Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 4354
Anonym bruker
"Overrasket Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei!
For meg er lyrica vidundermedisin. På lyrica føler jeg at jeg er meg selv. Jeg kan snakke med folk helt angstfri.

Jeg går på urinprøver 2 ganger i uken, for å få helseattest til førerkortet.
Jeg tørr ikke å ta det opp med legen ang lyrica grunnet en overdose i fjor.

Noen som har tips til hvordan jeg kan gå frem? bytte lege?
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tror ikke du får skrevet ut lyrica mot angst. Dessuten virker det ikke i lengden, må opp i dose osv. Et helvette og gå av når man har blitt hekta også.... Og du kan jo ikke stå på det resten av livet.
Er enig i forrige svar her.
Lyrica er dessverre ikke svaret, selv om det føles sånn ut.

Jeg gikk av både weed, amfetamin, og innsovingspiller (Zolpidem/Stilnoct og Imovane/Zopiclone) på én gang med Lyrica, og det eneste jeg kan si er at du ruser deg. Rus-dosen min var i begynnelsen på 600mg (fikk resept av legen, da jeg googlet Lyrica etter litt research her på freak, faktisk). Fort steg denne dosen, for å si det slik.
Tok jeg 600mg en dag, måtte jeg opp på et gram neste dag. Tok jeg ett gram, måtte jeg opp på 1,4 gram dagen etter. Sånn fortsetter det.

Lyrica er blitt et B-preparat, altså et preparat som kan misbrukes, akkurat som valium, xanor, imovane, paralgin forte eller lignende. Så leger ser ikke mellom fingrene, med dette preparatet lengre.
Jeg dro nytte av det, det siste året det var et C-preparat leste meg opp, og så at det kom til å bli et B-preparat innen et år. Etter det, så løy jeg til legen om diverse nervesmerter ("strålesmerter") i lår og legger. Delvis sant, men jeg smurte på litt ekstra.

Men er helt enig i rusen: du blir likegyldig, og glad i tilværelsen. Kan til og med få energi, til å gjøre meningsløse ting. Nesten en blanding av weed, makka og benzo
Er ikke for å drive med noe moralpreken, men som sagt over her er ikke Lyrica svaret.
Greit nok at for noen år siden var det C-preparat, og er nå B, men mange stater i USA er det scedule 1. Som er det strengeste du får og det er ikke uten grunn. Jeg er i dag rusfri, men har hatt et sant _helvette_ med rusmidler og Lyrica har vert en værsting, ikke brukt mest av det, men har både brukt og missbrukt det. Jeg har seponert Benzodiasepiner, Opiater, Amfetaminer, Cannabis og mye annet dritt. Blant annet Lyrica, det er desidert det værste jeg har seponert og jeg har vert stormissbruker av Valium og Xanor samt Oxy/Buprenorfin.

Om du tar steget videre og begynner og stormedisnere deg selv med Lyrica kan jeg love deg du vill få et sant helvette di dagane du er fri eller må gå uten, eller i værste/beste fall hvordan det blir den dagen du skal slutte, Lyrica er ikke bare meget potent, det er alt dekkende, i den forstand det tar abstinenser fra kong Alkohol, Benzo, Opiater og ellers en hel rekke rusmidler.. INGEN jeg kjenner som har gått av Lyrica eller brukt det og blitt fri, har noe som helst positivt å si om det, bortsett fra at det er en mirakelkur helt til du ser den mørke baksiden.

Håper dette får deg på bedre tanker! Lykke til =)
Hvis du har tilegnet deg disse illegalt, og det er et vidundermiddel så bør alle varsellamper gå. Vi folk kan pløye oss igjennom en herskare av drugs men når man finner noe som gjør at en blir en bedre versjon av seg selv, noe man reagerer godt på og som virker trygt, da vet man at man har kommet over det farligste for en selv og bør utvise enorm forsiktighet.
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det hjelper nok ikke å bytte lege. Man blir fortere stemplet om man kommer på første time hos ny lege å spør om piller! Bedre å forklare situasjonen for fastlegen din som kjenner deg og si at du ikke er interessert i rus, lærte av overdosen men at du sliter med angst og lurer på om han kan hjlpe deg med det..ikke spør direkte etter spesifikk pille
Anonym bruker
"Ydmyket Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lyrica er en djevel å slutte med. Verre enn mye tyngre stoffer. En skikkelig mindfuck. Plutselig har du påtvungde selvmordstanker pga abstinenser i månedsvis eller andre uheldige tanker når man skal slutte. Til slutt så tar det over alt. Ting blir umulig uten lyrica.

Dette er selvfølgelig skrekk senario, men veldig raskt virkeligheten når legen din er pusheren.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Hei:
Er det noen her som opplever at Lyrica forsterker virkningen av heroin? Går på LAR-medisin (Buvidalsprøyte), og av den grunn merker jeg lite av virkningen til f.eks. heroin. Har funnet ut at hvis jeg tar en tablett 1 time eller noe sånt, før jeg skal ta heroin, så får jeg lette abstinenssymptomer, og da funker heroinen igjen, svakere men den funker. Har prøvd å ta det intravenøs med begge stoffene samtidig, og det funker også, men mange har sagt at det kan være farlig.
Har noen her erfaringer med dette?

Takk.
datadyrkegeeknarkis
84 6
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei!
For meg er lyrica vidundermedisin. På lyrica føler jeg at jeg er meg selv. Jeg kan snakke med folk helt angstfri.

Jeg går på urinprøver 2 ganger i uken, for å få helseattest til førerkortet.
Jeg tørr ikke å ta det opp med legen ang lyrica grunnet en overdose i fjor.

Noen som har tips til hvordan jeg kan gå frem? bytte lege?
Vis hele sitatet...
du selvmedisinerer? akkurat som meg? jasså? lyrica? blir det hovedsaklig brukt mot angst? b? c?
Sist endret av snowden; 19. oktober 2021 kl. 06:34.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hva er det med Lyrica som er så farlig?
Har brukt Lyrica mot nevropatiske smerter siden 2017. Starta på 300, så økte til 600mg/dag.
Har ALLTID brukt den som foreskrevet, har hatt en måned av i ny og ne uten problem.

Dosene jeg har brukt pr. dag varierer fra 450mg til 675mg, nå på 450mg - 3 x 150mg.
Den reddet livet mitt! Bruker opioider også som blir potensert av pregabalin, og det syns jeg er bra for smertelindringen.

Har både opioider og pregabalin på blå resept med vedtak fra Helfo. 2 år i slengen på opioidene og vedtaket på pregabalin er livet ut.
Anonym bruker
"Digital Nattravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei!
For meg er lyrica vidundermedisin. På lyrica føler jeg at jeg er meg selv. Jeg kan snakke med folk helt angstfri.

Jeg går på urinprøver 2 ganger i uken, for å få helseattest til førerkortet.
Jeg tørr ikke å ta det opp med legen ang lyrica grunnet en overdose i fjor.

Noen som har tips til hvordan jeg kan gå frem? bytte lege?
Vis hele sitatet...
En får som regel ikke lyrica som førsterekke behandling når det gjelder angst, det pleier som regel å starte med noe sånt som cipralex eller seroquel. I og med at du skal gå på urinprøver 2 ganger i uken så er det vel en underliggende årsak som tilsier at du ikke kan få potensielt avhengigshetsskapende medisiner?