Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 909
Er det noen leger i norge som er utdannet eller har erfaring til å behandle dette ? er det noen på forumet som vet om noen kur ? jeg kan ikke røyke grønnt lengre , kroppen totalt rejecter det og jeg blir døds syk i magen etter bare et par trekk , har hatt dette i 4 år nå , så jeg har måtte gå over til mørk hasj , da får jeg ingen reaksjoner , men uansett type weed , bang , med en gang døds sjuk med (CHS)

må jo finnes en kur der ute mot dette , har jo gått mange år siden folk oppdaget dette og startet research på det og pasienter i usa osv som har blitt behandlet for dette helt tilbake til 2012

er det noen på forumet som vet om en kur?
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dette var nytt for meg. Du har vært veldig uheldig skjønner jeg. Etter litt googling (som du sikkert har gjort) så ser det ut til at det ikke er kur mot dette. Flaks at du i det hele tatt kan bruke mørk hasj.

Kan du spise grønt i edibles?
Anonym bruker
"Forbannet Nidhogg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Eneste kjente behandling er å slutte med stoffet, står det i denne linken som tar for seg et tilfelle med en annen norsk person med CHS.
https://tidsskriftet.no/2011/11/noe-...indret-av-varm

Det står også at symptomene lindres ved varm bad så vet ikke om du har tilgang til badekar eller varmteppe kanskje.

Jeg har ikke hørt om dette "syndromet" før men ser at årsaken er den samme som når man får andre varige negative følger av langvarig hasjbruk;

CHS only occurs in daily long-term users of marijuana.
Marijuana has several active substances. These include THC and related chemicals. These substances bind to molecules found in the brain. That causes the drug “high” and other effects that users feel.

Your digestive tract also has a number of molecules that bind to THC and related substances. So marijuana also affects the digestive tract. It also affects the esophageal sphincter. That’s the tight band of muscle that opens and closes to let food from the esophagus into the stomach. Long-term marijuana use can change the way the affected molecules respond and lead to the symptoms of CHS.

https://www.cedars-sinai.org/health-...-syndrome.html

Langvarig bruk av cannabis kan endre hjernen og hvordan molekyler og reseptorer responderer og kommuniserer med hverandre. Mest kjent er det at noen utvikler plutselig angst etter ti års bruk, noen psykoser, noen paranoia, og noen får utløst kronisk schizofreni eller andre lidelser fordi hjernen responderer anderledes enn før. Det er sånn sett ikke overraskende at de endringene i hvordan hjernen sender og mottar signaler også kan påvirke fysiske uønskede responser.

Men som med de som ikke tåler hasj lenger psykisk pga hjernen er endret av langvarig bruk tror jeg det bare er et alternativ for deg som ikke lenger tåler det fysisk pga endringer i hjernen av langvarig også - nemlig å slutte for godt.
Det fører ingenting godt med seg å fortsette å tvinge hjernen gjennom noe den ikke lenger tåler og reseptorene vil hvertfall aldri kunne normalisere seg om de fortsetter å utsettes for det som skader dem.