Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 541
Ser med gru på div prislister på nett, at skal jeg ha nytt hovedkort og prosessor, så er nesten hele utvalget basert på DDR ram..

Men jeg vil beholde sdramm'en min!

Finnes der noen gode hovedkort for XP prosessor (1800+ gjerne),
med ata100/133, kanskje usb2, 200+FSB.
Og helst uten innebygd funkis lydkort.
sdram slots.

Min nåværende abit BE6, p450 kjører nå på bare 300mhz, fordi prosessoren egentlig er svidd. Bare et under at den virker som den er.


Noen gode hovedkort å annbefale?
Dårlige / gode erfaringer?


Hilsen EO2
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Tror jeg ville gått for en upgrade av rammen når jeg var i gang. Sdram blir mindre og mindre vanlig på nyere hovedkort. Jeg anbefaler deg og sjekke komplett.no sin hovedkort seksjon hvis du skal likevel ha ett sdram kort. Omtrent alt du finner der fra MSI eller ABIT er veldig bra, se deg litt rundt så kan jeg evt hjelpe deg med å velge hvis du har noen alternativer..
Just a thought..
Totto
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
enig med totto, sdram systemer har mye dårligere båndbredde til og fra rammen og har mye, mye lavere klokkefrekvens (=dårligere ytelse) enn DDR

sdrammen din kan du selge på f.eks QXL eller til kompiser.. det er fullt mulig å få noen hundrelapper for f.eks 256 megs brikker
EO2, var ikke du borte vekk fra forumet da?

uansett, hvis _ja_, velkommen tilbake.


jeg er enig med totto her, spar opp penger og gå for ddr hovedkort. det er iallfall det jeg har tenkt til å gjøre. vanlig sdram er på vei ut.
EO2
EO2's Avatar
Trådstarter
Tingen var jeg hadde spart opp ca 2k til ny prosessor + kort.. så så det ut til å bli en del dyrere pga ram i tillegg.. og jeg trengte fix på den NÅ.

Fant en grei deal på Asus a7v266-c + XP-1800+(1,5) + vifte + 256 ddr = 2384

Og da ble det ikke så ille likevell
De hadde jo ikke sdram kort heller.. hehe

Og gjett om det er digg å endelig få en oppgradering på den gamle svidde pentuimen.. Selv om det var med nostalgi jeg på brutalt vis røsket sakene ut av maskinen. ; )

hehe


Tenker jeg skal sette sammen en liten kjiip enkel sak av restene,
og sende den med min bror.. For han har ikke peil på data,
og med en maskin som ikke fungerer 100%, kommer ikke det til å vare lenge. hehe

Og nei jeg er ikke borte fra forumet..
Detter alltids innom til tider!


Får snart breiband heme igjen, så da blir det mer tid til å bruke maskinen til annet enn strictly buissenes..

; )


Snakks!
har du skaffa deg ny strømforsyning?
anbefaler deg og ha min. 300w
holder ikke med den du har nei....
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Det spørs vel strengt tatt på hvor mye maskinvare han har..
Opprinnelig postet av Ond^Sofa
Det spørs vel strengt tatt på hvor mye maskinvare han har..
Vis hele sitatet...
vell ;D
på tia da PII ble selgt..

hva PSU'an på ca 150-180w

du kan kjøre en amd med min 200w PSU
dersom dette er et m-atx hovedkort
...og da er det bare mulighet for en cdrom...
EO2
EO2's Avatar
Trådstarter
mener å huske det var på ca 200 230 eller no..

Har et voodoo kort jeg ikke vil gi for mye strøm heller..
og det var en p|||, ikke p||.


Sålangt kjører maskinen helt fint, men det er nok takketvære at jeg bruker min gamle prosessor vifte på grafikk kortet. hehe

kunne steike egg på det kortet før.. hadde jeg vært skikkelig sulten.

: )