Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  112 13222
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Om penger ikke er noe problem så kjør på med 300w versjonen.
Regner med målene på teltet er bredde og dybde? Om det er bredde og høyde er det selvfølgelig litt overkill med 300w på 90x90x150
Vis hele sitatet...
Bredde og høyde ja, høyden er 200. Tenker du da en eller 2? Sendte de mail å hørte om jeg får bytta inn den jeg har kasta innpakninga på, så får vi se hvor greie de er.

Er det dumt å ha 2 forskjellige evt?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Du kan kjøre på med 2 x 300w lamper ja, det er ingenting dumt med å ha en på 200 og en på 300 annet at med mindre du flytter på plantene så vil jo de som står under 300w få mer avkastning.
Da krysser jeg fingra for at mikrogartneriet er greie med meg
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hvis en hel avling med hunnplanter har blitt pollinert av en hermafroditt tre uker før høsting, er det bare å hive hele hurven på bålet? Eller kan man bruke det til noe?
Du får vel en god del frø ut av det om det står løpet ut ? Også kan det vel lages smør/edibles av ganske mye på planten.

Det går vel også an å lage hasj av det
Sist endret av Hjelm1; 13. februar 2021 kl. 18:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du får knall avling allikevel, litt mindre yield, litt lavere kvalitet. Muligens noen modne frø om du er heldig. Ri den ut og ikke hør på dommedagsprofetier på nettet! Det mest dyrebare du får av å ri den ut, er erfaring og kunnskap
Og vask teltet/omgivelsene grundig etter høsting
Sitat av Nordlandskuken Vis innlegg
Hvis en hel avling med hunnplanter har blitt pollinert av en hermafroditt tre uker før høsting, er det bare å hive hele hurven på bålet? Eller kan man bruke det til noe?
Vis hele sitatet...
Dette skjedde meg, hadde 2 planter og den ene ble hermie, mens den andre begynte så måtte høste for tidlig. Den som var hermie laga jeg olje av og den som begynte å bli hermie/produsere frø ble høsta tidlig og fikk noe dårligere kvalitet.
Hei jeg trenger hjelp!

Har hatt 4 frø som har spiret men etter har klekt så stopper det opp å slår ikke røtter.. why?
Sitat av Smokey Vis innlegg
Hei jeg trenger hjelp!

Har hatt 4 frø som har spiret men etter har klekt så stopper det opp å slår ikke røtter.. why?
Vis hele sitatet...
Og den "spiren" som kommer ut av frøet, hvilken vei står den?
Sitat av Kloakk Vis innlegg
Og den "spiren" som kommer ut av frøet, hvilken vei står den?
Vis hele sitatet...
Dem går som en uform rundt frø ,ca 1 cm. Hadde et som ble ok å fikk blad til slutt men slo ikke røtter

Er 1000 w led grolys for heftig i startfase? Aldri brukt led før
Sist endret av Smokey; 17. februar 2021 kl. 20:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvilken 1000w lampe?
Sitat av BeardedFreak Vis innlegg
Hvilken 1000w lampe?
Vis hele sitatet...
https://www.cinema-shop.no/lumeri-pnlx1000.html
Sitat av Smokey Vis innlegg
Dem går som en uform rundt frø ,ca 1 cm. Hadde et som ble ok å fikk blad til slutt men slo ikke røtter

Er 1000 w led grolys for heftig i startfase? Aldri brukt led før
Vis hele sitatet...
Riktig, menne den "spiren" som kommer ut av frøet er roten og må plantes i jord, spiren kommer når roten har fått fotfeste.
Sitat av Kloakk Vis innlegg
Riktig, menne den "spiren" som kommer ut av frøet er roten og må plantes i jord, spiren kommer når roten har fått fotfeste.
Vis hele sitatet...
Det har gått ei uke no,ikke noe forandring da.
Ikke blitt lengre roten
Sist endret av Smokey; 17. februar 2021 kl. 21:07.
Den lampa er 90 watt at best. Så det går nok helt fint med litt avstand
Sitat av Smokey Vis innlegg
Det har gått ei uke no,ikke noe forandring da.
Ikke blitt lengre roten
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du se det?
Sitat av Kloakk Vis innlegg
Hvordan kan du se det?
Vis hele sitatet...
Har sett etter på en, rota er ikke hvit lengre men blitt litt gul i fargen

Sitat av BeardedFreak Vis innlegg
Den lampa er 90 watt at best. Så det går nok helt fint med litt avstand
Vis hele sitatet...
Okey 👍

Hører enkelte sier at denne også kan brukes i blomst, jeg får ikke det til å stemme helt...
Sist endret av Smokey; 18. februar 2021 kl. 06:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Smokey Vis innlegg
Hei jeg trenger hjelp!

Har hatt 4 frø som har spiret men etter har klekt så stopper det opp å slår ikke røtter.. why?
Vis hele sitatet...
Hva er prosedyren din? Du gir oss ingen info å jobbe med her..

Legger du frøene i vann/våt bomull og lar de spire og så putter du de i jord eller en annen metode?

Hvor nært er den lampa? Og jeg vil tørre påstå den er alt for kraftig for spirer, du trenger bare noe slikt på 18w for å få spirer til å gro. En slik stripe kan gå inn i et lite propagator telt på 90x60x60 og holde liv i flere spirer og en liten morplante eller to.

