Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2724
Heey!

Vært lenge på forumet uten uten og skrivet ett innlegg.
Har stort sett bare fulgt med. er her omtrent daglig.

Men nå har jeg noe jeg lurer veldig på..
For mange år siden tror det var rundt 2008 var jeg og vennene mine ofte på en internet cafe i Drammen som ble kalt cyber'n.
Der var det en liten kiosk og ca 15-20 datamaskiner hvor alle datamaskinene hadde egen steam og alle spill vi kunne tenke oss.
Fredagen var det alltid LAN hvor vi kunne spille hele natta for 150 kr tror jeg.

Det jeg lurer på om det forsatt finnes slike steder?
Helst i Oslo området.

MVH
JOHANSENX1
https://www.google.nl/search?client=...UTF-8&oe=UTF-8

Om det er muligheter for spilling må du nesten ta kontakt med de om.
Sist endret av Wipeout; 15. januar 2017 kl. 21:03.
Sitat av Wipeout Vis innlegg
https://www.google.nl/search?client=...UTF-8&oe=UTF-8

Om det er muligheter for spilling må du nesten ta kontakt med de om.
Vis hele sitatet...
Har vært på den internett cafen før, og det var ikke verdt en krone. Alt var utdatert (forvent ikke en i7 akkurat). Hvis du i tillegg setter deg på høyre side og det er sol, kan du ikke se noe på skjermen. Stolene er store, men de er helt ødelagt. Anbefales IKKE.
Sist endret av Z99; 15. januar 2017 kl. 21:20.
Sitat av Z99 Vis innlegg
Har vært på den internett cafen før, og det var ikke verdt en krone. Alt var utdatert (forvent ikke en i7 akkurat). Hvis du i tillegg setter deg på høyre side og det er sol, kan du ikke se noe på skjermen. Stolene er store, men de er helt ødelagt. Anbefales IKKE.
Vis hele sitatet...
Hvilken av de?
Jepp savner Cyber'n selv og har ikke sett noen lignende siden verken i Drammen eller i Oslo dessverre så har det vert naturilg at disse stedene forsvant da internett ble billigere og bedre for forbrukerne
Sitat av Wipeout Vis innlegg
Hvilken av de?
Vis hele sitatet...
Hvilken hva?
Knutazz pleide du og være der også?
Godt mulig vi har spilt sammen før der da!
Var jo utrolig sosialt der da!
Kanskje Spillhuset er noe for deg?
takker for alle svar!
Spillhuset ser ut for noen som er litt yngre mer enn frititdsklubb.

Tenker mer på en spill cafe Men er vel som han sier over her at det har mer eller mindre dødd ut.. dessverre
Ganske populært i asiatiske land hvor det pleier og være minst 2 på hver gate, synd det ikke tok av i norge. Men har jo ofc disse større LANene da dog 1 - 2 ganger i året
House of nerds er vel et slikt sted tror jeg, men er vel også litt mer for den yngre garde.
Sitat av Z99 Vis innlegg
Hvilken hva?
Vis hele sitatet...
Hvilken av internettcafeene du sikter til?

Den i Drammen er vel historie for lenge siden.
Sist endret av Wipeout; 15. januar 2017 kl. 23:28.
Jepp jeg pleide å henge der etter skole og fragg-fredager i perioden 2000 - 2008 både som deltager og som ansatt i perioder så godt mulig vi har møttes og spilt mot hverandre uvitende av hverandre
Sitat av Wipeout Vis innlegg
Hvilken av internettcafeene du sikter til?

Den i Drammen er vel historie for lenge siden.
Vis hele sitatet...
Snakket om den på Oslo S som du linket til.
Sitat av Z99 Vis innlegg
Snakket om den på Oslo S som du linket til.
Vis hele sitatet...
Linket ikke til noen spesielle, bare goooglet og fant oversikt over aktuelle steder i Oslo
Det kan godt hende vi har gjort! Tenkte på det igår og da kom savnet.. Hadde det jævlig fett der. Husker du sikkert han polske karen som lagde calazone eller hva det var haha. Og det var en kar som kalte seg pokerguden som eide de fleste i alle spill hah! Good times


Den på Oslo s ser maks shady ut...
Sitat av johansenx1 Vis innlegg
Det kan godt hende vi har gjort! Tenkte på det igår og da kom savnet.. Hadde det jævlig fett der. Husker du sikkert han polske karen som lagde calazone eller hva det var haha. Og det var en kar som kalte seg pokerguden som eide de fleste i alle spill hah! Good times


Den på Oslo s ser maks shady ut...
Vis hele sitatet...
Den på Oslo S er mest brukt av reisende som sjekker diverse ting som Facebook, e-post og nettbanker. Den bruker å sitte noen folk der fra tid til annen, men de er ikke gamere.
House of nerds i Oslo.
House of nerds ser jo ut som noe jeg leter etter. Det ligger på løren hvis det ikke er flere av dem?
er det slik at jeg kan dra dit alene betale litt og få meg en datamaskin som jeg kan spille litt Counter-strike på eks?
Får prøve og ta turen en dag om se om det duger!

Takker for mange svar og tips! ;D
http://houseofnerds.no/
Du kan lese mer her. Har vært der selv, har et gigant rom med GTX 1080 i7 pcer og et rom med 5-6 ps4. Veldig hyggelig betjening. Anbefales. Koster 35kr timen eller 185 dagen eller noe i den duren. DU kan låne alle spill du kan tenke deg både til pc og ps4