kjenner til må knyttes opp mot bekreftet identitet.. Det gjelder også de kortene som før ikke trengte det.. Men om du vet om noen som fortsatt fungerer sånn feel free to share!
Vis hele sitatet...
Ah, jeg har ikke fått med meg at slike kort nå må registreres... Lenge siden jeg har brukt det selv "PaySafe" er det navnet som dukker opp når jeg prøver å huske hva det het, men er usikker. Tror det var hvertfall 2-3 man kunne bruke, som lett kunne kjøpes på Narvesen/Mix osv.

Jaja, det ble vel ganske åpenbart at disse stort sett blir brukt til ulovligheter, men allikevel rart om det er helt umulig å få tak i anonymt nå til dags. Kanskje det er overvåkningssamfunnet som har sneket seg innpå

Men bare for å klarere, er det stjålne kredittkort du spør om TS? Tror det er ganske lett for politiet å spore ip-adresse til nettkjøp o.l, tror ikke det er så trygt som kompisen din skal ha det til.
Sist endret av Alzo88; 10. mai 2021 kl. 23:32.
Iskald makkapikk
Vi har noen av de strengeste anti-hvitvaskingslovene i verden nå. Paysafecard kan nesten utelukkende bare brukes til å betale for Netflix eller Spotify.
Sitat av Nordlandskuken Vis innlegg
Vi har noen av de strengeste anti-hvitvaskingslovene i verden nå. Paysafecard kan nesten utelukkende bare brukes til å betale for Netflix eller Spotify.
Vis hele sitatet...
Du kan bruke PSC veldig mange plasser. Mer populært på utelandske sider, men f.eks Steam kan det også brukes hos.