Så, det jeg brukte å gjøre var å ta en bomullpad/litt toalettpapir, på et lite tefat, dynk det med vann og legg frø i mellom vått papir/bomull.
Etter to-tre dager (fyll etter med vann en gang om dagen så frøet ikke tørker ut) så har frøene åpnet seg og en liten hvit spire viser seg
Lag et lite hull i jorden i potten, ikke så dypt, bare en halv til en cm dypt, sett ned i frøet med spiren pekende noenlunde oppover og dekk den med jord.
I løpet av en uke skal spiren komme seg opp av jorden, jeg har hatt spirer som har tatt omtrent en hel uke før de viser seg: Det er viktig å ha litt tålmodighet og ikke fikle ned i jorden, du vil bare gjøre vondt værre om du grafser neddi der med de skitne fingrene dine.

Sitat av Smokey Vis innlegg
Hører enkelte sier at denne også kan brukes i blomst, jeg får ikke det til å stemme helt...
Vis hele sitatet...
Det er lite informasjon om den lampa, ville heller anbefalt noe somdenne lampen i stedet.

Liten innføring i kjøp av LED lys for dyrking: Se på de tekniske spesifikasjonene:

Lumatek 200W ATTIS Spec, her har man det viktigste tallet: PPF 460 µmol/s, dette er hvor mye lys som treffer et gitt område på ett sekund.

på den 1000W lampa du lenker til får vi tall som:
"Nominell effekt" på 1000W, dette vil også presenteres som "Gir samme effekt som 1000W", og er ofte en ren løgn. At de ikke gir oss PPF tallene bør alltid være en grunn til å styre unna.
Den kan sikkert brukes i blomst, men den er langt fra optimal.
Sist endret av Dodecha; 18. februar 2021 kl. 10:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Hva er prosedyren din? Du gir oss ingen info å jobbe med her..

Legger du frøene i vann/våt bomull og lar de spire og så putter du de i jord eller en annen metode?

Hvor nært er den lampa? Og jeg vil tørre påstå den er alt for kraftig for spirer, du trenger bare noe slikt på 18w for å få spirer til å gro. En slik stripe kan gå inn i et lite propagator telt på 90x60x60 og holde liv i flere spirer og en liten morplante eller to.

Så, det jeg brukte å gjøre var å ta en bomullpad/litt toalettpapir, på et lite tefat, dynk det med vann og legg frø i mellom vått papir/bomull.
Etter to-tre dager (fyll etter med vann en gang om dagen så frøet ikke tørker ut) så har frøene åpnet seg og en liten hvit spire viser seg
Lag et lite hull i jorden i potten, ikke så dypt, bare en halv til en cm dypt, sett ned i frøet med spiren pekende noenlunde oppover og dekk den med jord.
I løpet av en uke skal spiren komme seg opp av jorden, jeg har hatt spirer som har tatt omtrent en hel uke før de viser seg: Det er viktig å ha litt tålmodighet og ikke fikle ned i jorden, du vil bare gjøre vondt værre om du grafser neddi der med de skitne fingrene dine.



Det er lite informasjon om den lampa, ville heller anbefalt noe somdenne lampen i stedet.

Liten innføring i kjøp av LED lys for dyrking: Se på de tekniske spesifikasjonene:

Lumatek 200W ATTIS Spec, her har man det viktigste tallet: PPF 460 µmol/s, dette er hvor mye lys som treffer et gitt område på ett sekund.

på den 1000W lampa du lenker til får vi tall som:
"Nominell effekt" på 1000W, dette vil også presenteres som "Gir samme effekt som 1000W", og er ofte en ren løgn. At de ikke gir oss PPF tallene bør alltid være en grunn til å styre unna.
Den kan sikkert brukes i blomst, men den er langt fra optimal.
Vis hele sitatet...
Hvorfor med roten opp Jeg lurer faktisk, med bare gode intensjoner i tankene.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Kloakk Vis innlegg
Hvorfor med roten opp Jeg lurer faktisk, med bare gode intensjoner i tankene.
Vis hele sitatet...
Jeg vet det er delte meninger om dette, argumentet for roten opp er at den søker først lys og vokser opp, så like før overflaten snur den 180 grader og vokser nedover. Når den får festet seg, bruker den 180-grader svingen som et vippepunkt for å vippe spiren ut av frøskallet og ut av jorden.

Jeg har alltid brukt den metoden og har aldri hatt problemer med den.

Sist endret av Dodecha; 18. februar 2021 kl. 11:42.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Jeg vet det er delte meninger om dette, argumentet for roten opp er at den søker først lys og vokser opp, så like før overflaten snur den 180 grader og vokser nedover. Når den får festet seg, bruker den 180-grader svingen som et vippepunkt for å vippe spiren ut av frøskallet og ut av jorden.

Jeg har alltid brukt den metoden og har aldri hatt problemer med den.

Vis hele sitatet...
På det nederste bildet ser du at rota peker nedover, deretter oppover før den igjen går nedover. Jeg testa dette for litt sia og gravde opp får å se frøet hvordan rota slo rot. Den vokser ikke slik som på bilde der, men rett ned. Kanskje bildet er satt litt på spissen. Jeg har alltid planta som på nederste bildet uten problemer og sliter med å finne ut hva som er riktig :P
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
På det nederste bildet ser du at rota peker nedover, deretter oppover før den igjen går nedover. Jeg testa dette for litt sia og gravde opp får å se frøet hvordan rota slo rot. Den vokser ikke slik som på bilde der, men rett ned. Kanskje bildet er satt litt på spissen. Jeg har alltid planta som på nederste bildet uten problemer og sliter med å finne ut hva som er riktig :P
Vis hele sitatet...
Tja, et enkelt tilfelle er vel ikke nok til å konkludere med at tegningen er feil.
Av det jeg leser på diverse amerikanske forum er at noen planter med roten opp og noen ned. Det nevnes youtuber som prøvde begge metodene og fikk mest hell ved å plante roten oppover.

