Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 2772
Anonym bruker
"Leken Sverdfisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei.
Jeg skeia ut inatt.. Kjørte full og smasha siden og hele understellet på bilen min. Jeg bor hjemme og har fått bilen hjem. Hvordan fortelle dette på beste måte til far og spesielt mor? Drit nå faen i moralprekener, det som er gjort er fortjent
Du gjorde en dårlig vurdering og skal ta konsekvensene av det. Si at det var lærdom i det
da er det vel bare si det som det er da?
drit nå faen i unnskyldninger, det som er gjort er gjort, og det må man stå for.

lykke til
Det finnes ikke noen unnskyldning for det, dessverre. Hvordan du tar konsekvensene viser hvilken type person du er.
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Når jeg fyllekjørte sa jeg det akkurat som det var. Det krever store baller men du tjener på det på sikt. Er du tatt? Altså, er det politi inne i bildet?
Du har hatt flaks som ikke kjørte deg ihjel i fylla og flaks for at det gikk bra og du ikke er drapsmann. Ditt minste problem er egentlig hva foreldrene sine og tenker nå. Du bør ta en lang timeout og faktisk sitte ned og tenke nøye gjennom hva du har gjort og hvilke konsekvenser det faktisk fikk - og det ennå det i ditt tilfelle gikk bra du overlevde og ingen er døde. Håper virkelig at du klarer å ta lærdom at nattens/helgens hendelser slik at du for all fremtid lar bilen stå når du er ruset. Det virker dessverre som det er en veldig stor andel som ikke stopper med fyllekjøring selv om de sitter med håndfaste bevis på hvor farlig det, både for dem selv og andre helt uskyldige trafikanter.

Vente til du er sikker på at alt er ute av kroppen og det ikke er mulig å måle promille også fortelle dem det? Da gjør du ikke ting værre om de finner på å ringen politiet i affekt over at du har fyllekjørt. Eller ikke si noen ting, med mindre du også ble tatt av politiet og faktisk har mistet lappen og du vet du må inn og sone? Da kan du bare si til dem at det er "Morten" som klønte det til når han lånte bilen din. Og at han er så drittsekk at han ikke vil betale egenandelen din eller gjøre opp for seg.
Sist endret av _abc_; 21. april 2020 kl. 08:22.
Går ut fra at du ikke har råd til å reparere bilen? Hadde du latt bilen stå kunne du ha meldt den stjålet. Nå må du igrunn bare bite i det sure eplet og fortelle det. Og vær glad du ikke skadet noen. Det er tross alt bare en bil.
Håper så virkelig at du tar lærdom av dette. At du aldri mer kjører ruset.
Du må være så glad for at du slapp billig unna. At du ikke tok livet av noen eller deg selv.
Det er tøft å si dette, men at de hører dette fra deg og ikke senere vil bety mye.
Sett deg ned med de og legg deg flat.vis at du angrer og vet konsekvensene av å kjøre rusa.
Du sier ingenting om at politiet er involvert. Da er du grise heldig. Politet ser grovt på sånt. Straffen lang.Førekortet borte.
Kjenner til situasjonen din.
Igjen, jeg håper så du aldri kjører rusa eller sitter på med en rusa sjåfør.
Ikke sikkert du er like heldig neste gang...
Been there, done that. Dog var det kompis som kjørte mens jeg satt på, men jeg var like skyldig for det. Fortalte om krasj og tok på meg all skyld, men holdt kjeft om promille. Kommer intet godt ut av å fortelle det uansett, og for meg var det det lærepenge nok til å holde seg unna fyllekjøring for resten av livet.

Lykke til TS, fylleangeren sitter hardt nå og den er fortjent - men livet går videre og tar du en real skjerpings nå så kommer du det gjennom dette.
Anonym bruker
"Rik Havfrue"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Streit Vis innlegg
Been there, done that. Dog var det kompis som kjørte mens jeg satt på, men jeg var like skyldig for det. Fortalte om krasj og tok på meg all skyld, men holdt kjeft om promille. Kommer intet godt ut av å fortelle det uansett, og for meg var det det lærepenge nok til å holde seg unna fyllekjøring for resten av livet.

Lykke til TS, fylleangeren sitter hardt nå og den er fortjent - men livet går videre og tar du en real skjerpings nå så kommer du det gjennom dette.
Vis hele sitatet...
Samme her. Gjorde akkurat det samme som 18-åring. To uker etter jeg fikk lappen. Jeg var ikke så høy i hatten ovenfor fattern da for å si det sånn. Hans bil og greier. Sa ikke at jeg var full men tok på meg ansvaret selvfølgelig.

