Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 501
Hei

Jeg skal sette opp en cs server men den blir blocket av router eller modem
Vi har en Thompson Modem/router og en ZyXel trådløst router. Uansett om jeg er koplet rett på modemet med kabel eller på routeren via trådløst så blir serveren blocket. Det jeg må gjøre er å sette modemet og router i bridge mode, tror jeg. Men saken er den at skriver jeg inn ip'n til den trådløse routeren for å konfigurere så kommer det opp login til Thompson modemet, de har faktisk samme ip =\ og jeg har ikke passordet til Thompson modemet så jeg skal først logge inn på zyxl routeren for å se om det er den som skaper problemet med cs serveren.....

Trenger litt hjelp her nå
www.portforward.com står det hvilke porter du må åpne for at det skal virke.
Ellers så må du endre IP-adresse til modemet eller routeren, de kan ikke ha samme IP.
Det er BKK ?


Mener de thompsonboksene, som du sier, ikke er ment å skulle logge inn på.
Normalt går det fint likevell, men om det er bkk, har de gått inn for å hindre dette.

Men de har slått på noe som heter DMZ, som jeg mener skulle sende all trafikk igjennom til bestemt adreses..

Husker ikke eksakt adressen.. de har byttet litt. mener 192.168.1.30
Men.. det dritet virket aldri, og jeg skal ikke se på den igjen før etter ferie. hehe

Hodepine