Så, om man har kjøpt dyre frø burde man kanskje plante med roten opp siden statistikken (den lille man har) peker mot rot opp som best alternativ.
/QUOTE]

Sitat av Dodecha Vis innlegg
Hva er prosedyren din? Du gir oss ingen info å jobbe med her..

Legger du frøene i vann/våt bomull og lar de spire og så putter du de i jord eller en annen metode?

Hvor nært er den lampa? Og jeg vil tørre påstå den er alt for kraftig for spirer, du trenger bare noe slikt på 18w for å få spirer til å gro. En slik stripe kan gå inn i et lite propagator telt på 90x60x60 og holde liv i flere spirer og en liten morplante eller to.

Så, det jeg brukte å gjøre var å ta en bomullpad/litt toalettpapir, på et lite tefat, dynk det med vann og legg frø i mellom vått papir/bomull.
Etter to-tre dager (fyll etter med vann en gang om dagen så frøet ikke tørker ut) så har frøene åpnet seg og en liten hvit spire viser seg
Lag et lite hull i jorden i potten, ikke så dypt, bare en halv til en cm dypt, sett ned i frøet med spiren pekende noenlunde oppover og dekk den med jord.
I løpet av en uke skal spiren komme seg opp av jorden, jeg har hatt spirer som har tatt omtrent en hel uke før de viser seg: Det er viktig å ha litt tålmodighet og ikke fikle ned i jorden, du vil bare gjøre vondt værre om du grafser neddi der med de skitne fingrene dine.



Det er lite informasjon om den lampa, ville heller anbefalt noe somdenne lampen i stedet.

Liten innføring i kjøp av LED lys for dyrking: Se på de tekniske spesifikasjonene:

Lumatek 200W ATTIS Spec, her har man det viktigste tallet: PPF 460 µmol/s, dette er hvor mye lys som treffer et gitt område på ett sekund.

på den 1000W lampa du lenker til får vi tall som:
"Nominell effekt" på 1000W, dette vil også presenteres som "Gir samme effekt som 1000W", og er ofte en ren løgn. At de ikke gir oss PPF tallene bør alltid være en grunn til å styre unna.
Den kan sikkert brukes i blomst, men den er langt fra optimal.
Vis hele sitatet...
Legger du frøene i vann/våt bomull og lar de spire og så putter du de i jord eller en annen metode?

Hvor nært er den lampa? Og jeg vil tørre påstå den er alt for kraftig for spirer, du trenger bare noe slikt på 18w for å få spirer til å gro. En slik stripe kan gå inn i et lite propagator telt på 90x60x60 og holde liv i flere spirer og en liten morplante eller to.

Så, det jeg brukte å gjøre var å ta en bomullpad/litt toalettpapir, på et lite tefat, dynk det med vann og legg frø i mellom vått papir/bomull.
Etter to-tre dager (fyll etter med vann en gang om dagen så frøet ikke tørker ut) så har frøene åpnet seg og en liten hvit spire viser seg
Lag et lite hull i jorden i potten, ikke så dypt, bare en halv til en cm dypt, sett ned i frøet med spiren pekende noenlunde oppover og dekk den med jord.
I løpet av en uke skal spiren komme seg opp av jorden, jeg har hatt spirer som har tatt omtrent en hel uke før de viser seg: Det er viktig å ha litt tålmodighet og ikke fikle ned i jorden, du vil bare gjøre vondt værre om du grafser neddi der med de skitne fingrene dine.



Det er lite informasjon om den lampa, ville heller anbefalt noe somdenne lampen i stedet.

Liten innføring i kjøp av LED lys for dyrking: Se på de tekniske spesifikasjonene:

Lumatek 200W ATTIS Spec, her har man det viktigste tallet: PPF 460 µmol/s, dette er hvor mye lys som treffer et gitt område på ett sekund.

på den 1000W lampa du lenker til får vi tall som:
"Nominell effekt" på 1000W, dette vil også presenteres som "Gir samme effekt som 1000W", og er ofte en ren løgn. At de ikke gir oss PPF tallene bør alltid være en grunn til å styre unna.
Den kan sikkert brukes i blomst, men den er langt fra optimal.[/quote]



Hei
Frø legges i et fat med høy kant, bruker tynn vaske klut , med 2 lag under å et over. Settes Under vasken på badet, vis vært for kaldt så bruker jeg brødpose å ha fatet inni. Når det spirer så stopper det opp som på det bilde som ligger lengre ned, figurer 3, så vit det er noe rot. Settes i ROCKWOOL i mini drivhuse ( her bruker jeg led lys lednig rundt en gang å 2 striper i taket, vet ikke hvor mye watt det er men Bra nok som start fase) til det kommer blad i utgangspunkte.. men rota vill ikke slo mere røtter, ser at meste blir gul lignende på rota.. frøene er kanskje for gammel?, (minst 10 år vært fall..)
Jeg kjøre kun Hydro system , jord er jeg ferdig med 😅


Når det gjelder pærer så er jeg mest vant til halogenlampe 400 w i vekst å 2000 w i blomst.

