Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1975
Som tittelen sier så har jeg masse kjærlighet. Vil så gjerne få folk til å føle seg bra, men hvordan? Har veldig minimalt med fordommer og har mye tro i at alle fortjener å bli elska for hvem de er. Vær så snill å kom med tips til hvordan jeg kan hjelpe til med å få folk til å føle seg bedre med seg selv.

Skulle jo ønske jeg hadde en kjæreste jeg kunne delt kjærlighet, men men den tiden kommer vel.

Her er noe av det jeg har gjort så langt: fortalt alle vennene mine at de kan snakke med meg om hva som helst og at jeg støtter dem uansett, tatt opp praten med de som sitter alene, jobber mye med å få lufta en venn av meg som sliter med depresjon.
Kjøp et hamster?
Sitat av funksjon Vis innlegg
Kjøp et hamster?
Vis hele sitatet...
Tenkte liksom litt mer ting som å hjelpe hjemløse. Som jeg gjør med glede!
Det beste er nok å slutte å prøve så jævlig hardt.
Ender bare opp med å bli brukt av de som finner ut av din gode side.

Engasjer deg i de organisasjoner du føler passer til ditt syn på livet, og legg energien dit. Så vil du også kunne få deg venner og evt kjæreste på reisen
R.i.p 23.04.2021
Meld deg på for å gi gratis hjelp på fks suppekjøkken, kjøre ut og handle mat for de eldre. vær med frelses armen rundt for å hjelpe til. Mye du kan gjøre uten og risikere utnyttelse
Tenkte ikke på at jeg kunne blitt utnyttet. Skal melde meg inn i politisk ungdoms parti. Må ha noe å bruke tida på, kan like gjerne bruke den på noe positivt.
Sitat av Ung og dum Vis innlegg
Tenkte liksom litt mer ting som å hjelpe hjemløse. Som jeg gjør med glede!
Vis hele sitatet...
Her tror jeg du kanskje har svart på ditt eget spørsmål? Skjønner at du søker støtte og veiledning, det er en bra ting. Det er vanskelig for meg å sette meg i din situasjon, kan tenke meg at denne tiden gjør det ekstra ensomt for deg? - Sier meld deg som frivillig nå på julaften hvor du får gitt ett smil til de som også trenger det, du vil nok finne ett fellesskap her med mennesker som setter like stor pris på det som du kan gjøre!

Frivillig.no <- Sjekk ut denne lenken, det er en hel haug med alternativ for hvordan du kan gi din kjærlighet til de som trenger det. Er en flittig bruker her selv og du får sannsynligvis tilbudet så fort du har meldt deg. Folk trengs, spesielt folk som deg som ønsker å gi av seg selv.
Du virker som en fin fyr. En ting å huske på er at omsorg bør handle mer om hva den personen trenger å få enn hva du trenger å gi, hvis du skjønner. I stedet for å tenke "hvem kan jeg gi all denne omsorgen til", så prøv å ha fokus på personen foran deg og hva han/hun faktisk trenger. Hvis ikke kan omsorgen fort bli litt dårlig tilpasset.

En frivillig organisasjon høres ut som en god idé.
Sånn energi går begge veier, hvis du ikke får samme energi tilbake så vet du svaret selv

Ung og dum, hard vei men skal love du finner fler som vil utnytte deg enn å hjelpe. For all del gi masse kjærlighet, organisert kjærlighet.
Sist endret av GoingCrazy; 21. desember 2020 kl. 08:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Pi har et viktig poeng, og det forklarer den litt ugne følelsen jeg fikk av å lese førsteinnlegget i denne tråden. For jeg har noen ganger blitt utsatt for den overstrømmende omsorgen fra noen som ville gi mer enn jeg ønsket å få, og det føltes egentlig ikke helt greit det heller. Så ta det gjerne litt rolig med vennene dine..

Men det finnes sikkert mange som trenger i disse dager, så da gjelder det bare å finne dem da. Organisasjoner kan være veien, men det kan også være så enkelt som å ringe noen gamle du kjenner eller noen i slekta og ganske enkelt slå av en prat med dem (helst uten å bli sånn klein av omsorgsbehov). Det er mange gamle som har vært isolert i lang tid nå på grunn av korona og som har det ganske trist om dagen, og vi kjenner nok noen alle sammen.
De som sier dem er snill er ofte ikke det, bare at du sier du har mye kjærlighet er mistenksom.