Det er 12 år siden nå. Har aldri fyllekjørt etter det og kommer aldri til å gjøre det igjen. Lesson learned. Synd at man må gå på en smell for å lære men..
Anonym bruker
"Leken Sverdfisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for svar. Har mulighet til å parkere bilen slik at de ikke ser skadene, så jeg har litt tid til å tenke ut en plan. Det er IKKE aktuelt å si at jeg var full når jeg kjørte. Politiet er ikke inni bildet, da jeg fikk kjørt bilen hjem. Heldigvis.
Ikke si du kjørte i fylla,da kommer de til å ha massee bekymringe.... bare klekk ut en plan om at det var et uhell
Anonym bruker
"Leken Sverdfisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Tar gjerne imot konkrete tips på hva jeg kan si.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tar gjerne imot konkrete tips på hva jeg kan si.
Vis hele sitatet...
OK, her er standardoppskrift på en unnskyldning:

1: Anerkjenn at det du gjorde var galt
2: Vis at du forstår hvordan det må ha vært for den andre
3: Si uforbeholdent unnskyld. Det betyr at du ikke får si "men" etterpå. Si gjerne hva du burde gjort i stedet.
4: Aksepter reaksjonen. Ikke bli sur hvis de ikke tilgir deg, kjefter videre etc. Gjenta unnskyldningen like uforbeholdent, ikke argumenter imot. Ikke fall for fristelsen å fokusere på hvor kjipt dette er for deg. Det skal være kjipt for deg.

NB: Ikke be om unnskyldning hvis du ikke seriøst har tenkt å slutte med det.
Anonym bruker
"Hoppende Fe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Betal det det koster for å få den reparert asap. Om det koster noen tusen ekstra for å få det gjort fortere, så gjør det.
Anonym bruker
"Ferdig Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det kom et rådyr over veien og du handla instinktivt og skeina bilen ut.
Elg i veien kan være en grunn
Klarer dessverre ikke å la være å komme med moralpreken. Du kan prøve å finne en unnskyldning, si du hadde for høy fart eller det kom elg? Og at du har lært å holde farten nede heretter. Det er vanlig at ungdom overvurderer evnen til å takle fart.
Bare vær glad for at du ikke skadet noen eller deg selv. Aldri drikk og kjør igjen!
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Det står "bilen min".

Alle forutsetter at det er bilen til foreldrene, men da har han formulert seg klin motsatt av hvordan han burde.

Hvis det mot all formodning ikke er bilen til folka, hvorfor i alle dager skal man si noe annet enn at man har hatt en ulykke?

- Dyr i veibanen (Elg, reinsdyr, hare etc)
- For stor fart i en sving
- Distrahert av mobiltelefon
- Insekt i bilen
Sist endret av meaculpaUIO; 21. april 2020 kl. 17:09.
Anonym bruker
"Lystig Torsk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
veldig enkelt du styre unna en hjort som kom løpende uti veien.
Si at du tekstet på telefonen mens du kjørte, og mistet kontrollen. Da har du innrømmet å ha gjort noe galt, men noe som er lettere å bli tilgitt for enn å kjøre i fylla.
Jeg ser at 5 av de siste 6 innleggene anbefaler det samme, elg eller hjort. Hahahaha. Det holder vel at en kommer med forslaget. Ja ja, elg er elg og gjort er gjort
Anonym bruker
"Ferdig Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av why_not Vis innlegg
Jeg ser at 5 av de siste 6 innleggene anbefaler det samme, elg eller hjort. Hahahaha. Det holder vel at en kommer med forslaget. Ja ja, elg er elg og gjort er gjort
Vis hele sitatet...
Combobreaker
Sitat av Kikagaku Vis innlegg
Si at du tekstet på telefonen mens du kjørte, og mistet kontrollen. Da har du innrømmet å ha gjort noe galt, men noe som er lettere å bli tilgitt for enn å kjøre i fylla.
Vis hele sitatet...
Sikker på at du ikke mener motsatt?
Anonym bruker
"Leken Sverdfisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Det står "bilen min".

Alle forutsetter at det er bilen til foreldrene, men da har han formulert seg klin motsatt av hvordan han burde.

Hvis det mot all formodning ikke er bilen til folka, hvorfor i alle dager skal man si noe annet enn at man har hatt en ulykke?

- Dyr i veibanen (Elg, reinsdyr, hare etc)
- For stor fart i en sving
- Distrahert av mobiltelefon
- Insekt i bilen
Vis hele sitatet...
Haha, dette innlegget ble skrevet når jeg var full rett etter det skjedde.
Og ja, det er min bil. Kommer til å skylde på rådyr.
Takk for svar allesammen!
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
LOL og alle de andre skumleste og fikk ikke det med seg. nyak nyak nyaahahhhhh
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Haha, dette innlegget ble skrevet når jeg var full rett etter det skjedde.
Og ja, det er min bil. Kommer til å skylde på rådyr.
Takk for svar allesammen!
Vis hele sitatet...
Hadde du kræsja med hjort så hadde du vel sagt ifra litt raskere til de om hva som hadde skjedd? Ville tro dette gjør det hele mer urealistisk og vanskeligere å svelge for dine foreldre, hvorfor skulle du liksom bruke så lang tid på å si noe som bare var et uhell? Ville selv gått for "teksting mens man kjører"-unnskyldningen
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Si at du var flau/stressa over at du kræsja bilen deres, så du utsatte det. Uansett unnskyldning må du si det så fort som mulig.
Sitat av Kikagaku Vis innlegg
Si at du tekstet på telefonen mens du kjørte, og mistet kontrollen. Da har du innrømmet å ha gjort noe galt, men noe som er lettere å bli tilgitt for enn å kjøre i fylla.
Vis hele sitatet...
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Sikker på at du ikke mener motsatt?
Vis hele sitatet...
Jeg mente ikke motsatt nei. Jeg tror foreldrene hans ville blitt mindre forbanna hvis han sa at det var telefonbruk som var årsaken til at han kræsjet, enn hvis han sa at det var pga fyllekjøring.