Denne gang så ville jeg prøve ut led lys , hørt mye positivt med det å ikke minst slippe all den varmen!!!

Den led linken jeg la ut her, burde være bra nok tenke jeg men aldri tenkt over det du siterer, va vært fall høy pris forskjell, wtf!! Men denne du siterer til er på 300 watt bare, er ikke det for lite når det kommer til led?
Vet den 1000w ikke er optimalt som 1000 w burde være. Men den var enkel å få igjennom tollen ..
Jeg har sendt spørsmål om hvor mye ppf den gir så for jeg se hva dem svare på det.


Fins det led lys for blomst?

[quote=Smokey;3672385]Hei
Frø legges i et fat med høy kant, bruker tynn vaske klut , med 2 lag under å et over. Settes Under vasken på badet, vis vært for kaldt så bruker jeg brødpose å ha fatet inni. Når det spirer så stopper det opp som på det bilde som ligger lengre ned, figurer 3, så vit det er noe rot. Settes i ROCKWOOL i mini drivhuse ( her bruker jeg led lys lednig rundt en gang å 2 striper i taket, vet ikke hvor mye watt det er men Bra nok som start fase) til det kommer blad i utgangspunkte.. men rota vill ikke slo mere røtter, ser at meste blir gul lignende på rota.. frøene er kanskje for gammel?, (minst 10 år vært fall..)
Jeg kjøre kun Hydro system , jord er jeg ferdig med 😅


Når det gjelder pærer så er jeg mest vant til halogenlampe 400 w i vekst å 2000 w i blomst.

Denne gang så ville jeg prøve ut led lys , hørt mye positivt med det å ikke minst slippe all den varmen!!!

Den led linken jeg la ut her, burde være bra nok tenke jeg men aldri tenkt over det du siterer, va vært fall høy pris forskjell, wtf!! Men denne du siterer til er på 300 watt bare, er ikke det for lite når det kommer til led?
Vet den 1000w ikke er optimalt som 1000 w burde være. Men den var enkel å få igjennom tollen ..
Jeg har sendt spørsmål om hvor mye ppf den gir så for jeg se hva dem svare på det.

Høyde på lampen er vel rundt 20-50 cm kanskje vis ikke mere..





Fins det led lys for blomst?

[quote=Smokey;3672385]Hei
Frø legges i et fat med høy kant, bruker tynn vaske klut , med 2 lag under å et over. Settes Under vasken på badet, vis vært for kaldt så bruker jeg brødpose å ha fatet inni. Når det spirer så stopper det opp som på det bilde som ligger lengre ned, figurer 3, så vit det er noe rot. Settes i ROCKWOOL i mini drivhuse ( her bruker jeg led lys lednig rundt en gang å 2 striper i taket, vet ikke hvor mye watt det er men Bra nok som start fase) til det kommer blad i utgangspunkte.. men rota vill ikke slo mere røtter, ser at meste blir gul lignende på rota.. frøene er kanskje for gammel?, (minst 10 år vært fall..)
Jeg kjøre kun Hydro system , jord er jeg ferdig med 😅


Når det gjelder pærer så er jeg mest vant til halogenlampe 400 w i vekst å 2000 w i blomst.

Denne gang så ville jeg prøve ut led lys , hørt mye positivt med det å ikke minst slippe all den varmen!!!

Den led linken jeg la ut her, burde være bra nok tenke jeg men aldri tenkt over det du siterer, va vært fall høy pris forskjell, wtf!! Men denne du siterer til er på 300 watt bare, er ikke det for lite når det kommer til led?
Vet den 1000w ikke er optimalt som 1000 w burde være. Men den var enkel å få igjennom tollen ..
Jeg har sendt spørsmål om hvor mye ppf den gir så for jeg se hva dem svare på det.

Høyde på lampen er vel rundt 20-50 cm kanskje vis ikke mere..



Fins det led lys for blomst?
Sist endret av Smokey; 18. februar 2021 kl. 15:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Smokey: For å sitere flere innlegg i svaret ditt så bruker du først knappen med meldingsikonet (som så endrer seg til en hake når du har trykket) og det siste innlegget du skal sitere før du svarer bruker du den øverste knappen, siteringsknappen:


Nå vil du sendes til en ny side som du kan skrive svaret ditt på, og alle innleggene du valgte er sitert.
Det er også viktig at man ikke rører BB-koden som sitat funksjonen lager.
Altså, forran og bak et sistat er det alltid QUOTE koder som inneholder en lenke til brukeren, hvis man tukler med disse så er det ikke sikkert sitat-funksjonen fungerer skikkelig.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Smokey: For å sitere flere innlegg i svaret ditt så bruker du først knappen med meldingsikonet (som så endrer seg til en hake når du har trykket) og det siste innlegget du skal sitere før du svarer bruker du den øverste knappen, siteringsknappen:


Nå vil du sendes til en ny side som du kan skrive svaret ditt på, og alle innleggene du valgte er sitert.
Det er også viktig at man ikke rører BB-koden som sitat funksjonen lager.
Altså, forran og bak et sistat er det alltid QUOTE koder som inneholder en lenke til brukeren, hvis man tukler med disse så er det ikke sikkert sitat-funksjonen fungerer skikkelig.
Vis hele sitatet...
Fjernet det flere ganger,, ga opp til slutt for ikke til å endre no.... Kan hende fjernet qoute også.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Smokey Vis innlegg
Hei
Frø legges i et fat med høy kant, bruker tynn vaske klut , med 2 lag under å et over. Settes Under vasken på badet, vis vært for kaldt så bruker jeg brødpose å ha fatet inni. Når det spirer så stopper det opp som på det bilde som ligger lengre ned, figurer 3, så vit det er noe rot.
Vis hele sitatet...
Javel ja..

