Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1238
Hei, for et år siden begynte jeg med Imovane 7,5 mg på dagtid (en halv tablett to ganger daglig) fordi den hjalp mye bedre på angsten og kroppslige symptomer enn både Vival og Sobril. Har ellers brukt den som sovemedisin i 3 år , samt Vival 2mg daglig. Er det flere her som har misbrukt Imovane og brukt det på dagtid mot angst? Jeg har prøvd å slutte men klarer rett og slett ikke pga abstinensene+++.
Sist endret av Lauken83; 11. mai 2021 kl. 23:04.
Jeg har brukt imovane for det samme formålet, og jeg har erfart at det er mer potent enn de fleste andre benzodiazepiner. Da har du et svar på spørsmålet ditt, men det er åpenbart at du ikke klarer å slutte på egenhånd. Dersom du ikke får til å håndtere problemene dine uten medisinering på egenhånd kan psykologer hjelpe med dette. Du bør bestille fastlegetime og avvenne deg imovanebruken før du ankommer.
Trådstarter
15 1
Er under Dps nå. Og prøvde å erstatte Imovane med Vival på dagtid, men det funka overhodet ikke,hadde trodd det skulle gå ganske greit. 6mg vival for å erstatte 7,5mg imovane. Hva er det som gjør at imovane er mye mere potent enn vival/sobril? Hvertfall føles slik. Ikke blir jeg trøtt av de på dagtid heller slik benzo gjør
Jeg brukte Imovane i ni år fra '97 og utover omtrent da de kom på markedet.Brukte det som foreskrevet mot søvnvansker.Etter noen år ble det mindre futt i de,så jeg fikk Zolpidem i tillegg.Den gangen ble de ansett som ikke vanedannende og legene var begeistret over at de nå slapp å skrive ut Rohypnol.Etter at jeg sluttet med Imovane gikk jeg over til Apodorm og brukte det sammen med Zolpidem til at jeg kuttet begge tvert i 2011.Det har overasket meg når jeg nå leser her om at folk ruser seg på de og som her bruker det mot angst.Jeg fikk sobril mot det.