Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 559
Har en aldri så liten case her på jobb hvor vi opplever en del dropp i lydnivå på tv-kanaler. For å feilsøke problemet og finner ut hvor ofte dette skjer kunne jeg tenkt meg å fått loggført nivå ut fra STB-en ved å bruke den analoge lydutgangen (2xRCA).

Noen som har noen gode tips til hvordan jeg kan få satt opp dette på en så enkel måte som mulig? eller er jeg helt på villspor når jeg skamløst antar at jeg bare kan måle strøm ut fra utgangen og få grafet dette på arbeidsstasjonen min? Gjerne med komponenter jeg kan få tak på i løpet av et par arbeidsdager.

(det er såpass store drops, på ca 1sekund hver, at min teori er at dette vil være veldig synlig selv om lydnivå varierer mellom tv-programmer, reklame osv på samme kanal)
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Kjør det inn på lydkortet ditt, lagre lydfila, så ser du jo rimeleg kjapt i t.d. audacity når droppet er. Det går garantert an å automatisere oppdaging av droppa en tanke også, til å t.d. hilighte punkt med lav verdi. Men har du lydfila har du et godt utgangspunkt
Logotytme
liasis's Avatar
Trådstarter
Sånn ca samme løsning som jeg kom på selv, en halvtime etter at jeg postet tråden (rart hvordan man får gode ideer mens man spiser lunch)