Du har en brødpose rundt fatet om det er for kaldt? Er dette en ny slags brødpose med varmeelement jeg ikke kjenner til? Det eneste en pose kan hjelpe deg med er fuktighet, en pose rundt fatet vil ikke på magisk vis skape mer varme..

Sitat av Smokey Vis innlegg
Settes i ROCKWOOL i mini drivhuse ( her bruker jeg led lys lednig rundt en gang å 2 striper i taket, vet ikke hvor mye watt det er men Bra nok som start fase) til det kommer blad i utgangspunkte.. men rota vill ikke slo mere røtter, ser at meste blir gul lignende på rota.. frøene er kanskje for gammel?, (minst 10 år vært fall..)
Jeg kjøre kun Hydro system , jord er jeg ferdig med 😅
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri hatt problem med å legge frø i rockwoll og få det til å vokse, forutsett at du har rett type næring da. Jeg fikk anbefalt å blande halv styrke av coco næring da jeg holdt på med dette sist.
Bruker du rett næring? Du kan ikke bruke næring for jord i rockwoll, da må du bruke hydro- eller coco-næring.

Sitat av Smokey Vis innlegg
Når det gjelder pærer så er jeg mest vant til halogenlampe 400 w i vekst å 2000 w i blomst.

Denne gang så ville jeg prøve ut led lys , hørt mye positivt med det å ikke minst slippe all den varmen!!!

Den led linken jeg la ut her, burde være bra nok tenke jeg men aldri tenkt over det du siterer, va vært fall høy pris forskjell, wtf!! Men denne du siterer til er på 300 watt bare, er ikke det for lite når det kommer til led?
Vet den 1000w ikke er optimalt som 1000 w burde være. Men den var enkel å få igjennom tollen ..
Jeg har sendt spørsmål om hvor mye ppf den gir så for jeg se hva dem svare på det.

Fins det led lys for blomst?
Vis hele sitatet...
Har du i det hele tatt lest det jeg skrev til deg tidligere?

La meg repetere meg selv: Lampa du linker til er bare 200W, den jeg lenket til er også 200W men den har rett lys for planter og lite av energien kastes bort på lys som plantene ikke kan bruke.

Derfor er prisen så forskjellig også: LUMERI PNLX1000 du har er mildt sagt noe ræl, noen har koblet sammen den billigste strømforsyniga og led-driveren de fant, og trykket in billige led-lioder og pakket dette i en boks. De påstår den har en "nominell effekt på 1000W", ja vel, 1000W av HVA? Er det en 1000W HPS eller MH lampe de måler seg opp mot? For det er i hvert fall løgn, det er med andre ord pisspreik og et produkt man burde drite i å kjøpe.

Du trenger ikke bestille ting fra utlandet, det er dumt å gjøre det for flere grunner, men hovedgrunnene er: Tollen er noe dritt som du sier, men også at du får ikke norske forbrukerrettigheter på det, og hva gjør du hvis lampen blir ødelagt/slutter å virke?

Skjer det med en vare kjøpt i Norge så sender du bare tilbake og får en ny en, det kan du bare glemme når du kjøper fra utlandet.


Lumatek lampa har spesialisererte LED-dioder med spesifikke områder i lysspekteret (som du kan se på spesifikasjonene jeg lenket til tidligere), en skreddersydd strømforsyning og driver laget for mest effektiv bruk.

Og ja du kan bruke samme lampe i vekst og blomstfase, her er en dyrkelogg der en fyr bruker Lumatek ATTIS 200W lampa i både vekst og blomst.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Javel ja..

Du har en brødpose rundt fatet om det er for kaldt? Er dette en ny slags brødpose med varmeelement jeg ikke kjenner til? Det eneste en pose kan hjelpe deg med er fuktighet, en pose rundt fatet vil ikke på magisk vis skape mer varme..

En pose vill være samme som et minidrivhus da, nei den skaper ikke varmen men holder bedre på varmen



Jeg har aldri hatt problem med å legge frø i rockwoll og få det til å vokse, forutsett at du har rett type næring da. Jeg fikk anbefalt å blande halv styrke av coco næring da jeg holdt på med dette sist.
Bruker du rett næring? Du kan ikke bruke næring for jord i rockwoll, da må du bruke hydro- eller coco-næring.

I starten så har jeg kun brukt vann som næring, men når det kommer blad så bruker jeg en blanding som heter, flora series syns den er fin(brukt i mange år),i forskjellig til Alt annet drit jeg har prøvd 😂 den er for jord, Hydro, Coco.

Har du i det hele tatt lest det jeg skrev til deg tidligere?

La meg repetere meg selv: Lampa du linker til er bare 200W, den jeg lenket til er også 200W men den har rett lys for planter og lite av energien kastes bort på lys som plantene ikke kan bruke.

Ja jeg skrev feil, men ble bare sånn.
Men syns 200 høres veldig lite ut?
Hva ville være forskjellen på mh el led på 200 watt?