I 20 årene gikk jeg rundt å mente jeg var det samme, snill, mye kjærlighet og den beste mannen en dame kan finne seg.

Nå i 30 årene blir jeg flau, har innsett jeg var en skap incel. Forventet å få kjærlighet fordi jeg var "den perfekte mannen"

Trust me, your not.
Frivillig.no eller annet organisasjonsarbeid som for eksempel Dråpen i Havet og ta i mot flyktningene fra flåtene i Hellas.

Sitat av fågelwrap Vis innlegg
De som sier dem er snill er ofte ikke det, bare at du sier du har mye kjærlighet er mistenksom.

I 20 årene gikk jeg rundt å mente jeg var det samme, snill, mye kjærlighet og den beste mannen en dame kan finne seg.

Nå i 30 årene blir jeg flau, har innsett jeg var en skap incel. Forventet å få kjærlighet fordi jeg var "den perfekte mannen"

Trust me, your not.
Vis hele sitatet...
Nei det er ikke noe mistenksomt med det. Narsissister, psykopater, sosiopater og incels er i mindretall. Det er stor forskjell på å være et oppriktig godt menneske med mye å gi, og å være et menneske som teller handlingene sine som snillhetspoeng man forventer å få noe igjen for som i typiske incel og narsissist tilfeller.

Ps: bra du selv kom til den forståelsen om at din egen holdning var feil. Det at noen tenker sånn betyr heldigvis ikke at det er noe galt eller mistenksomt i å være oppriktig god. Virker kanskje som du fortsatt har litt av den incel bitterheten i deg.
Sist endret av celtseus; 21. desember 2020 kl. 09:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Fågelwrap we are trash <3

Ts. Du finner nok noen til slutt. Er rart hvor random et forhold starter.

Don't force it med mindre du er typen som er jævlig på hugget.

Rette folka vil du møte og vibe med så lenge du er deg sjæl. - rolig type? Chill.. Litt nervøs prater? Prat i vei..

Se om det treffer ann og hvis ikke gi folket litt space. - Jeg trenger ei uke hvor jeg møter personene hver dag før jeg får til å ha en avslappet tone til dem, om vi treffer ann.

Jeg syns feks det er stress hvis noen er veeldig innpåslitne aka forcer "i love youu" eller alltid skal ha klem. Hvis jeg crusher på ei derimot så får jeg aldri nok.

Hvis det er menn så chiller jeg og bare lar tiden gå med små ord her og der så plutselig er det prat om en øl feks eller om kids og dame.

Bare vær deg selv.
Litt off topic, men lite poeng: Husk du er den viktigste personen i ditt liv!!! Gir du deg selv nok kjærlighet først og fremst?
Vil påstå at det til tross for å være ekkelt er ett faktum at folk gjerne vil glede deg for å glede seg selv til en viss grad, her bunner det ikke bare i ett ''oppriktig ønske om at du skal ha det bra''.

Joda, det er jo det, men når du koker det ned til makro; de vil føle seg trygge på at du har det bra. Hvis det ikke er det så er det vel at de tilfredsstilles av å løfte deg opp, hvis ikke hadde det ikke vært ett jag der.

Det er jo det kjærlighet er, men det er også forakt, sinne, eksplosjon og kaotisk i svake øyeblikk. Det jeg prøver å si her er at det til syvende og sist styres av en indre dialog som jeg vil anta er mer underbevisst enn bevisst. Du kommer til å handle for jeg-et, og mer enn gjerne i svake øyeblikk.

Det høres vel kynisk ut, men misforstå meg rett. Poenget for meg er at selv om en gjør noe av godhet for å tjene på det selv, betyr ikke det at det er noe galt med det. Så lenge du er oppriktig i at du ønsker å bidra til å hjelpe ett annet menneske og du faktisk gjør akkurat det så kan en tenke hva en vil spør du meg.

eks. Du donerte ett gitt antall beløp til organisasjoner som desperat trengte det for å kunne skrive det av på skatten:
Det har vel fremdeles bidratt til en organisasjon og kanskje også en gruppe mennesker som trengte det, selv om intensjonen ikke direkte var å bidra.

Ja, en skal se etter intensjon i mange tilfeller. I nære relasjoner spesielt, men når folk prøver å gi av seg selv for å bidra til de som trenger det er intensjonen irrelevant så lenge gitt mål blir nådd.

Så lenge det ikke går på en eller annens bekostning, men det er ett selvfølge i den her samtalen.