Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1311
Hei, Jeg har en Dell G3579 bærbar som jeg snart har hatt i 2.5 år ca.

Nå merker jeg at det er like før laderen begynner å ta kvelden, kun spørsmål om tid nå. Så da trenger jeg selvfølgelig ny lader.

Jeg tenker at det er logisk at jeg går for en universal lader istedenfor å kjøpe original lader til denne bærbaren da det kan være at jeg kjøper ny bærbar pc til neste år igjen.

2 spørsmål jeg lurer på:

1. Vil denne universale laderen kunne tilføre like mye strøm til bærbaren min på samme måte som den originale laderen kan? Dette er viktig med tanke på at den skal kunne yte maks når jeg gamer csgo, warzone osv.

2. Noen som har noen gode universal ladere å anbefale isåfall?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av cplpro Vis innlegg
Nå merker jeg at det er like før laderen begynner å ta kvelden, kun spørsmål om tid nå. Så da trenger jeg selvfølgelig ny lader.
Vis hele sitatet...
Korleis i alle dager merker du det?
sikker på at det ikke er batteriet som snart kvelder , lurer fælt på hvordan du kan si det er laderen ?
Sitat av cplpro Vis innlegg
Hei, Jeg har en Dell G3579 bærbar som jeg snart har hatt i 2.5 år ca.

Nå merker jeg at det er like før laderen begynner å ta kvelden, kun spørsmål om tid nå. Så da trenger jeg selvfølgelig ny lader.

Jeg tenker at det er logisk at jeg går for en universal lader istedenfor å kjøpe original lader til denne bærbaren da det kan være at jeg kjøper ny bærbar pc til neste år igjen.

2 spørsmål jeg lurer på:

1. Vil denne universale laderen kunne tilføre like mye strøm til bærbaren min på samme måte som den originale laderen kan? Dette er viktig med tanke på at den skal kunne yte maks når jeg gamer csgo, warzone osv.

2. Noen som har noen gode universal ladere å anbefale isåfall?
Vis hele sitatet...
Jeg ville sørget for å kjøpe en laptop som støtter lading via USB-C
Trådstarter
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Korleis i alle dager merker du det?
Vis hele sitatet...
Fordi kabelen på endepunktet lyser blått når den er koblet i stikk kontakt, noe den har gjort fra dag 1. Men nå som kabelen har blitt litt skeiv må jeg "rette den" opp for at den skal lyse blå.

Sitat av gekko4u Vis innlegg
sikker på at det ikke er batteriet som snart kvelder , lurer fælt på hvordan du kan si det er laderen ?
Vis hele sitatet...
Nei det er ikke batteriet. Det er laderen
Sist endret av cplpro; 8. mai 2021 kl. 04:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det vel strengt tatt kontakten da, ikke laderen.

Dell spec

Type
130 W (for datamaskiner som leveres med NVIDIA 1050-grafikkort)

180 W (for datamaskiner som leveres med NVIDIA 1060-grafikkort)

Problemet når du kommer opp i sånne spec er at det er dyrt og dermed ikke så vanlig på universalladere, ligger vel på 60W og deromkring.

Du kan kanskje klare å lade batteriet med en universallader men maskina kan oppføre seg løent. Min Dell Precision blir veldig treg på underdimensjonert (<180W) PSU, ellers virker den som normalt.

Løsningen her heter finn.no

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.h...kode=174244602

Du bør ev. dobbeltsjekke str på kontakten. Litt usikker på variantene til Dell der.
Sist endret av Dough; 8. mai 2021 kl. 08:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Jeg har den laptop versjonen med Nvidia GTX 1050TI skjermkort.

Og ja, det er dette jeg er litt bekymret for, at jeg kjøper en universal lader men at den ikke klarer å levere like nok strøm som original laderen slik at jeg får gamet optimalt..

på den andre siden syns jeg det svir litt i lommeboka å bruke 400+ på original lader når jeg tipper at jeg om 1-2 år skal kjøpe ny pc uansett..
Kjøpte universallader fra Clas til min HP gaming laptop når originalladeren røk, den var på 90w mot 150w originalt. Lading virket når PCen var i dvalemodus, men hvis den sto på ble det ikke nok effekt til å lade så batteriet ble tappet som det ikke sto noen lader i.

Siden jeg ikke fant original noe annet sted enn fra HP kundeservice som ville ha 1500 eller noe for den endte jeg opp med å kjøpe en på 120W fra Mytrendyphone som ladet når PCen sto av og ga nok strøm til å forsyne PCen mens den sto på, men ikke til å lader.
Trådstarter
Sitat av ruskelusk Vis innlegg
Kjøpte universallader fra Clas til min HP gaming laptop når originalladeren røk, den var på 90w mot 150w originalt. Lading virket når PCen var i dvalemodus, men hvis den sto på ble det ikke nok effekt til å lade så batteriet ble tappet som det ikke sto noen lader i.

Siden jeg ikke fant original noe annet sted enn fra HP kundeservice som ville ha 1500 eller noe for den endte jeg opp med å kjøpe en på 120W fra Mytrendyphone som ladet når PCen sto av og ga nok strøm til å forsyne PCen mens den sto på, men ikke til å lader.
Vis hele sitatet...
Hvordan funket dette under gaming da?
Sitat av cplpro Vis innlegg
Jeg har den laptop versjonen med Nvidia GTX 1050TI skjermkort.
Vis hele sitatet...
Ja da er det jo din "lucky day" som slipper unna uten 180W.

Så hvorfor går du da ikke på finn og finner deg en som virker til DIN PC?

Her er f.eks universsallader på 90W https://www.finn.no/bap/forsale/sear...sort=RELEVANCE til 599,- hva skal du egentlig med det annet enn å lage deg trøbbel?

Selvom du bare har 130W spec så er det godt over normalen. Så du vil oppleve trøbbel og du vil sannsynligvis ikke få konkret svar på det før du prøver.
a) maskina slår over på batteri da den ikke får nok strøm
b) maskina slår ikke over på batteri og vil i stedet lugge ved gaming.

1:2
Sist endret av Dough; 9. mai 2021 kl. 08:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.