Derfor er prisen så forskjellig også: LUMERI PNLX1000 du har er mildt sagt noe ræl, noen har koblet sammen den billigste strømforsyniga og led-driveren de fant, og trykket in billige led-lioder og pakket dette i en boks. De påstår den har en "nominell effekt på 1000W", ja vel, 1000W av HVA? Er det en 1000W HPS eller MH lampe de måler seg opp mot? For det er i hvert fall løgn, det er med andre ord pisspreik og et produkt man burde drite i å kjøpe.

Ja det er et spørsmål tegn 🤓


Du trenger ikke bestille ting fra utlandet, det er dumt å gjøre det for flere grunner, men hovedgrunnene er: Tollen er noe dritt som du sier, men også at du får ikke norske forbrukerrettigheter på det, og hva gjør du hvis lampen blir ødelagt/slutter å virke?

Skjer det med en vare kjøpt i Norge så sender du bare tilbake og får en ny en, det kan du bare glemme når du kjøper fra utlandet.


Vært skeptisk til norske butikker, høre mange som blir tatt på det viset men igjen kan være andre årsaker også


Lumatek lampa har spesialisererte LED-dioder med spesifikke områder i lysspekteret (som du kan se på spesifikasjonene jeg lenket til tidligere), en skreddersydd strømforsyning og driver laget for mest effektiv bruk.

Og ja du kan bruke samme lampe i vekst og blomstfase, her er en dyrkelogg der en fyr bruker Lumatek ATTIS 200W lampa i både vekst og blomst.
Vis hele sitatet...

Skal tenke på denne 👍
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Smokey Vis innlegg
I starten så har jeg kun brukt vann som næring, men når det kommer blad så bruker jeg en blanding som heter, flora series syns den er fin(brukt i mange år),i forskjellig til Alt annet drit jeg har prøvd �� den er for jord, Hydro, Coco.
Vis hele sitatet...
Det er ingen næring i rockwool, så du må ha næring i vannet du gir spiren helt fra start, i motsetning til jord som har næring i seg og man trenger bare bruke vann i starten.

Sitat av Smokey Vis innlegg
Ja jeg skrev feil, men ble bare sånn.
Men syns 200 høres veldig lite ut?
Hva ville være forskjellen på mh el led på 200 watt?
Vis hele sitatet...
Husk at gamle HPS og MH kaster bort minst halve energien på varme, så la oss si at du har 600W HPS da, 300W av de er omtrent bare varme. LED er mye mer energieffektivt, og mesteparten av energien går til lyset, så vil en 200W LED lett erstatte opp mot 400-600W HPS, om det er rett type LED (som f.eks lumatek sine).

Sitat av Smokey Vis innlegg
Vært skeptisk til norske butikker, høre mange som blir tatt på det viset men igjen kan være andre årsaker også
Vis hele sitatet...
Du tenker vel på denne ene saken der politiet spanet på butikkens kunder og avslørte 10 dyrkeoperasjoner.

Noe som er viktig å få med seg er:
Ved å slå til mot butikken håper politiet å prøve jussen og skape rettspraksis.

- Vi ønsker å vanskeliggjøre denne type dyrking, som i henhold til straffeloven er ulovlig, og det må da også være ulovlig å medvirke til dette gjennom omfattende salg av produksjonsutstyr som vi har avdekket i denne saken, sier leder for etterforskningsavsnittet ved seksjonen for organisert kriminalitet (org.krim), Harald Bøhler.
Vis hele sitatet...
Det har ikke skjedd lignende operasjoner i Norge, og nå har jeg ikke betalt bruker i lovdata, så jeg kan ikke finne de relevante dommene, men: Siden det ikke har skjedd lignende operasjoner siden (det var 2013) kan vi ganske trygt anta at denne utprøvingen av jussen ikke falt i smak hos riksadvokaten.
Sist endret av Dodecha; 18. februar 2021 kl. 17:21.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Det er ingen næring i rockwool, så du må ha næring i vannet du gir spiren helt fra start, i motsetning til jord som har næring i seg og man trenger bare bruke vann i starten.

Nei vet at den ikke gir næring, helt klar over det, men vann i seg selv er næring som alle planter trenger, når jeg har brukt næring på sånn type fase så er det bare stiklinger.. men kan prøve det på denne runden på frø 👍

Husk at gamle HPS og MH kaster bort minst halve energien på varme, så la oss si at du har 600W HPS da, 300W av de er omtrent bare varme. LED er mye mer energieffektivt, og mesteparten av energien går til lyset, så vil en 200W LED lett erstatte opp mot 400-600W HPS, om det er rett type LED (som f.eks lumatek sine).

HÆÆÆ WTF SERIØST!!!! JAVEL DA ER MH Å HPS LAMPER TIL KAST 😂!!
energieffektivt vet jeg men at varmen fucker opp så mye.....


Du tenker vel på denne ene saken der politiet spanet på butikkens kunder og avslørte 10 dyrkeoperasjoner.

Noe som er viktig å få med seg er:

Det har ikke skjedd lignende operasjoner i Norge, og nå har jeg ikke betalt bruker i lovdata, så jeg kan ikke finne de relevante dommene, men: Siden det ikke har skjedd lignende operasjoner siden (det var 2013) kan vi ganske trygt anta at denne utprøvingen av jussen ikke falt i smak hos riksadvokaten.
Vis hele sitatet...
Ja den men når dem først vet om at du dyrker så er du i rampelyset å så stikke innom for å kjøpe papir så har du kanskje pr gram på seg, e fuckt da ja


Jeg har blitt tatt en gang for dyrking, den svei den 40 lappa i bot!!!
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Smokey Vis innlegg
Ja den men når dem først vet om at du dyrker så er du i rampelyset å så stikke innom for å kjøpe papir så har du kanskje pr gram på seg, e fuckt da ja


Jeg har blitt tatt en gang for dyrking, den svei den 40 lappa i bot!!!
Vis hele sitatet...
Du bestiller da på nett og får ting sendt i posten? Trenger ikke fysisk å møte opp.

