Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1308
Anonym bruker
"Løpende Vette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Knasket nettopp 6 piller PF for første gang nå. Og fyfaen det er digg.

Noen andre som har erfaringer med PF?
Anonym bruker
"Engstelig Elg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan man få samme effekt av de svære 1g paracetene om man tar flere?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Knasket nettopp 6 piller PF for første gang nå. Og fyfaen det er digg.
Vis hele sitatet...
Oii, Det er 3gram med paracetamol nesten det. Vil bare opplyse deg om at så høye doser med paracett er langt i fra heldig for leveren din, holder du på sånn så kan du dra på deg leverskader eller leversvikt. Dette kan du lett unngå ved å ekstrahere kodeinen fra tablettene, Søk "CWE codeine" på youtube, så ligger det haugevis med guider på hvordan dette lett kan gjøres.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kan man få samme effekt av de svære 1g paracetene om man tar flere?
Vis hele sitatet...
Nei, selvfølgelig ikke. Det du blir stein på i paralgin forte er kodein
Sist endret av Alge; 21. april 2020 kl. 00:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Alge Vis innlegg
Oii, Det er 3gram med paracetamol nesten det. Vil bare opplyse deg om at så høye doser med paracett er langt i fra heldig for leveren din, holder du på sånn så kan du dra på deg leverskader eller leversvikt. Dette kan du lett unngå ved å ekstrahere kodeinen fra tablettene, Søk "CWE codeine" på youtube, så ligger det haugevis med guider på hvordan dette lett kan gjøres.



Nei, selvfølgelig ikke. Det du blir stein på i paralgin forte er kodein
Vis hele sitatet...
Men jeg er vell ikke i fare for skader nå?
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Dosering

Til barn anbefales generelt en enkeltdose på ca. 15 mg/kg, vanlig anbefalt døgndose er 45 mg/kg, maks. døgndose er 60-75 mg/kg. Minimum doseringsintervall: 4 timer. Regelmessig administrering bidrar til å unngå svingninger i smerte og feber.

https://www.felleskatalogen.no/medis...-pharma-562628

Se også:

https://www.helsebiblioteket.no/pasi...molforgiftning

"Paracetamol er et reseptfritt legemiddel som brukes mot smerter og virker febernedsettende. Den anbefalte dosen for en voksen skal ikke overstige 4 gram (4 g eller 4000 milligram (mg)) i en 24-timers periode. Enhver mengde mer enn dette kan være giftig. Doseringen for barn er svært lav og avhenger av barnets alder."

Ikke ta mer nå, så går det sikkert bra. I fremtiden ville jeg forsøkt å ekstrahere kodein, jeg har aldri prøvd det sjæl fordi jeg er livsfarlig, men svært mange andre har fått det til.
Sist endret av meaculpaUIO; 21. april 2020 kl. 00:17.
Kan være lurt å ta noen bronkyl sammen med PF. Det bryter ned de skadelige stoffene av Paracet. Bronkyl inneholder acetylcystein som gis som motgift mot Paracetamolforgiftning.
Det er helt trygt å ta 3g med paracet som trådstarter gjorde, spesielt bare en dag. Grensen for DAGLIG bruk av paracet er 4g, eller egentlig er den satt ned til 3g nå, men de fleste leger skriver dosering på et reseptbelagt hundreglass med paracet til max 4g fremdeles, hvertfall hvis man er en stor gutt som legen min sa. Jeg tar 3g hver dag pga jævlige smerter i venstre kneet.

Savner den tiden når paralgin forte kunne gjøre meg stein, husker jeg tok CWE på 12 stk en gang og ble bra morfin-ruset, codein blir jo om til morfin i hjernen. Nå går jeg på 130mg metaadon, så paralginer er ikke vits. Jeg må ha en ekstra flaske metadon for å bli stein på opiater nå..... Og det er ikke billig.

saviour
Sitat av urunderarrest Vis innlegg
Kan være lurt å ta noen bronkyl sammen med PF. Det bryter ned de skadelige stoffene av Paracet. Bronkyl inneholder acetylcystein som gis som motgift mot Paracetamolforgiftning.
Vis hele sitatet...
spennende, har du noe kilder?
420 all the time
Hash cat's Avatar
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
spennende, har du noe kilder?
Vis hele sitatet...
Sant som fyrn sier: https://nhi.no/forstehjelp/forgiftninger/acetylcystein/
Kjenner godt til dette, ja, rusen er fin og ønsker å ta dette igjen...og igjen...og igjen...
Brukte de i 4 år, måtte ha ,måtte ha 4 stk hver morgen for å fungere og ville kjenne litt rus følelse.
Disse er avhengighetsskapende. Du vet ikke at du er avhengig før det er for sent.
Legen min hjalp meg av de.jeg ble så sinna og sa jeg måtte ha de for å fungere . Kom tilbake etter ca.2 mnd. Og takket han, aldri følt meg bedre etter at jeg sluttet.
Du sier at du likte rusen og hev innpå 6 stk. første gang. Dette var litt skremmende å høre. Håper ikke du tar mer på engang ihvertfall. Kan være farlig og du blir fort avhengig. Får du ikke ønsket om pf fra legen, kan du bli så desperat etter å få den rusen at du vil betale hva som helst for de. Å slutte vil bli tøft. Det er også mulig at du får stemplet i journalen: misvruk av medikamenter .som gjør det vanskelig å få utskrevet dette igjen om nødvendig pga. ordentlige
smerter. Ikke sikkert du vil ta dette til deg. Jeg måtte lære på den harde måten .
Dette sier jeg til deg,kun basert på egen erfaring og mine tanker rundt pf bruk/rus.