Jeg vil anbefale å heller kjøpe hele esker med rullepapir på sider som f.eks ebay, det er mye billigere.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Du bestiller da på nett og får ting sendt i posten? Trenger ikke fysisk å møte opp.

Du sitter i byn å skal rulle en så bruker du opp siste papiret, da er butikken nærmere enn hjemmet.


Jeg vil anbefale å heller kjøpe hele esker med rullepapir på sider som f.eks ebay, det er mye billigere.
Vis hele sitatet...
Joda er enig i det 👍

Har bestilt ny lampe no �� så får bare kjøpe flere når jeg kan.

Nytt spørsmål

Har en del auto frø liggende som aldri blitt brukt.

Hvordan er det i forhold til hun frø??
Sist endret av Smokey; 18. februar 2021 kl. 19:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Smokey Vis innlegg
Joda er enig i det 👍

Har bestilt ny lampe no �� så får bare kjøpe flere når jeg kan.

Nytt spørsmål

Har en del auto frø liggende som aldri blitt brukt.

Hvordan er det i forhold til hun frø??
Vis hele sitatet...
Ofte noe mindre potent og mindre yield.
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Ofte noe mindre potent og mindre yield.
Vis hele sitatet...
Det er ok men hvordan skal nsn6 forholde seg til timer av lys, når ikke kan bestemme syklusen selv?
Sitat av Smokey Vis innlegg
Det er ok men hvordan skal nsn6 forholde seg til timer av lys, når ikke kan bestemme syklusen selv?
Vis hele sitatet...
Jeg kjørte 18/6. Usikker på hva som er best, ser det er endel delte meninger. Noen kjører 24/0 også.
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Jeg kjørte 18/6. Usikker på hva som er best, ser det er endel delte meninger. Noen kjører 24/0 også.
Vis hele sitatet...
18/6 bruker jeg også men når den tvinger seg selv i blomst kan jeg fremdeles kjøre det samme da eller blir det 12 på p 12 av som før?
Kjørte 18/6 igjennom hele syklusen. Du kan prøve å google litt så kan du finne ut hva du tror er best selv
Har nå planta 2 små blomster, den ene har vokst kjempefort, bare fra idag tidlig og til nå så har den vokst fra jorda og minst 3cm opp fra jorda med bladet.
Den andre er det nesten ikke tegn til at har begynt å spire.
"germinata" begge frøene så de var klare.
Prøvd tidligere med 1 plante om gangen, den første knakk etter for mye "bøying" da den var veldig lang tynn, så prøvde å bøye den svakt i litt mer spiralform, funka helt greit til en kompis måtte røre litt på den, da knakk den.
Forsøk nummer 2 så vokste den helt fint, men plutselig så lå bare stilken løs i potta uten å ha noe røtter festa til seg.

Blir spennende å se hva som skjer med nummer 3 og 4
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Har nå planta 2 små blomster, den ene har vokst kjempefort, bare fra idag tidlig og til nå så har den vokst fra jorda og minst 3cm opp fra jorda med bladet.
Den andre er det nesten ikke tegn til at har begynt å spire.
"germinata" begge frøene så de var klare.
Prøvd tidligere med 1 plante om gangen, den første knakk etter for mye "bøying" da den var veldig lang tynn, så prøvde å bøye den svakt i litt mer spiralform, funka helt greit til en kompis måtte røre litt på den, da knakk den.
Forsøk nummer 2 så vokste den helt fint, men plutselig så lå bare stilken løs i potta uten å ha noe røtter festa til seg.

Blir spennende å se hva som skjer med nummer 3 og 4
Vis hele sitatet...
Senk skuldrene og vent. Hadde samme problem for noen år siden, hvor det andre spira 2 uker senere enn det ene.

Ikke sikkert det spirer i det heletatt heller.

Hvor høyt har du lyset når du spirer? Bruker du sirkulasjonsvifte? Denne bidrar til å styrke stammen.
Sitat av Hæstkuken666 Vis innlegg
Senk skuldrene og vent. Hadde samme problem for noen år siden, hvor det andre spira 2 uker senere enn det ene.

Ikke sikkert det spirer i det heletatt heller.

Hvor høyt har du lyset når du spirer? Bruker du sirkulasjonsvifte? Denne bidrar til å styrke stammen.
Vis hele sitatet...
Har de faktisk bare stående inne i ett skap med lys montert i toppen av det, har funka helt greit og første planta takla det faktisk veldig bra frem til den knakk.
Er slike pærer https://imma.gr/101687x52dc0
tok også og lagde en boks med 2 pappesker, hvor jeg festa aluminiumfolie i hele greia sånn halveis diy growbox, men tror ikke den gjør noe særlig forskjell

Har en sånn stor "vanlig" vifte jeg kunne satt inn for å blåse litt luft, men tenker å kjøpe en liten en som jeg kan montere inni der.
Eventuelt gjøre om ene pc kabinettet jeg har stående til en stealth growbox.

Er egentlig bare for moroskyld og for å teste litt, så bryr meg ikke mest om sluttresultatet, men hadde jo vært litt moro med bittelitt røyk da
Det er forsåvidt også bare frø fra forskjellig weed jeg har kjøpt, så for alt jeg vet så kan det være auto eller noe slikt.
Sitat av Hjelm1 Vis innlegg
Du får vel en god del frø ut av det om det står løpet ut ? Også kan det vel lages smør/edibles av ganske mye på planten.

Det går vel også an å lage hasj av det
Vis hele sitatet...
Ja, sant. Får kjøpe et iceolator sett. Men når plantene er blitt pollinert, må man choppe tidligere da? Eller er det ett fett? De ble polla for en uke siden, og har egentlig 3-4 uker igjen i blomst

Lurer også på om dere har noen meninger om klonene fra den planten jeg hadde som ble hermie. Jeg er rimelig sikkert på at det var stressutløst... vet ikke om det å bli hermafroditt kan ligge i gener i tillegg? Har ikke så lyst å kaste sunne kloner pga mor deres ble hermie... men en annen jeg kjenner som dyrker sier at jeg burde fjerne dem
Sist endret av Nordlandskuken; 19. februar 2021 kl. 17:36. Grunn: <3
Ja, sant. Får kjøpe et iceolator sett. Men når plantene er blitt pollinert, må man choppe tidligere da? Eller er det ett fett? De ble polla for en uke siden, og har egentlig 3-4 uker igjen i blomst

Lurer også på om dere har noen meninger om klonene fra den planten jeg hadde som ble hermie. Jeg er rimelig sikkert på at det var stressutløst... vet ikke om det å bli hermafroditt kan ligge i gener i tillegg? Har ikke så lyst å kaste sunne kloner pga mor deres ble hermie... men en annen jeg kjenner som dyrker sier at jeg burde fjerne dem
Vis hele sitatet...
Nei du må ikke choppe med en gang. Vent tiden ut og chop som vanlig. Weeden får litt frø i seg og yielden blir litt mindre, men det blir mye bedre enn om du choppper nå.

Angående clonen så er det noe du må vurdere om du vil risikere selv. Det kan godt hende det var stressutløst, det finner du kun ut ved å prøve en ny. Men risikoen er jo da at det ligger i genene og at du får en hermie uanset..

Og når vi først snakker om hermier, så hadde jeg en hermie en gang som ikke slapp pollen... Den hadde små klaser med gule bananer her og der, men null pollen. Naturen kan være merkelig noenganger.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Noen som har prøvd disse?. erfaring messing


WONDER WOMAN
SUPER LEMONE HAZE
WHITE WIDOW
WHITE STRAWBERRY SKUNK
BLUEBERRY
SEXBUD
OPIUM
BLUE POWER
WINNING CAKE
RED RUSSIAN XXL
CHRONIC MONSTER XXL

Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Har nå planta 2 små blomster, den ene har vokst kjempefort, bare fra idag tidlig og til nå så har den vokst fra jorda og minst 3cm opp fra jorda med bladet.
Den andre er det nesten ikke tegn til at har begynt å spire.
"germinata" begge frøene så de var klare.
Prøvd tidligere med 1 plante om gangen, den første knakk etter for mye "bøying" da den var veldig lang tynn, så prøvde å bøye den svakt i litt mer spiralform, funka helt greit til en kompis måtte røre litt på den, da knakk den.
Forsøk nummer 2 så vokste den helt fint, men plutselig så lå bare stilken løs i potta uten å ha noe røtter festa til seg.

Blir spennende å se hva som skjer med nummer 3 og 4
Vis hele sitatet...

Knekker du stamnen så kan du sett det rett i igjen,

Gjorde dette selv i starten,satt den rett i rock w igjen å den spiret .må ha noe fast å stå i.tilgang på mye læring
Sist endret av Smokey; 7. mars 2021 kl. 11:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen som vet om det er mulig å finne Mars Hydro TS1000 med eu strømplugg på amazon?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Noen som vet om det er mulig å finne Mars Hydro TS1000 med eu strømplugg på amazon?
Vis hele sitatet...
Du får kjøpt overganger om det funker?
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Denne begynner å bli sulten nå, drikker å spiser som en voksen mann.
https://imma.gr/l/102228xd6ad9

Dwc, ph 5.8 EC 2.0. Hver jævla gang glemmer jeg at denne må settes tidlig i blomst da den strekker seg no inni helvette (sativa dominert strain)
Flusher dere før høsting?

Har flusha i 6 dager nå, men så leser jeg masse studier som sier at flushing bare er en seiglivet myte. I flere blindstudier foretrakk faktisk testsubjektene den weeden som ikke var flusha i det hele tatt. Samtidig så er det jo mange pro growers som sverger til pre-harvest flushing (Remo, Jungle Boys m.f.) Hva tenker freaksa?

https://www.rxgreentechnologies.com/...lushing-trial/

https://www.reddit.com/r/microgrower...t_better_smoke

https://hightimes.com/grow/new-resea...necessary/?amp
Det er sterke meninger om flushing. Jeg tror det har blitt utbredt gjennom jorge cervantes som ansees som en guru nærmest. Vet ikke så mye om resultatet uten.

Noen gir bare vann de siste 2 ukene f.eks. istedenfor å skylle mediet kraftig. Men tanken er å skylle vekk opphopning av salt(er).

Greia er å unngå kjemisk smak av restnæring som ikke er blitt brukt opp av planten , jeg tror det er flere veier dit enn en flush. Som f.eks. kun vann 2 siste uker
Kun vann siste 1-2 uke(r).